Na początku sierpnia tego roku BlackBerry zaskoczyło wszystkich informacją o sprzedaży firmy. Miesiąc później znalazł się potencjalny nabywca – Fairfax Financial, który zaproponował cenę 4,7 mld dolarów. Dzisiaj (3 grudnia 2013) podano do publicznej opinii, iż BlackBerry nie jest już na sprzedaż.
Tymczasowy CEO BlackBerry, John Chen wystosował list otwarty do klientów firmy stwierdzając, iż BlackBerry nie jest już na sprzedaż. BlackBerry usilnie próbowało znaleźć nabywcę, jednak nie spotkało się z żadną wyjątkowo korzystną ofertą. Ostatecznie, Fairfax Financial postanowiło zainwestować 1 miliard dolarów w BlackBerry. CEO firmy, Thorsten Heins, zrezygnował ze stanowiska, kiedy sprzedaż BlackBerry nie powiodła się. Tymczasowo zastąpił go John Chen.
W wystosowanym przez Chena liście otwartym do klientów, obiecuje on wspierać politykę BlackBerry, koncentrując się na klientach biznesowych. Chen postuluje „powrót do korzeni”, czyli skupienie się w pełni na rozwiązaniach korzystnych dla biznesu. BlackBerry skupi się na czterech dziedzinach: telefonach, rozwiązaniach EMM, czyli Enterprise Marketing Managment, przesyłaniu wiadomości między platformami oraz na wbudowanych systemach. Dzięki inwestorom, marka pozostanie na rynku.
Źródło:
http://www.businessinsider.com/blackberry-no-longer-for-sale-2013-12