Konferencje
Mobile Trends

Mobile na InternetBeta – relacja dzień 2.

Kolejny dzień kultowej konferencji InternetBeta za nami. Tym razem prelekcje zostały podzielone na trzy ścieżki – varia, e-commerce i technologie oraz marketing. Poniżej prezentujemy najciekawsze prelekcje, najczęściej dotyczące mobile.
Relacja z pierwszego dnia InternetBeta.
Relacja z trzeciego dnia + podsumowanie i wywiady.
Pierwszą interesującą prelekcję wygłosił Michał Korba. Na przykładzie dostępnych już urządzeń pokazywał, że w przyszłości wcale nie będziemy musieli wszczepiać sobie chipów. Już to robimy, korzystając ze smartfona połączonego do urządzeń typu wearable technology. Ocena 4.29.
bsaMichał Giera pokazywał co zrobić, by aplikacja znalazła się wśród najczęściej pobieranych w AppStore. Skomplikowany algorytm został szczegółowo objaśniony wraz z wyjaśnieniem, jakie czynniki mają wpływ na wysoką pozycję. Kiedyś liczyła się jedynie ilość pobrań w ostatnim okresie, dziś przepis na sukces jest dużo bardziej skomplikowany. Michał przekonywał, że jednak da się go zaplanować dzięki odpowiednim działaniom. Prezentacja przydatna z pewnością dla wszystkich osób, które zamierzają publikować aplikację w marketach. Mam nadzieję, że prezentacja zostanie opublikowana, bo znajduje się w niej naprawdę dużo cennych informacji. Ocena 4.0.
Kolejne wystąpienie na temat mobile miał Marcin Zaremba. Na pytanie czy 100 tysięcy złotych na aplikację to mało czy dużo, Marcin udowodnił, że to bardzo mało. Wielu klientów uważa, że kupując aplikację kupuje jedynie czas developerów, czas na stworzenie aplikacji. Jak się okazuje to jedynie około 35% czasu projektu. Pozostałe zajmują przygotowania (około 15%), logistyka (9%) oraz 2-letni serwis i wsparcie (40%). Marcin nie uwzględnił budżetu na marketing i promocję, który wydaje mi się również bardzo istotny.
Z ciekawostek z prezentacji można przytoczyć dane dotyczące aplikacji PizzaPortal. To właśnie użytkownicy smartfonów robią zamówienia o większej wartości, niż osoby zamawiające za pomocą PC. Wyjątkiem są użytkownicy Androida – 32 zł (dla porównania PC – 34 zł, iOS – 38 zł, WP – 36 zł). To jeden z głównych powodów powstania aplikacji. Ocena: 3,65. Prezentacja dostępna tutaj.
Marcin piszę również książkę „Mobile dla managerów”. Po więcej szczegółów odsyłam tutaj: http://bit.ly/mdmbeta. Z niecierpliwością czekamy na publikację.
bmik
W podsumowaniu padło sformułowanie, że design i UX nie jest najważniejszy (ale sprzedaje). Z tym stwierdzeniem z pewnością nie zgadza się Monika Mikowska, kolejna prelegentka. Jeden z jej pierwszych slajdów zawierał właśnie hasło „UX design jest najważniejszy”. Monika kontynuowała temat, który poruszyła już na Mobile Trends for Business w maju. Pokazywała na przykładzie „hamburgera” jak istotną rolę grają testy A/B. Wynika z nich, że to wcale nie „hamburger”, ale przycisk z napisem „MENU” jest bardziej intuicyjny i angażujący. Pokazane też zostały przykłady dobrych i złych tutoriali w aplikacjach. Główne przesłanie prezentacji to „Czego oczy nie widzą, tego palec nie klika”. Ocena: 4,69.
10685373_577465842359822_3168619289142347312_nNa koniec jedna z najciekawszych i najbardziej kontrowersyjnych prezentacji – Wojciech Szymański próbował przekonać, że tworzenie One Page jest złe. Na przykładzie statystyk z kilku witryn pokazał, jak spadła ilość osób powracających oraz ilość osób nowych wchodzących na stronę po zmianie jej na One Page. Po dyskusji z publicznością zostało powiedziane, że jest to kwestia spadku pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Faktem jest, że strony te zawierają dużo mniej treści niż tradycyjne wersje z podstronami. Temat poruszony jest naprawdę ciekawy i jest tu duże pole do badań, jak Google i użytkownicy reagują na takie strony. Natomiast badanie takie powinno być kompleksowe, ponieważ, na co zwrócili uwagę słuchacze, w prezentacji Wojciecha było wiele niewiadomych i niedopowiedzeń. Czy rzeczywiście One Page jest złym rozwiązaniem, a może da się dobrze wypozycjonować też taką stronę? Na te pytania nie do końca jeszcze znamy odpowiedzi. Z pewnością, co również zostało zauważone przez uczestników, zależy to w dużej mierze od rodzaju serwisu, który został zmieniony na One Page. Powiedzmy sobie szczerze, że nie wszystkie strony powinny stać się One Page, mimo że widzimy taki trend w tworzeniu serwisów www. Ocena: 3.0.
b
To były główne prelekcje poświęcone mobile, choć ten przewijał się w mniejszym czy większym stopniu prawie we wszystkich prezentacjach. Również większość startupów prezentowanych wczoraj związanych było z mobile i aplikacjami. Świadczy to o tym, jak ogromne znaczenie i przyszłość mają technologie mobilne. Jutro wracamy do jednej ścieżki, co mnie bardzo cieszy. Bieganie między salami, a w szczególności decyzja, którą prelekcję wybrać, jest czasem bardzo uciążliwa. Jutro również całościowe podsumowanie konferencji. Wszystkim tym, którzy nie dali rady przyjechać, już dziś mogę powiedzieć, że mają czego żałować. Niestety żadna relacja nie odda fantastycznej atmosfery panującej na konferencji oraz na imprezie, która zaraz rozpocznie się w Kielnarowej.
Relacja z pierwszego dnia InternetBeta.
Relacja z trzeciego dnia + podsumowanie i wywiady.
Zdjęcia: www.facebook.com/InternetBetaPiotrek KordyśBlue Cherry Studio

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także