Paweł Sala, współzałożyciel i dyrektor zarządzający FreshMail, dla którego poczta elektroniczna to główne narzędzie, jak i obszar pracy, odpowiada dziś na „3 pytania do prelegenta”. W wywiadzie opowiada o swoich ulubionych i zarazem najważniejszych aplikacjach na iPhone’a (a przy tym oczywiście o ulubionych mobilnych klientach pocztowych) oraz zdradza, o czym będzie jego wystąpienie podczas konferencji Mobile Trends for Business.
Jaka jest Twoja ulubiona aplikacja i dlaczego?
Trudno mówić o jednej ulubionej aplikacji, gdyż każda ma nieco inne zastosowanie. Natomiast dla mnie iPhone to narzędzie do pracy. Dlatego nie wyobrażam sobie tego urządzenia bez następującego zestawu aplikacji: – §- rewolucyjna aplikacja do zarządzania swoja pocztą elektroniczną, która w prosty sposób nie tylko pozwala na odpisanie na maila, ale także niezwykle ułatwia zapanowanie nad lawiną maili jaką dostaję codziennie na skrzynkę pocztową. Jednocześnie jako pierwsza aplikacja pozwoliła na wykorzystanie pełnego potencjału gestów do intuicyjnego zarządzania mailami. Dodatkowo Omnifocus – jako aplikacja do GTD i zarządzania swoimi taskami, Evernote do robienia i zarządzania notatkami oraz Pocket – który pozwala na wykorzystanie wolnych chwil w podróży i nadrobienie lektury ciekawych artykułów. Oczywiście jest tego więcej – natomiast smartphone nie byłby taki smart gdyby nie wszystkie aplikacje, które pomagają nam każdego dnia ;).
Gdybyś miał zostawić na swoim telefonie tylko jedną aplikację, na którą z nich padłby Twój wybór i dlaczego?
Zdecydowanie byłby to mailbox – ja średnio miesięcznie dostaję około 4500 wiadomości, czyli dziennie jest to ponad 200. Często także podróżuję, co sprawia, iż nie jestem w stanie na bieżąco podejmować się pewnych zadań. Mailbox pozwala mi na ogarnięcie całego zamieszania z mailami i skupieniu się na tych, które są najważniejsze/najpilniejsze – tak aby wszystko co trzeba zrobić – było zrobione.
Wygłosisz prelekcję na Mobile Trends for Business. O czym będzie Twoje wystąpienie?
Na konferencji opowiem o tym, jak zmieniają się trendy w sprawdzaniu poczty elektronicznej i jak mały ekran zaczyna zdobywać coraz większy udział w tym zjawisku. Co ważniejsze, wraz ze zmianami sposobu sprawdzania poczty, zmienia się także sposób jej percepcji jako kanału marketingowego. Dlatego tak istotne staje się, aby marketerzy nie tylko dostosowali swoje działania pod względem technologicznym, ale także mieli na uwadze kwestie związane z innymi potrzebami odbiorców, którzy sprawdzają pocztę mobile. Podczas swojego wystąpienia opowiem też o tym jak dobrze wykorzystać zarówno kanał mobilny jak i tradycyjny w email marketingu – wszystko poparte ciekawymi przykładami.
Paweł Sala
Współzałożyciel i dyrektor zarządzający FreshMail. Ekspert ds. email marketingu, trener, manager, konsultant. Dyrektor zarządzający firmy FreshMail, specjalizującej się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Za efektywne kampanie e-mail marketingowe wielokrotnie wyróżniany i nagradzany na takich konkursach jak Golden Arrow, WebStar Creative, Kreatura czy Mixx Awards. Autor książki „Świeże podejście do e-mail marketingu”, a także współautor innych. Publikuje także w takich czasopismach jak Marketing w Praktyce, Marketer +, Media i Marketing, Nowoczesne zarządzanie, Press i wielu innych. Mówca na konferencjach branżowych oraz wykładowca wyższych uczelni (między innymi Akademia Leona Koźmińskiego, Akademia Górniczo Hutnicza, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie).