Konferencje
Mobile Trends

Prawdopodobnie pierwsza relacja z InternetBeta

W środę, 11 września, rozpoczęła się „prawdopodobnie najlepsza konferencja o Internecie w Polsce”. Tak imprezę promują organizatorzy – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Grupa Unity oraz Człowiek Polskiego Internetu 2010, główny organizator i pomysłodawca, Mateusz Tułecki. Około 300 osób uczestniczyło od godziny 9.00 w aż 16 prelekcjach. Pomiędzy nimi odbywał się niesamowity networking. Wszystko to w Kielnarowej obok Rzeszowa. 5. edycja konferencji potrwa w tym roku do piątku.

3 najlepsze prelekcje

Jest kilka czynników, które przyciągają ludzi na konferencje. Według mnie najważniejsi są ludzie i rozmowy. InternetBeta to fantastyczne miejsce by poznać i porozmawiać z wieloma osobami z branży. Kampus w Kielnarowej stwarza do tego doskonałe warunki.
Drugim istotnym czynnikiem wpływającym na wartość konferencji jest jej poziom merytoryczny. Tutaj nie można mieć zastrzeżeń. Na szczególną uwagę zasłużyły 3 prelekcje z pierwszego dnia. Na pierwszym miejscu bezapelacyjnie najlepsze wystąpienie Romana Łozińskiego z K2 pod tytułem „Opowieść o zepsutym kompasie„. Obecni na konferencji mogą potwierdzić, że sala długo biła brawa po wystąpieniu i wcale nie chciała przestać. Moja ocena zbiega się również z oceną uczestników – 4,78 w 5-stopniowej skali to naprawdę rewelacyjny wynik. Prelekcje oceniane były przez uczestników za pomocą konferencyjnej aplikacji.
Prelekcja dostępna jest tutaj: http://youtu.be/1MdOTb2vzHU. Prelekcja Romana podczas ubiegłorocznej edycji InternetBeta była dla mnie bardzo dobra. Wczoraj Roman potwierdził swój profesjonalizm i wyjątkowość.
Bardzo dobrą prelekcję wygłosił jak zawsze Paweł Tkaczyk. Niesamowitą historię jednego z największych kłamstw w historii sztuki znajdziecie na http://pl.paweltkaczyk.com/teraz-pinokio-klam/. Kto nie był, niech nie kłamie. Więcej dodawać nie trzeba. Ocena uczestników – 4.46.
Ostatnia prelekcja, która w wyjątkowy sposób zwróciła moją uwagę, to wystąpienie Michała Sadowskiego. Bardzo inspirujące, motywujące i zachęcające do działania. Najważniejsze jest to, że wszystko, o czym mówi Michał, ma swoje odzwierciedlenie w jego działaniach. Jest to szczere i wiarygodne, co chyba mogą potwierdzić wszyscy obserwujący rozwój Brand24. Na początku odbyła się prapremiera filmu, który ma zostać zaprezentowany na Web Submmit. Dodatkowo Michał opowiedział o planach uruchomienia (z wykorzystaniem recognize.im od iTraff Technology) monitoringu obrazu (np. logo) w Internecie. Michał przekonywał również do rozwiązań SaaS, jako najlepszego modelu biznesowego. Ocena uczestników – 4.54

Mobile podczas InternetBeta

Ze względu na tematykę, bardzo ciekawą prelekcję mieli przedstawiciele Research.NK – Hanna Strzałkowska i Krzysztof Sobieszek. W prezentacji pod tytułem „M jak mama, czy M jak mobile? – czyli mobilne rodzicielstwo w świecie smartfona” przedstawili wyniki badań dot. roli technologii mobilnych w wychowywaniu dziecka. Grupę ponad 1200 matek zapytali o wykorzystanie i rolę smartfonów i tabletów przez ich dzieci. Poniżej ciekawsze z zaprezentowanych danych.
45% dzieci w wieku 1-3 lat ankietowanych mam korzysta z tabletu samodzielnie. W grupie wiekowej 4-6 lat – 75%, a w 7-10-latkowie – 92%.
Dzieci najczęściej korzystają z smartfonów i tabletów w domu oraz w podróży. Ale 48% dzieci dostaje tablet w sklepie lub czekając w kolejce u lekarza, a 46% matek pozwala korzystać z tych urządzeń swoim dzieciom, podczas spotkań ze znajomymi.
Tylko w grupie wiekowej 1-3 lalki i pluszaki są ważniejsze dla dzieci i chętniej bawią się nimi, niż smartfonem czy tabletem. W pozostałych grupach tablet czy smartfon jest na pierwszym miejscu!
20% ankietowanych kupiło tablet specjalnie dla dziecka, 47% między innymi dla dziecka, 27% kupiło tablet dla dziecka, by czymś się zajęło.
64% osób zadeklarowało, że wg nich dla dobrego rozwoju dziecka istotny jest kontakt z rówieśnikami, ale nie musi być on „face to face”. 55% matek stwierdziło zaś, że za 30 lat klocki, kredki i inne zabawki zostaną zastąpione przez nowe urządzenia.
Z niecierpliwością czekam na publikację raportu, który wydaje się być bardzo ciekawy i ma prezentować dane potwierdzające obserwacje z życia codziennego. Rośnie nam cyberpokolenie, które może mieć problemu z obsługą normalnego telefonu, natomiast obsługa smartfonu czy tabletu to dla nich norma. Tak jak zostało to pokazane na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=MGMsT4qNA-c.
Podczas InternetBeta użytkownicy Forsquare odblokowali badge Swarm – ponad 50 osób zaczekinowanych w jednym czasie i miejscu.

Do zobaczenia za rok

Na koniec, wracając do konferencji, chciałem wspomnieć jeszcze o dwóch kwestiach.
Na plus aplikacja konferencyjna, która dobrze sprawdziła się do przeglądania programu, informacji o prelegentach czy oceny prelekcji. Również tam na bieżąco można było śledzić informacje z portali społecznościowych. Jedyny minus to ciągle włączający się program z dnia „zerowego”. W przypadku braku mobilnej wersji strony konferencji, taka aplikacja to „must have”.
Bardzo podobała mi się również gra stworzona przez firmę MobiTouch oraz feb. Za pomocą gestów rąk i technologii Kinect należało zbudować słynny rzeszowski pomnik. Liczył się czas i precyzja ułożenia klocków. Każdemu uczestnikowi po skończonej grze wykonywane było zdjęcie, które wraz z liczbą punktów wyświetlane było w rankingu na stronie www.WielkaBeta.pl. Dla najlepszej osoby przewidziano nagrodę – iPad 4. Do godziny 18.00 w grę zagrano ponad 130 razy. Idealny sposób na rozrywkę pomiędzy prelekcjami a networkingiem.
211de8d285c13ec50fcf5ecfb3546cc4
 
Żałuję, że nie mogłem zostać na kolejne dni. Do zobaczenia za rok, a z częścią już w styczniu podczas Mobile Trends Conference.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także