Konferencje

Facebook testuje nową formę płatności mobilnych


Facebook, firma stanowiąca największy na świecie portal społecznościowy, planuje przetestować nową formę płatności mobilnych.
Facebook będzie używał informacji dotyczących płatności, dodanych przez użytkowników do ich facebookowych kont, aby automatycznie wypełnić formularze, kiedy użytkownicy będą dokonywali zakupu poprzez aplikacje mobilne.
Wiele firm szukało sposobów, aby wbić się w rynek płatności mobilnych. Jednakże Facebook znalazł najlepsze rozwiązane – firma twierdzi, że ta funkcja nie będzie przekierowywała płatności z obecnej aplikacji usługodawcy, co jest dużym atutem.
Rzecznik Facebooka, Tera Randall, oświadczyła, że ta funkcja ma na celu sprawdzić, w jaki sposób firma może pomóc swoim partnerom zapewnić prostszą obsługę aplikacji komercyjnych. Randall powołała się na bardzo dobrą współpracę z firmą PayPal, która stanowi jednego z liderów płatności internetowych.
Facebook obecnie zrzesza ponad miliard użytkowników, z których połowa loguje się na swoje konta codziennie. Popularność serwisu przyciąga uwagę reklamodawców, którzy widzą w nim wielu potencjalnych klientów. Powołując się na najnowsze raporty finansowe, w drugim kwartale tego roku Facebook wygenerował 1,6 miliarda dolarów przychodu z reklam.
Analitycy twierdzą, że jeśli strona ostatecznie uruchomi opcję płatności, pomoże to śledzić jak wielu użytkowników faktycznie dokonuje zakupów za pośrednictwem aplikacji należących do partnerów Facebooka. Manoj Menon, dyrektor zarządzający z firmy Frost & Sullivan twierdzi, że Facebook nie chce pozostawać serwisem opartym jedynie na promocji marki, ale chce stać się platformą korzystną dla dziedziny e-commerce. Twierdzi on, że wprowadzenie płatności mobilnych w portalu, to wspaniałe posunięcie ze strony Facebooka.
Niektórzy z analityków są jednakże sceptycznie  nastawieni do nowej funkcji – nie są pewni, czy użytkownicy zaufają portalowi społecznościowemu na tyle, aby przekazać mu swoje informacje finansowe. Jak twierdzi Denne Carrington, analityk z firmy Forrester Research, konsumenci szukają bezpiecznego i wygodnego sposobu na płatności mobilne, a konkurencja firm godnych zaufania w tej branży rośnie – wystarczy wymienić sposoby płatności oferowane przez firmy takie jak PayPal czy Visa.
Źródło:
http://www.bbc.co.uk/news/business-23722063

Udostępnij
Zobacz także