Szybkość działania oraz User Experience mobilnej strony internetowej mają istotny i dający się zmierzyć wpływ na rozwój e-biznesu. To teza którą udowadniają wyniki audytu przeprowadzonego przez Google oraz e-point, a które będą zaprezentowane podczas tegorocznej edycji największej konferencji branży mobile w Polsce.
Autorzy raportu, Piotr Kowalski z Google oraz Michał Szklarski z e-point, przyjrzeli się wnikliwie problemom polskich sklepów mobilnych. Efektem partnerskiej współpracy jest ponad 1110 rekomendacji, zarówno w obszarze usprawnień dotyczących doświadczenia klienta (User Experience), jak również szybkości działania sklepów w kanale mobilnym. Prezentacja wyników odbędzie się 18 marca w godzinach 11.35-12.00 podczas Mobile Trends Conference & Awards 2022. Wystąpieniu towarzyszyć będzie premiera ebooka zawierającego wyniki audytu. Patronatem medialnym publikacji jest organizator Mobile Trends Conference.
Audyt mobilnego User Experience oraz szybkości działania serwisów został przeprowadzony wśród 50 polskich firm e-commerce z bardzo różnych branż: zdrowie i uroda, meble, artykuły spożywcze, elektronika, książki i moda, by pomóc im w przystosowaniu się do klientów i niwelowaniu barier, czyli de facto w zwiększeniu sprzedaży. O tym, jak ważnym kanałem kontaktu z klientami e-commerce jest mobile świadczy fakt, że liczba zapytań w polskiej wyszukiwarce Google w 2021 roku była dwukrotnie wyższa z telefonu niż ze stacjonarnego komputera. Ten trend jest trwały, a liczba mobilnych internautów stale wzrasta. Liczy się dopasowanie do potrzeb użytkownika smartfona, który jest zabiegany i zdekoncentrowany, a przy tym oczekuje że mobilna wersja sklepu będzie działać szybko i sprawnie – mówi Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant z Google Polska.
Wzięliśmy udział w tym projekcie, aby zbadać, jak można efektywnie od strony technologicznej pomóc polskim firmom. Wierzymy, że warto poświęcić czas i zasoby zarówno na aspekt projektowania serwisów, jak i wyboru odpowiednich technologii, aby poprzez skalowanie sprzedaży osiągać wymierne korzyści biznesowe – mówi Michał Szklarski, Członek Zarządu, e-point Mobile
Firmy, który zrealizowały usprawnienia dotyczące doświadczenia klienta (User Experience) wersji mobilnej sklepów, uzyskały ponad 3,3% średniego wzrostu mobilnego Conversion Rate (współczynnika konwersji, czyli jednej z najważniejszych metryk, wskazującej ilu klientów z rozpoczynających proces zakupowy w jakimkolwiek kanale, faktycznie go kończy transakcją). Natomiast firmy, które nie zastosowały żadnej rekomendacji miały średni spadek mobilnego Conversion Rate na poziomie -6,2%.
W przypadku rekomendacji dotyczących szybkości działania sklepów w kanale mobilnym, firmy, które zastosowały się do zaleceń uzyskały średnio 11% wzrostu mobilnego performance (szybkości działania). Natomiast tam, gdzie nie zostały wdrożone żadne rekomendacje, wystąpił spadek na poziomie -4% mobilnego performance.
Autorzy omawiali te wyniki na jedenastej edycji Mobile Trends Conference, która odbyła się 17 i 18 marca 2022 roku w Starej Zajezdni by DeSilva w Krakowie. Poza bogatym planem spotkań i prezentacji, w trakcie wydarzenia wręczone zostały prestiżowe nagrody w ramach konkursu Mobile Trends Awards. Całość została świetnie poprowadzona przez Jarosława Kuźniara, a gwiazdą wieczoru była Natalia Capelik-Muianga.
Raport znajduje się na stronie www.e-point.pl/raporty/google-mcommerce