Konferencje

Marketing w 2024 roku – Potencjał AI w nowatorskich kampaniach

Era eksperymentów z sztuczną inteligencją ustępuje miejsca czasowi, w którym wykorzystuje się jej potencjał do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i angażujących kampanii marketingowych. Najnowszy Martech Trendbook 2024 podkreśla, że przemysł marketingu znajduje się w punkcie zwrotnym, gdzie rosnące możliwości AI zmieniają sposób, w jaki firmy kreują komunikację i interakcje z klientami.

Przemysł marketingu dynamicznie ewoluuje w reakcji na postęp technologiczny, a sztuczna inteligencja staje się kluczowym narzędziem w tej rewolucji.

AI w marketingu

Sztuczna inteligencja przekracza granice konwencjonalnych algorytmów, oferując możliwości optymalizacji procesów biznesowych nawet o stukrotnie większe niż wcześniej znane metody. Firmy nie tylko mogą generować obrazy czy filmy, ale także zoptymalizować swoje procesy operacyjne. Wykorzystanie gotowych rozwiązań AI staje się kluczowym aspektem dla wielu przedsiębiorstw, dążących do przyspieszenia wdrażania kampanii skupionych na klientach i personalizacji produktów. 

Według Adriana Hołoty, prezesa w Panowie Programiści, dzięki sztucznej inteligencji firmy mogą zoptymalizować swoje procesy nie o 5-20%, jak to miało miejsce przy dotychczasowych metodach, ale nawet dziesięciokrotnie lub stukrotnie więcej! Choć podkreśla on, że w wielu przypadkach osiągnięcie takich rezultatów wymagać będzie znacznych środków finansowych i licznych eksperymentów.

W nadchodzącym roku na pewno powstanie wiele takich rozwiązań, coraz bardziej wyspecjalizowanych w usprawnianiu konkretnych zadań w konkretnych sektorach. Równolegle wiele firm, choć bez rozgłosu, będzie tworzyć własne rozwiązania, licząc na długoterminowe przewagi konkurencyjne – mówi CEO w Panowie Programiści.

AI w martech w 2024 roku

Według ekspertów, rok 2024 będzie okresem, w którym marki będą bardziej definiować strategię wykorzystania AI we współpracy z zespołami rozwoju produktu. Według Dawida Pożogi, CMO & Marketing Director w Rankomat, spadek kosztów trenowania modeli AI o 99,5% w ciągu ostatnich 5 lat wskazuje na lawinowy rozwój tej technologii. Inwestycje gigantów technologicznych, takich jak Google i Microsoft, mają ogromny wpływ na przyszłość działań marketingowych, umacniając znaczenie AI jako kluczowego elementu strategii marketingowej.

Wykorzystanie AI w kreowaniu interakcji zorientowanych na Klienta

Kamil Bąkowski, Chief Marketing Officer w iTaxi, twierdzi, że algorytmy AI przekraczają najśmielsze wyobrażenia, zmieniając kierunek rozwoju technologii w każdej dziedzinie życia. Dzisiaj należy unikać statycznego podejścia do komunikacji z klientami i zaoferować im bardziej zaangażowane i spersonalizowane doświadczenia. W dobie intensywnej konkurencji na rynku, wykorzystanie zaawansowanych narzędzi AI może być kluczowe dla wzrostu Twojej marki.

Analiza ruchu gałek ocznych i mimiki twarzy

Wyposaż swoją aplikację w funkcję analizowania ruchu gałek ocznych i mimiki twarzy. Pozwoli to na badanie nieuświadomionych reakcji użytkowników na oferowane produkty lub prezentowany content. Odczytując subtelne sygnały, możesz lepiej zrozumieć preferencje i reakcje klientów, co z kolei pozwoli Ci na dostosowanie oferty do ich potrzeb.

Web AR w interaktywnym doświadczeniu 

Filtry web AR sprawiają, że użytkownicy mogą wizualizować produkty w sposób interaktywny. Mogą zobaczyć, jak będą wyglądać skonfigurowane produkty, np. samochód, spersonalizowane buty czy zestaw ubiorów, a także jak produkt dopasuje się do danego miejsca, np. meble czy obrazy do rzeczywistego pokoju. To nowatorskie podejście pozwala klientom lepiej zrozumieć kontekst oferowanych produktów, co może zwiększyć ich zaangażowanie.

Chatboty w służbie lepszej obsługi

Zaawansowane, stale uczące się chatboty usprawniają obsługę klientów. Te inteligentne systemy są w stanie lepiej zrozumieć potrzeby klientów i dostarczyć bardziej spersonalizowaną komunikację, co może znacząco poprawić ich doświadczenie z Twoją marką.

Technologie głosowe zmieniają interakcje

Dzisiaj coraz więcej firm agreguje interfejsy swoich aplikacji z systemem głosowym. Technologie głosowe służą już do zarządzania urządzeniami, stronami internetowymi czy aplikacjami. Ta nowoczesna forma interakcji umożliwia klientom wygodne korzystanie z usług poprzez prosty głosowy interfejs. Wymaga jednak większej optymalizacji treści pod kątem języka mówionego oraz edukacji klientów o istnieniu takiej możliwości.

Real-Time AI

Użyj real-time AI generative, aby dostarczyć realistyczne tłumaczenia symultaniczne publikowanych treści dźwiękowych i filmowych. To umożliwi Ci dotarcie do szerszej publiczności, niezależnie od języka, w którym prezentujesz swoje treści.

Konwersacyjne interfejsy

Interfejs w aplikacji lub na stronie internetowej również podlega przekształceniom. Raport Martech mówi, że w 2024 roku będziemy mieli styczność z coraz liczniejszą eliminacją skomplikowanych ścieżek nawigacji. Będą wprowadzać system komend, który pozwoli klientom łatwo komunikować się z marką, podobnie jak to ma miejsce w przypadku Chat GPT.

Hurtownie danych?

Coraz więcej wysiłków będzie położonych też na hurtownie danych. Ponieważ, analizując dane, możesz lepiej zrozumieć swoją publiczność i dopasować ofertę do ich potrzeb, co może przekładać się na lojalność klientów. Posiadanie własnych centrów danych stawia markę jako bardziej niezależną od zewnętrznych dostawców oraz pozwala jej stosować coraz lepsze metody do ich analizy i zmiany w strategii.

Podsumowanie

Wykorzystanie potencjału AI pozwala firmom na nie tylko generowanie treści, ale także optymalizację procesów, personalizację komunikacji z klientami i dostarczenia bardziej dopasowanych produktów. Rok 2024 z pewnością będzie kluczowym momentem, w którym sztuczna inteligencja definiuje nowe standardy dla działań marketingowych, zwiększając konkurencyjność firm na rynku.

Funkcje analizy ruchu gałek ocznych, zaawansowane chatboty czy technologie AR to tylko niektóre z narzędzi, które umożliwiają bardziej ukierunkowane interakcje z klientem. AI zmienia również interfejsy aplikacji i stron internetowych, ułatwiając nawigację i usprawniając obsługę klienta. Dzięki AI, marketing nie tylko ewoluuje, ale staje się bardziej precyzyjny, angażujący i dopasowany do indywidualnych potrzeb klientów.

Więcej tutaj: https://trendbook.marketing/pl/

Udostępnij
Zobacz także