Konferencje
Mobile Trends

Mobile marketing to najbardziej perspektywiczny obszar marketingu – wywiad z J. Królewskim i P. Salą, autorami nowej książki „E-Marketing”


Dzisiaj (15 listopada) premierę ma książka „E-Marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy” wydana pod redakcją Jarosława Królewskiego i Pawła Sali. Nasz portal objął patronat medialny nad publikacją i z okazji premiery mamy dla Was wywiad z redaktorami książki. Gorąco zachęcamy do lektury (zarówno wywiadów, jak i książki)!
Ewa Mitschke: Kiedy zrodził się pomysł na tę publikację? Ile czasu upłynęło od tego momentu, do jej wydania?
Jarosław Królewski: Pomysł na publikację zrodził się ponad rok temu, gdy Wydawnictwo PWN zaproponowało mi opracowanie publikacji na temat marketingu internetowego. Początkowo miała być to autorska pozycja, natomiast po kilku tygodniach długich rozmów i własnych refleksji zdecydowałem, że będzie to, musi być to opracowanie zbiorowe, które pozwoli ukazać omawianą tematykę w sposób najbardziej różnorodny i ciekawy. Rok to w moim przekonaniu bardzo długi czas jeśli chodzi o zmiany, które w Internecie dokonują się nieprawdopodobnie szybko, natomiast rok w ujęciu wydawniczym, gdy 33 autorów w większości po godzinach pracy pisze swoje części to z kolei bardzo mało, w szczególności, gdy wśród autorów mamy osoby świetnie przygotowane merytorycznie. Nie mniej jednak, wydaje mi się, że udało nam się stworzyć ciekawą pozycję, zarówno dla tradycyjnych marketerów offline’owych wchodzących dopiero w świat nowych technologii, jak również zaawansowanych doświadczeniem specjalistów.
E.M: W książce  „E-Marketing” znajdziemy cały wachlarz autorów – czy od początku wiedzieliście, kogo zaprosicie do współpracy? Czy trudno było namówić ludzi z branży do współpracy?
Paweł Sala: Na początku mieliśmy pomysł, sporo wiedzy oraz świadomość, że jeżeli chcemy stworzyć coś niesamowicie praktycznego oraz dostarczającego najlepsze tajniki z szeroko rozumianego e-marketingu – nie możemy bazować tylko i wyłącznie na naszej wiedzy. Stworzyliśmy najpierw plan publikacji, a następnie staraliśmy się znaleźć osoby, których kompetencje w danej materii są najwyższego rzędu. Dodatkowym wyzwaniem było znalezienie takich osób, które poza wiedza merytoryczną mają także „lekkie piórko” i potrafią stworzyć tekst, który czytelnik będzie chętnie konsumował.
Największym wyzwaniem było nie samo zarażenie autorów ideą publikacji, a zmotywowanie ich do terminowego oddania tekstów. Jest to o tyle duże wyzwanie, iż osoby te na co dzień poza swoja pracą zawodową i życiem rodzinnym zaangażowani są w różne projekty,  a co za tym idzie – cierpią na chroniczny deficyt czasu wolnego.
E.M: Które z zagadnień poruszanych w książce jest wg Pana najciekawsze, co może zaskoczyć czytelników?
J.K: Przede wszystkim ta nieskrępowana różnorodność i wielowątkowość. Chcieliśmy zachować w tej publikacji pełną autentyczność współautorów, oddać prezentowaną tematykę w maksymalnie przystępny sposób. Nie chcieliśmy aby ta książką była kolejnym “poradnikiem” jak dorobić się w Internecie i odnieść sukces w dwa dni itd., a takich pozycji na rynku jest coraz więcej i często nie mają z poważnym biznesem ani marketingiem nic wspólnego. Pragnęliśmy pokazać, jak zmienia się Internet, jak zmieniają się technologie, jakim transformacjom ulega sam marketing, jak wieloparadygmatyczna jest sieć. Jako autorzy nie uzurpujemy sobie praw do wiedzy absolutnej, sygnalizujemy co według nas jest istotne, na co warto zwrócić szczególną uwagę, w co warto inwestować, a co może nas uchronić od finansowej klęski.
E.M: Czy w książce znajdziemy informacje dotyczące również mobile markeringu? Czy uważa Pan, że warto inwestować w jego rozwój?
P.S: W książce oczywiście pojawiła się obszerna część poświęcona marketingowi mobilnemu. Jestem pewny,  iż obecnie jest to jeden z najbardziej perspektywicznych obszarów rozwoju marketingu jaki istnieje. Dlatego tak ważne jest aby nowoczesny marketer umiał go dobrze wykorzystać. W tym miejscu warto wyraźnie zdefiniować co znaczy dobrze – dobrze – znaczy efektywnie w synergii z innymi kanałami komunikacji – zwłaszcza komunikacji bezpośredniej – wszak smartphone – to jedno z najbardziej osobistych urządzeń, jakie posiadamy.
E.M: Co jest największym atutem „E-Marketingu”? Co wyróżnia tę publikację na tle innych?
J.K: Książka pokazuje przede wszystkim, że współczesny marketer to chodzący “kombajn” :). To persona, która niemal non stop jest na standby’u, która uczy się niewiarygodnie szybko, która klęski przekuwa w sukcesy i która kocha technologie. Z mojej perspektywy książka skupia się przede wszystkim na współczesnych trendach i pozwala odnaleźć się w nowoczesnej, mobilnej, internetowej rzeczywistości. W gruncie rzeczy, każdy z rozdziałów dla pełnego opracowania wymagałby kolejnej kilkuset stronicowej publikacji, aby w sposób szczegółowy przedstawić istotne kwestie. My staraliśmy się to zrobić maksymalnie syntetycznie i wartościowo. Czy nam się udało? Zobaczymy. Dochód z książki przeznaczamy w całości jako autorzy na cele charytatywne, więc każdy sprzedany egzemplarz będzie dla nas podwójnym sukcesem i motywacją. Książka składa się z ponad 20 rozdziałów, napisanych przez 33 autorów, wierzę, że będzie warta swojej ceny.
P.S: Największym atutem „E-Marketingu” jest zebranie w jednym miejscu przemyśleń moim zdaniem najlepszych specjalistów w branży. Jednocześnie fakt, iż publikacja ta porusza tak wiele obszarów tematycznych  – staraliśmy się, aby przekazywana wiedza miała charakter stricte praktyczny.
Książkę można zakupić m.in. na stronie wydawnictwa PWN: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/205799/emarketing.html
Książka E-marketing to pozycja, która przybliży czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Pozwoli poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w Internecie, zrozumieć, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologie, oraz przede wszystkim wybrać skuteczną metodę realizacji kampanii marketingowych w internecie. Marketing internetowy to dziś jedna z najbardziej skutecznych form promocji i reklamy, w czasach kryzysu jest remedium dla firm, których nie stać na drogie formaty marketingowe, często stosowane w sposób nieprzemyślany. Książka ta pozwoli poznać obecnych i przyszłych klientów, dla których internet jest miejscem, w którym chcą, lubią i zamierzają funkcjonować w przyszłości.
1458605_253800541439955_786604450_nZ publikacji Czytelnik dowie się m.in.:

  • dlaczego Content is The King?
  • czym jest marketing 3.0?
  • dokąd zmierzają social media?
  • dlaczego less is more?
  • jak dbać o klienta w sieci?
  • o jakich wymogach formalno-prawnych pamiętać?
  • w jaki sposób skorzystać z fenomenu Big Data i automatyzować marketing?
  • jak przeprowadzić skuteczną kampanię e-mail i mobile marketingową?
  • jak budować przewagę konkurencyjną wykorzystując nowoczesne technologie?

Wśród autorów znaleźli się: Jarosław Królewski, Paweł Sala, Dominik Kaznowski, Monika Mikowska, Michał Dziekoński, Maciej Wiktorowski, Barbara Stawarz, Miłosz Baluś, Teresa Wierzbowska, Krzysztof Bełech, Grzegorz Błażewicz, Tomasz Surmacz, Leszek Łuczyn, Przemysław Tarczyński, Andrzej Ogonowski, Michał Kasperczyk, Łukasz Gładki, Wojciech Piwowarczyk, Magdalena Drabik, Jacek Jankowski, Jarosław Roszkowski, Andrzej Garapich, Anna Orzech, Joanna Świercz, Justyna Dziegieć, Bartłomiej Piechota, Anna Zarudzka, Adrian Kielich, Piotr Koźniewski, Marcin Nowak, Radosław Cięciwa, Paweł Zieliński,  Marek Przystaś.
Więcej na emarketing.pwn.pl.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także