Konferencje
Mobile Trends

Raport: 66 procent populacji korzysta już z telefonów komórkowych

Ponad połowa globalnej populacji posiada już dostęp do Internetu. Ogromna liczba osób zawdzięcza go urządzeniom mobilnym. Informacje na ten temat znajdujemy w najnowszym raporcie przygotowanym przez agencję kreatywną We Are Social oraz Hoosuite. Prezentuje on dane z całego świata dotyczące Internetu, social mediów i mobile.

Telefony komórkowe w rękach prawie 3/4 populacji

Według informacji podanych w raporcie Digital in 2017 Global Overview do Internetu podpięte jest już 3,77 miliardów osób. Prawie 5 miliardów to natomiast właściciele urządzeń mobilnych, z których około połowa to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych. W sumie z Internetu korzysta już 3,45 mld użytkowników mobilnych, czyli 46% światowej populacji.

Średnio na świecie na jednego unikalnego użytkownika przypada 1,64 numeru telefonicznego. Patrząc na poszczególne państwa, najwyższym odsetkiem unikalnych użytkowników mobilnych może pochwalić się Hiszpania (88%). W Polsce odsetek ten wynosi z kolei 74%.
Największą liczbę połączeń z urządzeń mobilnych (w odniesieniu do populacji) odnotowano na terenie Europy zachodniej, najmniejszą w Afryce. Najszybszy mobilny jak i stacjonarny Internet to z kolei domena Korei Północnej.

Android wygrywa w Internecie

Jeśli chodzi natomiast o udział mobilnych systemów operacyjnych w ruchu internetowym to niekwestionowanym liderem jest Android (71,6%). Co piąty mobilny użytkownik Internetu korzystał natomiast z systemu iOS. Miesięczna średnia transferu danych na telefonach komórkowych wyniosła natomiast 1,9GB (najwięcej w regionie Azji-Pacyfiku – 4,12 GB, najmniej w Ameryce Łacińskiej – 0,72 GB).

M-Commerce

W 2016 roku w skali globu zakupy w Internecie zrobiło około 1,6 miliarda osób (w sumie na kwotę około 1,9 kwintyliona dolarów!). Jeśli chodzi natomiast o wzrost zakupów internetowych dokonywanych przez urządzenia mobilne, to najwyższy progres odnotowano w Indonezji (155%). W Polsce ilość zakupów m-commerce wzrosła natomiast o 28% do poziomu 23%. Najwyższą penetrację m-commerce na świecie obserwujemy w Korei Północnej (55%), a najniższą w Egipcie (11%).

Rokroczny wzrost postępuje…

Liczba internautów w 2016 roku wzrosła o 10% a konkretnie o 354 miliony użytkowników, w stosunku do roku 2015. O 5% podniosła się statystyka unikalnych, mobilnych użytkowników (222 miliony), którzy częściej korzystali na swoich urządzeniach z mediów społecznościowych (30% wzrostu). W raporcie We Are Social zwrócono też uwagę na fakt, że już połowa ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych.
Ponad połowa użytkowników Internetu to mieszkańcy regionów Azji i Pacyfiku. W regionach tych odnotowano duży wzrost dostępu do Internetu (15%) oraz liczby mobilnych użytkowników social mediów (25%).  Nieduży wzrost (4%) dostępności obserwowaliśmy w Afryce. Tamtejsza penetracja rynku to jak na razie jedynie 29%, ale przewiduje się, że do 2020 roku Afryka przekroczy barierę 50%. Już dziś liczba tamtejszych umów abonamentowych na telefon komórkowy dobija do miliarda (ponad 80% populacji Afryki).

Państwem, które może pochwalić się najwyższym procentem jeśli chodzi o dostęp obywateli do internetu okazały się… Zjednoczone Emiraty Arabskie. Liderem nieszczytnego rankingu krajów z najgorszą statystyką dostępności Internetu pozostaje natomiast Korea Południowa.
Najwolniejszy wzrost w 2016 odnotowano w Europie. W 2016 roku liczba osób z dostępem do Internetu zwiększyła się o 3% (w sumie to 637 milionów). W Polsce penetracja Internetu wyniosła 72% ze średnią prędkością 11,7 Mb/s w przypadku łącz stałych i 9,7 Mb/s w przypadku połączeń mobilnych.

Jak dużo czasu spędzamy w sieci?

Jeśli chodzi o czas spędzany w Internecie wygrali mieszkańcy Filipin ze średnim wynikiem 5 godzin i 23 minut na dzień (na komputerach osobistych). Na urządzeniach mobilnych najdłużej serfowali obywatele Tajlandii (4 godziny 13 minut). Według raportu, w Polsce, podobnie jak w innych europejskich i rozwiniętych azjatyckich krajach, zdecydowanie częściej przeglądamy Internet na komputerach stacjonarnych (4 godziny i 9 minut) niż smartfonach i tabletach (około 1 godzina). Zauważalny wydaje się trend, że obywatele państw gorzej rozwiniętych ekonomicznie spędzają w Internecie najwięcej czasu.

Co nowego w 2017?

W ciągu ostatnich 12 miesięcy pokonana została bariera 50% udziałów telefonów komórkowych w ruchu internetowym. Polska znajduje się pod tym względem na 8 miejscu wśród wszystkich branych pod uwagę krajów (udział mobile wyniósł powyżej średniej – 57%).

Cały raport Digital in 2017 Global Overview liczy sobie 106 stron. Możecie zobaczyć go w całości pod podanym linkiem:

Digital in 2017. Global Overview

Źródło:
wearesocial.com

Sprawdź najnowsze dane: https://edubirdie.com/blog/digital-2021-the-latest-insights-into-the-state-of-digital

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także