Konferencje

Samochód czy smartfon? Wszystko jedno.

Niektórzy nie mają pojęcia jak działa auto i nie wiedzą jak sobie poradzić w sytuacji kiedy samochód nagle staje i odmawia posłuszeństwa. Dla takich osób pojawiło się światełko nadziei. Z pomocą przychodzą oczywiście technologie mobilne.

Koszmar kierowcy – awaria w szczerym polu

Największy polski ubezpieczyciel został na ostatnim festiwalu Cannes Lions wyróżniony za kampanię wykorzystującą połączenie technologii mobilnych z marketingiem (http://youtu.be/7Q_yVuzD9q0). Agencja K2 skonstruowała urządzenie umieszczane w łączu diagnostycznym przy silniku samochodu. Komunikuje się ono z serwerem w chmurze i przekazuje mu informacje o stanie maszyny. Dzięki temu ubezpieczyciel ma informację o tym, co zepsuło się w samochodzie i może poinstruować telefonicznie swojego klienta w jaki sposób postąpić z autem. Proste?

Mobilnie i ekologicznie

To powinno dać do myślenia pozostałym marketerom. Stoimy obecnie przed rozkwitem kolejnego wielkiego trendu – mobile dla motoryzacji. Spadek cen technologii opartych na cloud computingu, wzrost mocy obliczeniowej komputerów pokładowych samochodów, oraz kreatywność inżynierów, pozwalają na pełniejsze wykorzystanie samochodu jako nośnika rozwiązań mobile. Paweł Tkaczyk w swojej książce „Grywalizacja” pisał o wykorzystaniu przez BMW tytułowego zabiegu w celu wyzwolenia rywalizacji wśród kierowców o to, kto będzie jechał oszczędniej. Testowy model monachijskiego producenta łączył się mobilnie z bazą danych o znajomych kierowcy i pobierał informacje o zgłoszonym przez nich spalaniu na danej trasie. Wygrywa ten, kto jedzie bardziej ekologicznie. A w wyścigu producentów – ten który lepiej zaimplementuje technologie mobilne.

Science-fiction czy najbliższa przyszłość?

O ile dotychczasowy postęp technologiczny w motoryzacji skupiał się na powiększaniu mocy silników przy jednoczesnym zmniejszaniu ich wielkości, obecnie kierunek ten uległ zmianie. 2013 rok pokazuje, że jest to jeden z najważniejszych trendów. Nowojorska firma ABI Research prognozuje, że do 2017 roku, 60% nowo produkowanych samochodów będzie wyposażona w sieci 4G lub LTE. Deloitte w swoim raporcie z czerwca 2012 przewiduje, że samochody połączone w modelu „vehicle to vehicle” czy „vehicle to infrastructure” spowodują wzrost bezpieczeństwa na drogach i wejdą do produkcji głównego nurtu. Oby to nastąpiło jak najszybciej.
Źródła:
JWT, 13 mobile trends for 2013 and beyond
Mediarun, K2 dla PZU (case study)
Zdjęcie:
jinga80 © Więcej zdjęć na Fotolia.pl
Autor:
Radek Kropielnicki, Connectmedica

Udostępnij
Zobacz także