W październiku 2015 roku ruszyła Narodowa Loteria Paragonowa organizowana przez Ministerstwo Finansów. Obecnie trwa już druga edycja tego wydarzenia, w którym zarejestrowany w Internecie paragon fiskalny równa się jednemu losowi biorącemu udział w loterii. Tym razem uczestnicy nie muszą jednak ręcznie przepisywać wymaganych danych do formularza. Loteria doczekała się bowiem własnej aplikacji mobilnej przygotowanej przez zespół 2Take.it. Dzięki niej każdy może zarejestrować swoje paragony skanując je smartfonem.
Aplikacja mobilna Loteria Paragonowa firmy 2Take.it wykorzystuje autorski system rozpoznawania treści na paragonach fiskalnych. Technologia ta ma odczytywać i skanować z nich między innymi: nr NIP, nazwę firmy, kwotę zakupu i datę. Skanowanie paragonu pozwoli nie tylko zarejestrować go do loterii, ale również szybko i wygodnie przypisać sobie punkty w programie lojalnościowym danego sklepu lub firmy, której produkty wymieniono na paragonie. 2Take.it rozbudowuje swój autorski system właśnie z myślą o takich marketingowych zastosowaniach. Na razie przechodzi on swój chrzest bojowy podczas trwającej, drugiej edycji Narodowej Loterii Paragonowej.
To dla nas spore wyzwanie. W poprzedniej edycji loterii zostało przesłanych ponad 100 milionów paragonów. Dzięki aplikacji przewidywana jest jeszcze większa liczba. To dla nas również sprawdzian przed wdrażaniem największych programów lojalnościowych na świecie – mówi Krystian Dylewski, twórca platformy.
Jak działa aplikacja?
Loteria Paragonowa nie jest co prawda jedyną apką pozwalającą na skanowanie paragonów w ramach loterii, ale z pewnością jedyną „oficjalną” i zatwierdzoną przez Ministerstwo Finansów. Samo skanowanie rozpoczyna się od razu po włączeniu aplikacji i trwa około 10 sekund – wystarczy nakierować kamerkę smartfona na paragon (z aktualnego miesiąca, za zakupy na sumę co najmniej 10 złotych). Następnie możemy skorygować pozyskane dane oraz podać adres e-mail i nr telefonu do kontaktu. Aplikacja nie radzi sobie jeszcze perfekcyjnie ze wszystkimi rodzajami paragonów, dlatego warto jeszcze dokładnie sprawdzać czy poprawnie odczytała informacje.
Aplikacja jest dostępna na Androidzie oraz iOS
Program lojalnościowy oparty na skanowaniu paragonów
W konkurencyjnych i nowoczesnych programach lojalnościowych liczy się wygoda klienta oraz możliwość pozyskania informacji na jego temat. To dzięki tym informacjom firma może personalizować swoje oferty specjalne, skuteczniej komunikując się z klientami. Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie są przede wszystkim platformy cyfrowe powiązane z urządzeniami mobilnymi klientów. Dzięki elektronicznej komunikacji firma oszczędza nie tylko na czasie, ale także na bazach danych i całej infrastrukturze związanej z tradycyjną komunikacją z klientem (np. specjalnych kartach lojalnościowych i ich czytnikach). 2Take.it wykorzystuje opracowany przez siebie system skanowania paragonów do budowy platformy customer engagment pozwalającej na tworzenie właśnie takich cyfrowych programów lojalnościowych.
Korzystające z tego rozwiązania firmy otrzymują okazję do bezpośredniego nagradzania klientów w oparciu o listy zakupów pobierane z paragonów. W zamian za nagrody, klient podaje swoje podstawowe dane takie jak na przykład: imię, e-mail, numer telefonu, data urodzenia. Tym samym firmy zyskują cenne dla siebie informacje, a komunikacja dotycząca promocji i ofert specjalnych staje się dla nich prostsza i tańsza. Polska spółka 2Take.it chce dotrzeć ze swoim systemem, dostępnym w niskokosztowym modelu abonamentowym (SaaS) do jak najszerszej grupy firm – w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw, również za granicą.
– Wydawanie kart lojalnościowych przez małe firmy nie ma najmniejszego sensu, ponieważ nikt nie będzie nosił kolejnej karty w portfelu, a pieczątki nie pozwalają zbierać nawet kontaktu do klienta (e-mail, SMS) nie wspominając już o preferencjach zakupowych – mówi Krystian Dylewski.
Paragon stanowi przecież podstawowy dowód na to, że klient kupił produkt danej firmy. Dlaczego więc nie wykorzystać go do budowy programu lojalnościowego? Przynajmniej w teorii wydaje się, że to rozwiązanie logiczne zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy jak i klienta. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie firmy: www.2take.it