Konferencje

Zostań mistrzem moblinego SEO, czyli jak stworzyć dobrą stronę mobilną

Amerykański portal Forbes opublikował artykuł, w którym przekazuje wiele istotnych wskazówek, które pomogą opanować mobilne SEO, czyli mobilne pozycjonowanie. Google jakiś czas temu przestało pozycjonować strony nie posiadające wersji mobilnej, dlatego warto douczyć się w tej kwestii i zadbać o jak najlepsze dostosowanie swojej strony mobilnej pod kątem wyszukiwarek. Forbes radzi, jak to zrobić.
Wiemy, że o mobile’u jest głośno, że jest on istotny. Jednak ciągle wiele firm nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, czym tak naprawdę ów „mobile” jest i, co ważniejsze, jak powinna wyglądać dobra strona mobilna. Mobilne SEO musi różnić się od tego desktopowego. Jak zrobić to dobrze? Forbes udziela kilku praktycznych wskazówek.

Skup się na dokładnych, niezawodnych stronach

Google wyznaczyło już kilka ważnych zasad, które świadczą o odpowiednim mobilnym SEO. Wiele z nich opiera się na rzetelności i dokładności. Mobile dopiero się rozwija, dlatego Google stara się jak najefektywniej wyplenić często występujące błędy. Kiedy optymalizujemy treść pod kątem mobilnym, warto zwrócić uwagę na takie podstawy jak:

  • Upewnij się, że zdjęcia i filmy, które umieszczasz, są poprawnie wyświetlane na mobilnych urządzeniach.
  • Upewnij się, że przekierowanie następuje na odpowiednią stronę mobilną.
  • Unikaj wszelkich błędów 404 i niedostępnych treści.
  • Upewnij się, że na stronie nie ma żadnych reklam dzielących treść strony czy reklam w stylu „kliknij by wyjść”.

Znaj opcje, które możesz wykorzystać

Wszyscy wiemy, jak ważna jest mobilna optymalizacja, ale nie wszyscy wiemy, czym ona jest. To nie tylko rozwiązania kategorii „jeden rozmiar pasujący do wszystkich urządzeń”. Istnieje kilka rozwiązań dotyczących optymalizacji stron mobilnych, które warto rozważyć biorąc pod uwagę m.in. rodzaj strony i grupę docelową. Poniżej znajdziesz trzy najpopularniejsze rozwiązania:

  • Responsive Design (RWD) –automatycznie dopasowuje zawartość strony do rozmiaru ekranu, pozostawiając tą samą treść (i adres) zarówno na stronie desktopowej, jak i mobilnej. To bardzo popularne rozwiązanie, jednak jeśli posiadasz mocno rozbudowaną stronę, może się ono nie sprawdzić.
  • Dynamic Serving – dynamiczne dostosowanie – wykrywa, czy dana treść wyświetlana jest z poziomu mobilnego czy desktopowego i na tej zasadzie wybiera odpowiedni kod, aby strona została wyświetlona poprawnie. Adres strony pozostaje bez zmian.
  • Separate mobile sites – osobne strony mobilne – wykorzystuje zarówno różne kody jak I różne adresy URL. To rozwiązanie jest przydatne, kiedy nasza strona mobilna znacząco różni się od strony desktopowej, np. służy innym celom.

Znaj swoich odbiorców

Ludzie inaczej korzystają z komputerów, a inaczej z urządzeń mobilnych. Ta sama osoba może wykorzystywać różne urządzenia do wyszukiwania różnych rzeczy. Należy pamiętać nie tylko o tym, ale także o fakcie, że mobilne ekrany są po prostu małe. Użytkownicy nie chcą dużych bloków tekstu, bo nie mogą ich swobodnie przeczytać. Dlatego istotne jest, aby treść strony została automatycznie dopasowana do ekranu – pod kątem szerokości i rozmiaru tekstu.

Pamiętaj o wyszukiwaniu głosowym

Ludzie nie tyko szukają różnych haseł, ale także szukają ich na różne sposoby. Wyszukiwania głosowe są zazwyczaj formułowane w pytaniach, dlatego zwykle są dłuższe od tych tradycyjnych. Głosowe wyszukiwania to często pytania o najbliższą stację benzynową czy kawiarnię, dlatego warto zastosować wskaźniki geograficzne na stronie mobilnej, a także tak tworzyć treść tak, aby odpowiadała na pytania, jakie nasi użytkownicy mogą chcieć zadać.

Czas to pieniądz

Przy korzystaniu z wyszukiwarek mobilnych, kryterium czasu jest o wiele istotniejsze, niż w przypadku wyszukiwania desktopowego. Szukamy informacji na komputerach i tabletach, gdy mamy chwilę czasu na przejrzenie wyników. Z wyszukiwarek mobilnych korzystamy zazwyczaj, gdy jesteśmy w biegu i potrzebujemy znaleźć szybką odpowiedź. Dlatego ważna jest przejrzysta treść, pomagająca błyskawicznie znaleźć odpowiedź na zapytanie. Równie ważna, o ile nie ważniejsza jest szybkość ładowania strony mobilnej – im szybciej, tym lepiej.

Szukaj nowych rozwiązań

Mobilne SEO ma potencjał, by stać się o wiele bardziej innowacyjnym od tego desktopowego. Poniżej kilka pomysłów, które dadzą przewagę wyszukiwaniu mobilnemu:

  • Używaj najnowszych opcji mobilnych, kiedy tylko jest to możliwe.
  • Wykorzystuj serwisy i usługi oparte na geolokalizacji.
  • Oferuj zbliżeniowe i łatwe do zeskanowania kupony dla nowych promocji, które dają ludziom okazję do wyciągnięcia telefonu i wejścia na twoją stronę.
  • Oferuj wyszukiwarkę sklepów i funkcję „kliknij by zadzwonić”, jeśli zbierasz zamówienia lub udzielasz informacji za pośrednictwem telefonu.

Powyższe wskazówki powinny wystarczyć do stworzenia naprawdę dobrego i sprawnie działającego serwisu mobilnego, z którego użytkownicy będą chcieli korzystać. Bez wyszukiwarek ruch na naszych stronach byłby zdecydowanie uboższy, a może i zerowy, dlatego warto zadbać o to, aby również nasze strony mobilne były łatwo i szybko znajdowane przez użytkowników i klientów.
Źródło:
http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2014/02/12/how-to-master-mobile-seo-in-2014/
Zdjęcie:
peshkova © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Zobacz także