Najpopularniejsza kryptowaluta wkroczyła na Twittera. Platforma wprowadziła możliwość nagradzania użytkowników napiwkami w bitcoinach. Płatności będą odbywać się za pośrednictwem sieci Lightning Network.
Od maja na Twitterze trwały testy dotyczące płatności i w wersji beta aplikacji pojawiła się opcja „słoika na napiwki”. Pozwala ona na przekazanie niewielkich sum za pomocą: Bandcamp, Chipper, Patreon, Venmo, Razorpay, WealthSimple Cash, a dodatkową metodą jest też aplikacja Cash App. Do listy dołączyły ostatnio: GoFundMe i PicPay. Natomiast we wrześniu pojawiła się nowa możliwość – płatności w bitcoinach. Twitter już od dłuższego czasu informował, że wprowadzi tego rodzaju usługę.
– Chcemy, aby wszyscy na Twitterze mieli dostęp do różnych sposobów zarabiania. Waluty cyfrowe przyciągają coraz więcej osób do udziału w gospodarce i pomagają im w przesyłaniu sobie nawzajem pieniędzy za granicę – napisała Esther Crawford, kierowniczka ds. produktów Twittera.
Co trzeba zrobić, aby wysłać/dostać napiwek?
Już nie trzeba umieszczać linków do profili płatnościowych w bio czy tweetach, bo miejsce na to znajduje się już bezpośrednio w profilu użytkownika. O tym, że konto ma włączone napiwki, dowiemy się z ikony obok przycisku „obserwuj”. Po kliknięciu pojawi się długa lista usług płatniczych i można wybrać dowolną, z której po prostu lubimy korzystać. Osoba, której wyślemy napiwek zobaczy to na swoim profilu.
Użytkownik, który zechce przekazać datek będzie mógł skorzystać z posiadanego już wcześniej portfela. Do wysyłania bitcoinów służy aplikacja płatnicza Strike w sieci Lightning (warstwa sieci blockchain, która obsługuje mikropłatności). Twitter nie będzie pobierał żadnych opłat za transakcje i całość datku ma trafić do użytkownika. Strike dostępny jest na razie tylko w USA i Salwadorze. Wysokość napiwków podawana jest w satoshi – to najmniejsza jednostka bitcoina.
Na początek opcja jest udostępniona użytkownikom w aplikacji w systemie iOS, później także trafi na Androida.
Dodajmy, aby włączyć opcję napiwków trzeba mieć ukończone 18 lat i wyrazić zgodę na politykę Tweetera dotyczącą płatności.