W grudniu ubiegłego roku Mark Zuckerberg zapowiedział rozpoczęcie prac nad wprowadzeniem GIFów w komentarzach na Facebooku. Na początku tego tygodnia twórcy rozpoczęli pierwsze testy nowej funkcji, jednak póki co ma do niej dostęp jedynie niewielki procent użytkowników.
Jeśli chodzi o oficjalne stanowisko firmy, to na temat wprowadzenia GIFów do komentarzy wypowiedział się rzecznik prasowy Facebooka, publikując wiadomość o następującej treści: “Każdy użytkownik uwielbia dobre GIFy i wiemy, że ludzie chcą mieć możliwość używania ich w komentarzach. Zdecydowaliśmy się więc na wdrożenie tej możliwości, jednak póki co to tylko testy więc nie możemy powiedzieć nic więcej”. Wygląda na to, że funkcja ta, mimo fazy testowej, może stać się rzeczywistym udogodnieniem dla użytkowników serwisu Facebook.
Giphy i Tenor wspraciem dla Facebooka?
Bardzo prawdopodobne jest, że Facebook w tworzeniu nowej funkcji będzie korzystał z bibliotek dwóch największych “dostawców” GIFów w sieci, jakimi są serwisy Giphy i Tenor. Wspomniane portale są zazwyczaj zaangażowane w projekty, w których tekst i konwersacja odgrywają dużą rolę. Aktualnie wspierają one aplikacje takie jak: WhatsApp, iMessage, Telegram, Twitter i właśnie Facebook.
Czas testów… nieokreślony
Testy opisywanej funkcji nie mają określonego terminu zakończenia. Prawdopodobnie twórcy chcą je przeprowadzać przez okres według nich odpowiedni i optymalny do sprawdzenia czy wprowadzanie GIFów faktycznie ma sens oraz czy użytkownicy będą tą nową funkcją zainteresowani na tyle, aby na stałe ją wprowadzić do interfejsu Facebooka.
Aktualnie dodawanie GIFów jest możliwe ale…
…jest zbyt skomplikowane i czasochłonne. Obecnie, jeśli użytkownik chce odpowiedzieć na komentarz za pomocą GIFów, musi przejść do odpowiedniej strony, która je udostępnia (np. wspomnianego serwis Giphy), skopiować interesujący go link do obrazka i wkleić go do wątku. Funkcja w jakimś stopniu jest dostępna, ale korzystanie nie jest łatwe, a co najgorsze jak zostało wspomniane wcześniej – jest czasochłonne. Czas odpowiedzi znacznie się wydłuża jeśli musimy szukać interesującej nas grafiki na innych stronach. Wprowadzenie GIFów do bazy Facebooka (na podobnej zasadzie jak ma to miejsce w konwersacjach prywatnych), zaoszczędziłoby sporo czasu i na pewno ułatwiło cały proces.
Wprowadzenie GIFów na Facebooka może być świetnym rozwiązaniem, ponieważ nie w każdej sytuacji wiemy co mamy odpowiedzieć na komentarz czy post. Bardzo często jest tak, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, więc reakcje tego typu mogą okazać się kolejnym hitem. Sama często używam GIFów w konwersacjach prywatnych, więc przypuszczam, że i funkcja ta udostępniona publicznie przypadnie mi do gustu. Możliwe, że GIFy staną się również przydatne w tworzeniu przyjaznych i silnych relacji z klientem w social media? Kto wie!
Źródło:
https://venturebeat.com/2017/03/24/facebook-to-start-testing-gifs-in-comments/
http://www.spidersweb.pl/2015/05/facebook-gify.html