Konferencje
Mobile Trends

Płatności subskrypcyjne – otrzymuj regularne wpłaty dzięki płatnościom cyklicznym

Dobrze mieć stałych klientów w swoim sklepie internetowym, a jeszcze lepiej, kiedy dokonują stałych przelewów. Płatności subskrypcyjne to pojęcie, która spędza sen z powiek wielu właścicielom e-sklepów. To usługa, która w pełni automatyzuje przelewy i idealnie sprawdza się w przypadku płatności za abonamenty, subskrypcje lub inne cykliczne płatności. Narzędzie do płatności cyklicznych oferuje między innymi operator Dotpay.

Jak działają płatności subskrypcyjne?

Zakupy subskrypcyjne to stosunkowo nowa forma e-commerce i w naszym kraju pojawiła się całkiem niedawno. Na czym polega? Najprościej mówiąc, jest to cykliczne obciążenie karty płatniczej klienta, przez co ten nie musi wykonywać cyklicznych przelewów „ręcznie”. Sprowadza się to w przypadku płatności abonamentowych lub jak sama nazwa wskazuje – subskrypcyjnych. Płatności subskrypcyjne to nowa metoda płatności, którą udostępnia na przykład Dotpay. System daje możliwość ustawienia odpowiedniego harmonogramu (dni, tygodnie, miesiąca) ściągania opłat. Dzięki temu narzędzie samo wie, kiedy pobrać pieniądze i jaka kwota ma to być.
Jak to działa w praktyce? Możliwości wykorzystania tego modelu płatności jest bardzo wiele. Jednym z popularniejszych, i ciekawszych przykładów, są sklepy z tak zwanymi „boxami”. To niespodzianki tematyczne, najczęściej w obrębie jednej branży, które klient dostaje raz w miesiącu. W takim pudełku mogą być kosmetyki, ale mogą być też gadżety związane z grami komputerowymi lub komiksami. Chętnych na takie zakupy nie brakuje, a podobnych firm jest coraz więcej. Wystarczy, że klient zasubskrybuje usługę, a będzie miał do wyboru albo płatność jednorazową z góry, albo właśnie płatność cykliczną. W tym przypadku określona kwota będzie pobierana z konta automatycznie na początku każdego miesiąca.

Kto zyskuje na płatnościach subskrypcyjnych?

Korzyści wynikająca z tego modelu płatności są obustronne. Zyskuje zarówno sprzedawca, jak i kupujący. Operator płatności internetowych – Dotpay, wyszedł naprzeciw potrzebom nowoczesnych właścicieli sklepów internetowych i dał im narzędzie, które umożliwia cykliczne obciążanie karty kupującego. Aby móc w pełni przedstawić zalety tego systemu, trzeba na niego spojrzeć osobno okiem klienta i okiem sprzedawcy.

Płatności subskrypcyjne – co zyskują klienci?

Robisz zakupy przez internet? To znaczy, że należysz do 70% Polaków, którzy według raportu GUS (z 2016 roku), przynajmniej raz w roku robią zakupy w sklepach internetowych. Jeśli chcesz kupować jeszcze prościej i szybciej, warto zainteresować się tematem płatności internetowych i subskrypcyjnych.
Dzięki płatnościom subskrypcyjnym, klient nie musi się już martwić o terminy wpłat i same płatności. Wszystko dzieje się automatycznie i oczywiście za zgodą użytkownika. To kupujący określa sumy pobranych kwot i daty operacji.

Płatności subskrypcyjne – co zyskują sprzedawcy?

Jesteś właścicielem sklepu internetowego? A czy wiesz, że główną trudnością, która stoi na rozwoju e-handlu wciąż są płatności? Kluczem do sukcesu jest maksymalne uproszczenie tego procesu. To umożliwia dziś operator płatności internetowych – Dotpay.
Na płatnościach subskrypcyjnych zyskują też oczywiście sprzedawcy, którzy nie tylko zapewniają sobie lepszą płynność finansową z uwagi na stałe wpłaty, ale także dzięki Dotpay, dostają skuteczne narzędzie do windykacji należności.
Płatności subskrypcyjne są praktyczne i znajdą zastosowania w wielu branżach, a szczególnie sprawdzą się tam, gdzie jest potrzeba dokonywania cyklicznych płatności, na przykład opłat abonamentowych. Przykłady można mnożyć i mnożyć… zaczynając od wspomnianych już boxów z kosmetykami, po usługi telekomunikacyjne, telewizyjne czy internetowe.
 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także