E-mail marketing jest uważany przez ekspertów od reklamy w Internecie za jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klienta, gwarantujący duży zwrot z inwestycji. Aby efektywnie z niego korzystać, należy bacznie śledzić wskaźniki.
Właściwie zaplanowana i poprawie zrealizowana kampania e-mail marketingowa może przynieść nawet ponad czterdziestokrotny zwrot z każdej zainwestowanej złotówki, jak dowiodły badania przeprowadzone przez Direct Marketing Association. Aby mailing był tak skuteczny, należy szczegółowo określić grupę docelową, stworzyć atrakcyjną dla niej treść i grafikę oraz skorzystać z dobrej platformy mailingowej. Warto także śledzić parametry efektywności reklamy.
Wskaźniki efektywności
Wskaźnik OR (ang. open rate) to jeden z najistotniejszych wyznaczników skuteczności dla e-mail marketingu. Określa on liczbę otworzonych e-maili. Przy okazji warto wspomnieć, że personifikacja wiadomości, np. dodanie imienia w polu nadawcy, w temacie lub na początku e-maila, może zwiększyć statystyki nawet o 40%. Kolejny ważny wskaźnik to współczynnik kliknięć (ang. CTR – click-throughrate), dzięki któremu możemy określić, jaki procent odbiorców wykonał pożądaną akcję, np. przejście do landingpage’a. Na podstawie wskaźnika CTR można podjąć działania re-marketingowe, skierowane do adresatów zainteresowanych ofertą, które zmobilizują ich do dokonania zakupu bądź też dokończenia rozpoczętego wcześniej procesu zakupowego.
Nowoczesne rozwiązanie – Inbound marketing
W przeprowadzeniu skutecznego mailingu może być przydatna także strategia zwana Inbound marketingiem, polegająca na podejmowaniu w Internecie określonych działań, dzięki którym potencjalni klienci sami znajdują to, czego szukają. W ten sposób można efektywnie zwiększyć poziom zaangażowania internautów w akcje internetowe oraz ich przywiązanie do marki. Inbound marketing obejmuje cztery podstawowe obszary istnienia w sieci: statystyki strony, przywiązanie do marki, konwersję oraz mierzenie efektywności. Dzięki zastosowaniu różnych rozwiązań i działań wielokanałowych można efektywnie zwiększyć zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Inbound marketing w działaniach e-mail marketingowych wykorzystuje Internetum. Warto postawić na to rozwiązanie.
Efektywność kampanii mailingowej zależy w dużej mierze od tego, czy zostanie ona dobrze przemyślana i czy we właściwy sposób ją zrealizujemy. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie przeprowadzić skuteczny mailing, powierz to ekspertom. Jak pokazują wyniki badań – to się opłaca.