W roku 2016 liczba osób łączących się z Internetem za pomocą urządzeń mobilnych wyniesie powyżej… 2 miliardów. Robi to ogromne wrażenie, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że na całym świecie dostęp do sieci posiadać będzie 3,2 miliarda osób (44 procent całej populacji). Mobile zawdzięcza tak duży udział w tej kwocie rynkowi chińskiemu oraz drugiemu w kolejności pod względem ilości smartfonów – rynkowi indyjskiemu, na którym zarejestrowano już miliard tych urządzeń.
Chiny i Indie prowadzą w dostępie do Internetu
W oświadczeniu wydanym przez The International Data Corporation (IDC) czytamy, że największą liczbą osób z dostępem do Internetu mogą pochwalić się: Indie, Chiny (w obydwu tych krajach znajduje się już po 1 miliardzie smartfonów) oraz Indonezja. W ciągu najbliższych pięciu lat liczba tamtejszych użytkowników internetu osiągnie połowę globalnej kwoty. Za taką sytuację odpowiada mnogość tanich smartfonów wraz z niedrogim bezprzewodowym Internetem, które umożliwiają łatwiejszy dostęp do sieci populacjom krajów, których wcześniej nie było na to stać.
Duzi gracze pracują nad zwiększeniem dostępu do sieci
Według prognoz, ogólna liczba użytkowników mobilnego Internetu będzie wzrastać o 2% rocznie aż do roku 2020 – o ile nie nastąpi jakaś istotna zmiana w globalnym dostępie do sieci. W końcu firmy takie jak Google czy Facebook już teraz podejmują starania w celu doprowadzenia Internetu do 4 miliardów osób, które jeszcze nie maja do niego dostępu. Facebook wykorzystuje w tym celu zasilanego energią słoneczną, rozprowadzającego Internet drona, a Google posługuje się balonami Loon.
Na temat rozrostu rynku mobile i jego udziałów w Internecie wypowiedział się analityk IDC – Scott Strawn: W ciągu pięciu lat globalny wzrost liczby osób łączących się z siecią wyłącznie przez urządzenia mobilne będzie wynosić 25% na rok. Co ciekawe, wraz z liczbą mobilnych użytkowników sieci, wydłuży się czas korzystania z Internetu na urządzeniach przenośnych.
Także w przypadku tego badania IDC przekonujemy się, że większa ilość osób spędzających swój czas i wydających pieniądze w Internecie na urządzeniach mobilnych bardzo mocno wpływa na poczynania reklamodawców. Praktycznie wszystkie wzrosty wydatków na reklamę (w różnych jej formach) tyczą się mobile oraz internetowego video.