Mobilność to jedna z typowych cech dla współczesnych przedsiębiorstw. Aplikacje mobilne, strony RWD, marketing mobilny – te wszystkie działania mają zagwarantować firmie sukces na polu mobilnym (i nie tylko). Firmy, które zadbały już o podstawy mobilności w swojej strategii powinny jednak ciągle trzymać rękę na pulsie, albowiem trendy w tym zakresie ciągle ulegają zmianom i rozwojowi. Poniżej prezentujemy 5 mobilnych trendów, które już teraz zaczynają wykorzystywać nowoczesne przedsiębiorstwa.
1. Ultrapersonalizacja
Udana komunikacja marketingowa, to dobrze dopasowana komunikacja marketingowa. Personalizacja mile widziana jest przede wszystkim w mobile’u, a same urządzenia mobilne pozwalają na coraz precyzyjniejsze dostosowywanie komunikatów do odbiorców poprzez zbieranie szczegółowych danych o ich właścicielu. Marketerzy mają również coraz więcej możliwości w zakresie samych metod i form komunikacji – poprzez aplikacje, SMSy, kupony, mailingi, ale także coraz częściej beacony czy geolokalizację. Im bardziej komunikacja marketingowa będzie spełniała oczekiwania odbiorcy, tym chętniej będzie się on dzielił szczegółami dotyczącymi swoich preferencji, co zaowocuje jeszcze bardziej spersonalizowaną – i efektywną – komunikacją marketingową.
2. Mobilne współprace – z myślą o wygodzie użytkownika
Wiele firm dostrzegło potrzebę zmiany nastawienia z myślenia o „firmowej aplikacji mobilnej” na myśl o „aplikacji mobilnej dla użytkownika”, stawiając klienta na pierwszym miejscu. Dlatego też powstaje coraz więcej aplikacji, będących owocem współpracy kilku firm w ramach jednej aplikacji, aby zapewnić użytkownikom jak najprostszą i najprzydatniejszą funkcjonalność w ramach jednej aplikacji. Połączenie sił np. kilku firm przewozowych w ramach jednej aplikacji może przynieść korzyści dla każdej ze stron, włączając w to zarówno firmy, twórcę aplikacji, jak i samego klienta.
3. Geolokalizacja coraz bardziej precyzyjna
Wraz z rozwojem technologii takich jak beacony, usługi geolokalizacyjne ulegają coraz większemu doprecyzowaniu i umożliwiają nawigowanie już również wewnątrz budynków. Mogą na tym znacząco zyskać sklepy stacjonarne, udostępniając klientom szczegółowe informacje o produkcie lub zachęcając do odwiedzenia dalszych zakątków sklepu. Obsługa sklepu dzięki nim pozna również działy i produkty cieszące się największym powodzeniem wśród klientów, a także najczęściej powielane przez nich ścieżki zakupowe.
4. Mobile business intelligence
Coraz częściej różne aspekty analityki biznesowej przenoszą się z ekranów komputerów na ekrany mobilne. Połączenie tradycyjnych narzędzi biznesowych z nowocześniejszymi, np. społecznościowymi i mobilnymi, pozwoli stworzyć solidne narzędzia analityczne, do których obsługi wystarczyć będzie tablet lub smartfon (z podobnych narzędzi rok temu zaczął korzystać już m.in. Lidl). Włączenie na stałe urządzeń i aplikacji mobilnych w zarządzanie usprawni również komunikację wewnątrz firmy.
5. Mobilne momenty
Mobilne momenty to interakcje nadawców z odbiorcami za pomocą aplikacji mobilnych, które wykorzystują okoliczności, w jakich obecnie znajduje się użytkownik. Wkrótce coraz więcej przedsiębiorstw zacznie dostrzegać wagę tego sposobu komunikacji. Kluczowe jest tutaj baczne analizowanie posiadanych danych o swoich klientach, ich przyzwyczajeń, sposobów poruszania się po aplikacji czy też interesujących i dotyczących ich wydarzeń, takich jak święta, wydarzenia sportowe czy planowane wakacje.
Źródło:
http://www.entrepreneur.com/article/245031
Zdjęcie:
alphaspirit © Więcej zdjęć na Fotolia.pl