Konferencje

50% użytkowników uważa reklamy mobilne za przydatne i lepsze od tradycyjnych

Najnowsze badania przeprowadzane w ramach c0r0cznego raportu Mobile Path-to-Purchase Study przez xAd and Telmetrics wykazały, że obecnie kupujący są coraz bardziej podatni na wpływ mobilnych reklam. 58% marketingowców twierdzi, że mobilne reklamy wideo sprawdzają się zdecydowanie lepiej, niż tradycyjne reklamy telewizyjne. Reklama mobilna zdecydowanie ma swój potencjał i rozwija go w dobrym kierunku. Czyżbyśmy w końcu mieli do czynienia z reklamą, która częściej angażuje i interesuje odbiorcę, niżeli go irytuje?

50% mobilnych kupujących ocenia reklamy pozytywnie

Według wyników badania Mobile Path-to-Purchase Study, blisko 50% mobilnych kupujących twierdzi, że reklamy mobilne dostarczają im potrzebnych informacji. To wzrost o 113% w stosunku do 22% osób, jakie deklarowały to twierdzenie w badaniach przeprowadzonych w roku 2013. Okazuje się, że w reklamy klika 40% badanych i blisko połowa z nich dalej angażuje się w reklamę, np. sprawdzając polecane strony lub wyszukując dodatkowych informacji o reklamowanym produkcie. Połowa z osób klikających w reklamę mobilną decyduje się na zakup w przeciągu godziny, 70% dokonuje zakupu od razu po wyświetleniu reklamy. Reklamy mobilne zdecydowanie więc sprzyjają zakupom impulsywnym, dokonywanym pod wpływem chwili.
Badania pomogły wskazać czynniki, które powodują, że reklama mobilna odnosi taki sukces. Najważniejszym czynnikiem, jaki wywołuje zaangażowanie u odbiorcy, jest stosowność takiej reklamy, czyli jej dobre dostosowanie do potrzeb odbiorcy. Największą popularnością cieszą się reklamy oferujące zniżki i kupony oraz te, które bazują na lokalizacji użytkownika. 40% użytkowników mobilnych kliknęło w reklamę mobilną, ponieważ odpowiadała ich zainteresowaniom. Okazuje się, iż użytkownicy zwracają większą uwagę na reklamy, ponieważ rozumieją, że służą one wspieraniu darmowych treści.
 

Mobilne wideo skuteczniejsze od reklam w TV

Okazuje się, że nie tylko statyczne reklamy mobilne cieszą się dużym powodzeniem. W ostatnim czasie ¾ marketingowców decyduje się na zwiększenie wydatków na reklamę wideo i najwyraźniej mają ku temu powody. Według badań przeprowadzonych wspólnie przez Mobile Marketing Association (MMA), Tremor Video oraz Millward Brown, reklamy wideo oglądane na ekranie smartfonu są zdecydowanie lepiej odbierane, w porównaniu do tradycyjnych reklam telewizyjnych. Reklamy mobilne budzą większe zaangażowanie u odbiorcy oraz w lepszy sposób wpływają na świadomość marki.
W badaniu sprawdzono 150 respondentów, którzy obejrzeli w sumie 300 kampanii wideo, kierowanych zarówno do telewizji, jak i na urządzenia mobilne. Znacząca większość badanych odebrała reklamy mobilne jako bardziej atrakcyjne i ekscytujące, niż reklamy telewizyjne. Ponadto w stosunku do reklam mobilnych względem telewizyjnych padły takie przymiotniki jak unikatowe, inspirujące czy zachęcające do działania. Padło jednak też kilka negatywnych określeń, jak irytujące, nudne, nieadekwatne czy odrzucające. Jednak wielu marketingowców mimo wszystko postanawia podjąć ryzyko, inwestując w reklamę mobilną – 58% z nich twierdzi, że sprawdzi się ona lepiej niż reklama telewizyjna, a jedynie 15% marketingowców uważa reklamę mobilną za mniej angażującą od telewizyjnej.
MP2P_2014_USR2_AdReceptiveness-305x1024
Źródło:
http://www.searchenginejournal.com/consumers-receptive-mobile-ads-study-shows-mobile-ad-engagement-increasing/113003/
http://topmobiletrends.com/mobile-video-beats-tv-spots-achieving-engagement-goals/

Udostępnij
Zobacz także