Konferencje
Mobile Trends

Apple Watch z ponad połową udziałów w rynku smartzegarków w 2015 roku

Jak do tej pory Apple nie pochwaliło się oficjalnymi wynikami sprzedaży swojego inteligentnego zegarka. Pierwsze recenzje urządzenia nie należały do przesadnie pochlebnych, w związku z czym spekulowano o jego rzekomo słabej (w skali roku) sprzedaży. Domysłom tym zaprzecza raport Juniper Research, według którego ponad połowa (52%) sprzedanych w 2015 roku smartzegarków była Apple Watchami, podczas gdy te z systemem Android Wear miałyby stanowić jedynie 10% udziałów.

Apple znów zostawiło konkurencję w tyle?

W takiej sytuacji możemy mówić o sporym sukcesie Apple Watch w walce z konkurencyjnymi smartzegarkami. Przypomnijmy, że zegarek Apple zadebiutował na rynku w kwietniu 2015 roku, a mimo to najwyraźniej udało mu się pokonać rywali.
Rok 2015 nie okazał się zbyt owocny dla nowego smartwatcha Samsunga. Oparty na systemie operacyjnym Tizen Samsung Gear 2, mimo dobrego przyjęcia i opinii, nie osiągnął dużych wyników sprzedaży od czasu swojego debiutu w listopadzie 2015 roku.

Dobra sprzedaż prostszych i tańszych smartwatchy

Jak wynika z badania Juniper, obok dosyć drogich zegarków Apple sporą popularnością cieszyły się również smartwatche mniejszych firm, tańsze od produktów czołowych producentów. Zapewne część klientów nie była jeszcze gotowa, by inwestować duże pieniądze w nietestowany przez siebie, nowy rodzaj urządzenia. Decydowali się więc na mniej skomplikowane i nie aż tak drogie modele inteligentnych zegarków np. produkcji firmy Martian (analogowe z małym ekranem wyświetlającym podstawowe informacje), czy Razera (Nabu Watch).

Smartwatche czekają na klientów

Połączenie zegarka analogowego (na zwykłą baterię) z małym ekranem oferującym użytkownikowi dostęp do bazowych informacji i funkcji, eliminuje problem ciągłego ładowania smartwatcha (taki prosty smartwatch będzie wyświetlał godzinę przez cały rok; ładowania baterii wymaga jedynie elektroniczny wyświetlacz i dodatkowe funkcje). Inteligentne zegarki tego typu nie posiadają nawet osobnego systemu operacyjnego, obsługuje się je za pomocą fizycznych pokręteł czy przycisków – to efekt kompromisu nowoczesności z tradycją.
Mimo coraz większej ilości smartwatchy,  jak na razie ich rozwój stanął w miejscu – żaden z producentów nie zaprezentował rewolucyjnego rozwiązania.

Smartwatche czekają na swój rynek zbytu. Nowsze urządzenia tego typu oferowały ładniejszy wygląd i subtelne różnice w funkcjonalnościach, ale nieduże zmiany w możliwościach czy wykorzystaniu. To czy klienci zdecydują się na ich zakup nie zależy już raczej od tego czy firmy przygotują dla nich kolejne powody by to zrobili. – powiedział autor badania James Moar.

By smartwatche znalazły swoje ujście na rynku, fani nowych technologii mobilnych jak i zwykli konsumenci muszą przyzwyczaić się do ich istnienia oraz uznać je za urządzenia pożyteczne. O ciekawej sytuacji smartwatchy w roku 2015 przeczytacie również w wywiadzie z prelegentem Mobile Trends 2016 Przemysławem Frączkiem.
Źródło:
www.juniperresearch.com
Zdjęcie:
www.pexels.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także