Konferencje
Mobile Trends

6 zalet zakupów on-line

Zakupy przez Internet stały się dla nas codziennością. Praktycznie każdy z nas, jeśli nie osobiście kupował przez Internet, to zetknął się z takim rodzajem zakupów. Co sprawia, że tak chętnie wydajemy pieniądze w ten sposób? Czy są jakieś racjonalne wyjaśnienia tego stanu rzeczy. Oto dlaczego tak się dzieje:

Łatwo dostępna informacja

Gdy szukamy informacji na temat interesującego nas produktu chętnie poszukujemy jej w Internecie. Tam też, na stronach sprzedawców możemy się zapoznać z detalami produktu, porównując go z innymi podobnymi możemy dokonać świadomego wyboru. Na przykład szukając sprzętu muzycznego możemy odwiedzić portal Radartechnologiczny i tam dowiedzieć się wszystkich szczegółów, a potem kupić wybrany przedmiot.

Porównywarki

W Internecie możemy też skorzystać z szeregu porównywarek. Dotyczy to nie tylko rodzaju produktu i możliwości wybrania tego najlepszego, dostosowanego do własnych potrzeb, ale też wybrany już produkt możemy za pomocą wyszukiwarki znaleźć za najmniejsze pieniądze. Porównywarki też często publikują opinie klientów o danym produkcie, dzięki czemu zanim dokonamy wyboru możemy poznać opinie innych użytkowników na temat interesującego nas produktu.

Ceny

Zwykle kupując za pomocą Internetu jesteśmy w stanie kupić produkt nieco taniej niż w sklepie stacjonarnym. Dzieje się tak dlatego, że część sklepów internetowych nie prowadzi działalności stacjonarnie, dzięki czemu nie muszą utrzymywać sklepów w ruchliwej części miasta i tym samym ponosić dużych kosztów. Firmy takie więc, mając mniejsze koszty własne, mogą oferować niższe ceny klientowi docelowemu.

Zakupy we własnym fotelu

Bez względu na to, jakiego produktu poszukujemy i jak długo to robimy, możemy poszukiwania prowadzić z poziomu własnego mieszkania i własnego fotela. Wystarczy otworzyć w komputerze wyszukiwarkę, aby znaleźć potrzebny produkt. Po „włożeniu” go do koszyka i opłaceniu, produkt zaczyna drogę do nas czyli odbiorcy.

Dostawa

Bez wychodzenia z domu robimy zakupy, które docierają same do naszego domu. Niezależnie czy jest to mały produkt mieszczący się w torbie listonosza, czy jest to właśnie kupiony obiad, czy też zmywarka zakupiona przez Internet. Każdy z tych produktów możemy zamówić w taki sposób, aby dotarł do naszego mieszkania w określonym czasie. Dodatkowo przy zakupie sprzętu AGD, takiego jak pralka czy zmywarka, możemy liczyć na wniesienie sprzętu do mieszkania, a nawet jego podłączenie i uruchomienie. A dodatkowo sprzedawca ma obowiązek zabrania i zutylizowania starego urządzenia, jeśli jest takie nasze życzenie.

Zwrot towaru

Polskie prawo pozwala też kupującemu przez Internet na zwrot pełnowartościowego towaru, bez podania przyczyny zwrotu. Takiego obowiązku nie ma sprzedawca stacjonarny i tylko od jego woli zależy czy zwrot przyjmie. Zwykle na dokonanie zwrotu mamy 2 tygodnie od dostawy towaru. Zatem gdy okaże się że na przykład zakupione buty nie mają dobrego rozmiaru, a torebka na zdjęciu wydawała się być w innym odcieniu, lub po prostu zmieniliśmy zdanie i kupiony towar chcemy oddać, to zwyczajnie odsyłamy zakupy do sprzedawcy, a ten ma obowiązek oddać nam uiszczoną należność.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także