Konferencje

8 kroków do idealnych screenshotów Twojej aplikacji

Stworzenie aplikacji to dopiero czubek góry lodowej. Teraz następuje w zasadzie najtrudniejszy etap – trzeba zachęcić użytkowników, aby pobierali oni aplikację ze sklepów. Tutaj znaczenie ma wszystko. Nazwa, opis, ikonka i screenshoty. I to właśnie od elementów graficznych zależy najwięcej. Czasami lepsze efekty przynosi estetyczna, staranna oprawa graficzna prezentacji aplikacji, niż jej reklamy. Warto pamiętać również, że na chwilę obecną powstało całe multum aplikacji o bliźniaczych funkcjonalnościach i czasem ciężko dodać coś nowego. Jak więc się wybić na tle konkurencji? Właśnie przy pomocy odpowiedniej grafiki. Przedstawiamy 8 wskazówek, które pomogą zadbać o prezentację wizualną Twojej aplikacji.

1. Dopasuj rozmiar i jakość screenów

Banalne, lecz jak ważne. Użytkownik przeglądając sklep na swoim smartfonie czy tablecie, chce podejrzeć, jak aplikacja będzie się prezentować na jego urządzeniu. Dlatego też obraz, który wyświetli, powinien mieć wymiary jak najlepiej dostosowane do rozdzielczości jego wyświetlacza. Jasno i przejrzyście jest to wytłumaczone w iTunes Connect Developer Guide, łącznie z poszczególnymi rozdzielczościami, do których warto się stosować. W przypadku tworzenia screenów dla Androida, warto zajrzeć tutaj.
Pamiętaj również o jakości i formacie grafik. Jako screeny należy wgrywać grafiki o wysokiej jakości, najlepiej w formacie JPG lub PNG.

2. Wykorzystaj całą pulę zdjęć

W App Store masz do dyspozycji pięć zdjęć. W Google Play – osiem. Wgranie jednego screena to niezbędne minimum. Po co jednak się ograniczać? Więcej zdjęć daje więcej możliwości pokazania użytkownikowi, dlaczego właśnie Twoja aplikacja zasługuje na uwagę. W ten sposób możesz pokazać atuty aplikacji, jak i przeprowadzić użytkownika krok po kroku po jej najważniejszych funkcjach.

3. Wykorzystaj możliwości obróbki graficznej

„Suche” screenshoty są potrzebne. Jednak skoro już masz te 5-8 zdjęć do wykorzystania, możesz nieco pobawić się formą i udoskonalić screeny. Możesz zamieścić grafikę przedstawiającą screen na urządzeniu (możesz zrobić rzeczywiste zdjęcie lub skorzystać z wielu gotowych mock-upów, udostępnionych nawet przez samo Apple), dodając również ładne, rozmyte tło i napis opisujący funkcję. Możesz zrobić zdjęcie przedstawiające praktyczne zastosowanie aplikacji. Możesz dodać chmurki i napisy na screenie aplikacji. Możesz ukazać screen pod kątem, dodając do niego różne efekty Możliwości jest wiele, wykorzystaj je! Równocześnie pamiętaj jednak, że mniej znaczy więcej. Szczegółowe instrukcje, jak wykonać ciekawe screeny, znajdziesz np. tutaj.

4. Pokaż aplikację w użyciu

Wśród screenów warto przedstawić te ekrany, z którymi użytkownik będzie miał do czynienia najczęściej – aby po prostu pokazać mu, że Twoja aplikacja jest ładna i przyjemna w użytkowaniu.

5. Zrób mini-tutorial

Wgrywane obrazy to nie muszą być same, suche screenshoty. Warto pójść o krok dalej i nanieść na nie wskazówki co do kluczowych funkcji aplikacji, wyróżniając jej znaczące elementy. Również wykorzystując rzeczywiste zdjęcie urządzenia z włączoną aplikacją, możesz łatwo przedstawić gestową obsługę aplikacji czy jej zastosowanie. Strzałki, zakreślenia, zdjęcia urządzenia umieszczone w życiowych kontekstach – to wszystko wskazuje na funkcjonalność aplikacji (oraz na wysiłek, jaki włożyłeś w odpowiednie przygotowanie prezentacji aplikacji w sklepie).

6. Opisz screeny jasno i oszczędnie

1-2 linijki tekstu na screen to maksimum. Ogranicz się do minimum znaków i maksimum treści. Dobrze jest umieścić napis ponad screenem, aby odbiorcy łatwo odróżnili opis od treści aplikacji.

7. Przedstaw najnowsze funkcje

Nie zapominaj o aktualizacjach. Jeśli w Twojej aplikacji pojawiła się nowa, istotna funkcjonalność, nie zapomnij uwzględnić jej na screenshotach. Warto umieścić screen przedstawiający nową funkcję jako pierwszą, domyślną grafikę.

8. Naśladuj najlepszych

Najlepiej uczyć się na cudzych błędach, a inspiracje czerpać od najnowszych. Istnieją aplikacje, które są pobierane przez niemal każdego użytkownika. Przeglądając sklep warto przyglądnąć się aplikacjom z największą liczbą pobrań. Ich screenshoty w zdecydowanej większości przypadków będą tymi, które warto naśladować.
Źródło:
http://info.localytics.com/blog/designing-app-store-screenshots
http://dancounsell.com/articles/designing-great-app-store-screenshots
Zdjęcie:
guteksk7 © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Zobacz także