Konferencje
Mobile Trends

9 kroków do aplikacji idealnej – wskazówki dla firm

Aplikacje to coś, na co zdecydowanie w tej chwili trwa popyt. Każda większa czy też mniejsza szanująca się firma stara się stworzyć aplikację, która trafi w gusta odbiorców, jak i również pomnoży zyski w firmie i wesprze ją w promocji. O czym warto pomyśleć decydując się na aplikację? Na co zwracać uwagę? Poniżej 9 praktycznych wskazówek przygotowanych przez portal Social Media Today.

1. Wybór platformy

To pierwsze z pytań, na które trzeba sobie odpowiedzieć, jeszcze zanim zacznie tworzyć się aplikację. Obecnie najpopularniejszą platformę stanowi Android, ale iOS znajduje się zaraz na drugim miejscu (wg raportu comScore ). Jeśli zależy nam przede wszystkim na zysku, warto stworzyć aplikację na iOS, na której łatwiej zarabiać. Użytkownicy Androida ciągle nastawieni są raczej na bezpłatne aplikacje. Jednak jeśli aplikacja ma służyć nie tyle do zarabiania, co do promocji biznesu – wtedy warto postawić właśnie na Androida, ze względu na jego popularność.

2. Funkcja udostępniania

Warto pamiętać o zawarciu w aplikacji opcji udostępniania na portalach społecznościowych. Dzięki temu użytkownicy aplikacji będą łatwo i szybko mogli podzielić się informacjami na temat aplikacji, co generuje jeszcze większe korzyści. Np. jeśli naszą aplikacją będzie gra, warto dodać do niej opcję udostępniania osiągniętych wyników, jeśli dzięki aplikacji klient uzyska rabat – niech też to udostępnia.

3. Darmowa aplikacja

Decyzja, czy twoja aplikacja będzie darmowa, czy płatna, zależy tylko od ciebie. Nie warto jednak wychodzić na zbytniego sknerę. Czasami warto postawić na szerszą, aczkolwiek darmową promocję. Kiedy naszym celem jest przede wszystkim wzmocnienie pozycji marki na rynku, warto wybrać właśnie darmową aplikację, aby osiągnąć jak największą liczbę pobrań. Jednakże niektóre z płatnych aplikacji stały się całkowitymi hitami, generującymi wielomilionowe zyski. Ostateczny wybór należy do ciebie.

4. Szczytny cel

Brzmi może banalnie, ale każdy produkt powinien być oparty na naprawdę fajnym pomyśle. Warto, aby aplikacja nie była  wierną kopią strony internetowej, ale czymś więcej. W aplikacji warto np. szerzyć filozofię marki lub też zaznaczyć jej powiązanie z jakimś szczytnym celem.

5. SOS dla klienta – użyteczność

Należy pamiętać, że aplikacja nie będzie złotym środkiem w rozwiązywaniu problemów klienta, ale warto zawrzeć w niej podstawowe informacje i zaoferować ważne wskazówki i sugestie, które mogą odpowiadać na potencjalne pytania klientów dotyczące naszej marki, usług czy produktów.

6. Informacje i newsy

Warto na bieżąco informować użytkowników aplikacji o ulepszeniach i nowościach dotyczących firmy i jej produktów  czy też usług. Najkorzystniejsza może okazać się opcja, która automatycznie będzie aktualizować wszelkie informacje, jeszcze zanim klient zacznie ich szukać.

7. Spraw, by użytkownicy wracali do aplikacji

Mimo wielogigabajtowych kart pamięci w naszych smartfonach, przestrzeń na nich dostępna jest bardzo cenna. Jeśli twoja aplikacja nie spodoba się klientowi, ten szybko ją odinstaluje i zapomni o niej na wieki. A tego przecież nie chcemy. Jak temu zapobiec? Zrób coś, co zachęci użytkownika do częstych odwiedzin. Co to będzie, wymyśl już sam – kody promocyjne, informacje o nowościach, ciekawostki, nagrody za używanie aplikacji…? Opcji jest wiele.

8. Komunikuj się regularnie

Nie ma dobrego biznesu bez dobrych relacji z klientami. Dlatego bardzo ważne jest utrzymanie stałego kontaktu z klientami. Użytkownicy korzystający z firmowej aplikacji lubią dawać feedback, konstruktywną krytykę czy sugestie dotyczące aplikacji czy samej firmy. Pamiętaj o tych uwagach i nie lekceważ ich, ale możliwie szybko wdrażaj w życie i dostosowuj aplikację (i firmę) do potrzeb i oczekiwań klientów.

9. Funkcjonalność przede wszystkim

By stworzyć aplikację, która stanowić będzie sprawne narzędzie marketingowe, musisz wiedzieć,  jak funkcjonują smartfony i jak użytkownicy używają aplikacji. W miarę możliwości zachowaj prostotę i funkcjonalność, która będzie przyjazna użytkownikowi.
Rynek urządzeń mobilnych ciągle się rozrasta, a użytkownicy poszukują coraz to nowych aplikacji. Warto sprawić, aby to właśnie twoja aplikacja była ich „odkryciem tygodnia/miesiąca/roku” i aby zawitała na jednym z głównych pulpitów ich smartfonów. Teraz już wiesz co i jak, a więc do dzieła!
Źródło:
http://socialmediatoday.com/syed-noman-ali/1791896/design-effective-mobile-app
Zdjęcie:
Syda Productions © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Mobile Trends