Konferencje
Mobile Trends

Aplikacje mobilne dla biznesu zyskują na popularności w 2020 roku

Aplikacje mobilne stale zyskują na popularności. Firmy coraz częściej po nie sięgają – tworząc m.in. mobilne wersje systemów, udostępniając aplikacje usprawniające pracę przedsiębiorstwa albo dostarczające udogodnień dla klientów. 

Przyszłość należy do mobile

Do mobile należy zarówno przyszłość, jak i teraźniejszość. Popularność urządzeń mobilnych oraz mobilnego internetu wciąż rośnie. To sprawia, że coraz częściej właśnie za pomocą mobile przeglądamy strony, dokonujemy zakupów, słuchamy muzyki, a nawet… pracujemy. Ta ostatnia tendencja jest szczególnie widoczna w niektórych obszarach – np. firmach dostawczych, gdzie część pracowników działa w terenie – choć powoli wkracza do różnych branż. 

Proces ten został tylko przyspieszony przez pandemię i konieczność poszukiwania rozwiązań, usprawniających pracę w nowych warunkach. W efekcie po nowe rozwiązania sięgają nawet przedsiębiorstwa, które wcześniej były niechętne transformacji cyfrowej.

Aplikacje mobilne dla biznesu

Dobrze zaprojektowana aplikacja mobilna może zwiększyć efektywność pracowników, ale także być ułatwieniem dla klientów czy usprawnić współpracę z partnerami biznesowymi. Mobilne wersje systemów, aplikacje umożliwiające dokonywanie zamówień, mobilne platformy do zarządzania projektami, narzędzia komunikacyjne, kalendarze czy mobile freshdesk – mogą usprawnić działalność firmy.

Aplikacje mobilne pozwalają na efektywną pracę czy np. łatwe zrobienie zamówienia albo zgłoszenie błędu za pomocą smartfona albo tabletu. Umożliwia to działanie niemal z każdego miejsca, w dowolnym czasie.

Dedykowane aplikacje mobilne dla biznesu

Na rynku można znaleźć wiele aplikacji dla biznesu dostępnych od ręki: m.in. kalendarzy czy komunikatorów. Dedykowane aplikacje mobilne wykonywane są na zamówienie – zazwyczaj przez Software House. Proces tworzenia aplikacji dedykowanych bywa różny – wszystko zależy od przyjętych w konkretnym Software House procedur oraz uzgodnień pomiędzy zleceniodawcą a wykonującym. Na przykład Software House Intellect wykorzystuje metody Agile oraz Scrum – tworząc fragmenty oprogramowania/aplikacji w krótkich przedziałach czasu (tzw. sprintach). Na końcu każdego sprintu programiści spotykają się z przedstawicielem zleceniodawcy, oceniając efekty prac oraz ustalając priorytety na kolejny etap. Niezależnie od przyjętego sposobu pracy, zawsze bardzo istotne są jednak research oraz współpraca. Tylko dzięki dokładnemu poznaniu potrzeb i oczekiwań konkretnej firmy, a następnie upewnieniu się, że zleceniobiorca dobrze je rozumie, można stworzyć naprawdę przydatną aplikację mobilną.

Aplikacje dedykowane wysokiej jakości są w stanie w pełni odpowiedzieć na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa. Trzeba liczyć się jednak z tym, że z ich stworzeniem zawsze łączą się koszty, często spore. Z drugiej strony – warto potraktować je jako inwestycję na przyszłość, która pomoże przyspieszyć pracę oraz przyciągnąć nowych klientów. 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także