Konferencje

Aplikacje to narzędzia, które wywodzą się od zastosowań desktopowych – Mateusz Zguda

Termin Mobile Trends for Business zbliża się coraz bardziej – mamy już maj, a więc do konferencji pozostały już tylko 3 tygodnie! Dzisiaj na „3 pytania do prelegenta” odpowiada Mateusz Zguda, prezes firmy KISS digital, doświadczony agencyjnie, digitalowo i marketingowo. W wywiadzie mówi o aplikacjach mobilnych, przede wszystkim w kontekście branży retail i FMCG.
Jak aplikacje mobilne według Ciebie mogą wspierać biznes?
Aplikacje to narzędzia i obowiązkiem zarówno branży mobilnej, jak i biznesu jest o tym pamiętać. Mają one służyć do realizowania zadań. Aktualnie, gdy pada hasło aplikacja, większość osób obracających się w naszym świecie widzi urządzenia mobilne. Warto cofnąć się o krok, spojrzeć szerzej i zobaczyć, że aplikacje wywodzą się od zastosowań desktopowych – tam aplikacje biznesowe to komunikacja międzyludzka, raportowanie, dokumentacja, wyliczenia oraz dostarczanie informacji. Od takiego toku myślenia można wyjść, rozmawiając o narzędziach dla biznesu.
Która z gałęzi biznesu według Ciebie ma zdecydowanie za słabo zaadaptowane rozwiązania mobilne w stosunku do potrzeb rynku?
Myślę, że są to branże do których będę odnosił się w prelekcji, czyli retail oraz FMCG. Wprawdzie wiele z tych firm realizuje aplikacje mobilne, jednak często mają problemy z budowaniem zasięgu. Wynika to z tego, że wartość dodana jaką oferują jest zbyt niska.
Wygłosisz prelekcję na Mobile Trends for Business. O czym będzie Twoje wystąpienie?
Opowiem o konkretnych zastosowaniach mobilnych w dwóch branżach: w sprzedaży detalicznej w tak zwanym „realu” oraz w sprzedaży i promocji produktów FMCG. Chciałbym rozwiać wątpliwości i uporządkować informacje dotyczące tego zagadnienia. Już obecnie istnieją bowiem rozwiązania nadające się do sprawnego wdrożenia, które nie pozostają w konflikcie z przyzwyczajeniami konsumentów oraz rozsądkiem budżetowym. Opowiem także o możliwościach, jakie pojawią się w najbliższym, dwuletnim, horyzoncie czasowym. Widzimy, że ten rynek jest bardzo aktywny, a zmian będzie sporo – warto się więc do nich przygotować. Pomoże w tym moja prezentacja.

Mateusz Zguda

Odpowiada za współpracę z klientami i partnerami oraz strategię rozwoju pełniąc funkcję prezesa KISS digital. Doświadczony agencyjnie, digitalowo i marketingowo. Wielbiciel użyteczności, sprytnych mechanik marketingowych i prostych acz wyrafinowanych rozwiązań. Na przykład takich jak mówienie wprost, tego co się myśli. Ostatnio powrócił do kajakarstwa górskiego.

Udostępnij
Zobacz także