Konferencje
Mobile Trends

Apple: problem zaginionych wiadomości w iMessage rozwiązany

Mówi się, że osoby, które raz zaczęły używać iPhone’a, już na zawsze pozostaną wierne marce Apple. Jednak zdarzają się „niewierni” użytkownicy, którzy po jakimś czasie korzystania z iPhone’a, jako następny model wybierają telefon z Androidem. Później pojawiał się problem – „zaginione SMSy”. Apple przyznało się do błędu w funkcjonowaniu aplikacji iMessage i postanowiło pomóc użytkownikom, aby po zmianie telefonu otrzymywali wszystkie wysłane do nich wiadomości.
Problem zaginionych wiadomości to nie kilka przypadków, ale długotrwały i dość powszechny problem wśród ex-użytkowników Apple. Cały problem wynikał z błędnego działania aplikacji iMessage. Apple – unikając wielkiego szumu – udostępniło narzędzie, które pomoże rozwiązać ten problem na dobre.
Problem wynikał z wysyłania wiadomości przez aplikację iMessage. Okazało się, że część wiadomości „znikała”, ponieważ zostawały one w aplikacji iMessage, nawet, gdy użytkownik korzystał już z innego telefonu. Mowa tutaj o wiadomościach wysyłanych za pośrednictwem aplikacji iMessage, które w zasadzie zastępują SMSy użytkownikom iPhone’ów – kiedy adresat wiadomości przestawał korzystać z aplikacji, nie dezaktywując jej w odpowiedni sposób, nadawca wysyłając wiadomość mimo to otrzymywał wiadomość, że wysłany przez niego komunikat został dostarczony. Wiadomość jednak ginęła w eterze.
Gdy użytkownik zapomniał o dezaktywacji iMessage przed „przesiadką” na inne urządzenie, problem był niemal gwarantowany. Rozwiązaniem było całkowite odłączenie urządzenia od konta Apple. Teraz problem można rozwiązać w prostszy sposób, wprowadzając swój numer telefonu na specjalnej, dezaktywacyjnej stronie Apple oraz wprowadzić przesłany na telefon kod aktywacyjny.
Dezaktywacji swojego numeru w aplikacji iMessage możesz dokonać na tej stronie: https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage.
Źródło:
http://www.engadget.com/2014/11/09/apple-solves-missing-text-message/

Udostępnij
Zobacz także