Wczoraj odbył się długo wyczekiwany event marki Apple Spring Forward, podczas którego miejsce miała oficjalna premiera Apple Watch, który po raz pierwszy został zaprezentowany we wrześniu ubiegłego roku. Apple Watch nie zaskakuje swoimi parametrami i funkcjonalnością, za to zdecydowanie zaskakuje ceną – cena wersji ekskluzywnej zaczyna się od 10 tysięcy dolarów. Apple zaprezentowało również rozwinięcie aplikacji HealthKit – ResearchKit, które pomoże zadbać o zdrowie i sprawniej diagnozować choroby za pomocą iPhone’a. Ponadto Apple przedstawiło swojego najnowszego, a zarazem najcieńszego MacBooka, który w wielu przypadkach spotkał się z większym entuzjazmem, niż sam smartwatch. Apple pochwaliło się również swoimi wynikami sprzedaży – do tej pory sprzedano 700 milionów iPhone’ów oraz 25 milionów Apple TV.
Apple Watch – najbardziej wyczekiwana premiera
Apple Watch został zaprezentowany na samym końcu wydarzenia, jako najbardziej oczekiwany produkt. Na tle innych smartzegarków zdecydowanie wyróżnia go design i apple’owski interfejs – Apple swoją rzeszę fanów w ogromnej mierze zawdzięcza przede wszystkim designowi. Jeśli chodzi o funkcjonalność, Apple Watch nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym. O jego funkcjonalnościach pisaliśmy już we wrześniu. Dzięki zegarkowi będzie można odczytywać wszystkie powiadomienia z iPhone’a, wykonywać i odbierać połączenia, odtwarzać muzykę, pomoże on również podczas treningów – czyli spełni podstawowe funkcje smartzegarka. Oprócz tego Apple Watch pozwoli dokonywać płatności za pomocą Apple Pay. Będzie można korzystać na nim również z asystentki Siri. Smartwatch będzie łączył się z telefonem za pomocą Bluetooth lub WiFi. Aplikacje zaprezentowane są na ekranie jako punkty. Na zegarku znajduje się około 20 wbudowanych aplikacji, w tym m.in. oczywiście te podstawowe jak wiadomości, mapy czy skrzynka e-mail. Niektóre z ciekawszych aplikacji to Activity pozwalająca na kontrolowanie codziennej aktywności, przypominając o tym, że najwyższy czas się poruszać, Workout mający za zadanie monitorowanie treningów czy Passbook – aplikacja, która może zastąpić kartę pokładową na lotnisku. Bateria ma wystarczyć na 18 godzin korzystania z zegarka, czyli wynik mocno przeciętny. Apple Watch będzie współpracował z modelami iPhone’ów, zaczynając od wersji iPhone 5 i nowszymi.
Zdecydowanie tym, co najbardziej będzie przyciągać użytkowników, jest po pierwsze – sama „metka” Apple, po drugie – design, a po trzecie – ekskluzywność. Apple Watch pojawi się bowiem w trzech wersjach: standardowej, sportowej oraz ekskluzywnej. Ta ostatnia obejmuje Apple Watch Edition wykonany z 18-karatowego złota – żółtego lub różowego. Każda z wersji będzie dostępna w rozmiarze 38mm lub 42mm. Jeśli chodzi o ceny, prezentują się one następująco:
- Apple Watch Sport: 349 dolarów (38mm) lub 399 dolarów (42mm),
- Apple Watch: 549-1049 dolarów (38mm) lub 599-1099 dolarów (42mm), cena różni się w zależności od wybranego paska,
- Apple Watch Edition: 10 000 dolarów i więcej.
Cena potrafi zaskoczyć, prawda? Najdroższa wersja Apple Watch Edition kosztować będzie 10 tysięcy dolarów, nadając w ten sposób marce zdecydowanie ekskluzywny charakter. Najtańszy będzie zegarek sportowy w cenie 349 dolarów. Apple Watch trafi do sprzedaży 24 kwietnia. 10 kwietnia zegarki pojawią się w niektórych sklepach, aby klienci mogli je przetestować oraz zamówić. 24 kwietnia Apple Watch pojawi się w najbardziej zindustrializowanych krajach, czyli w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Chinach, Kanadzie, Francji, Niemczech, Hong Kongu oraz Japonii.
ResearchKit w trosce o zdrowie
Wraz z iOS 8 zaprezentowano m.in. aplikację HealthKit, która ma pomóc użytkownikom w trosce o zdrowie. Podczas Apple Spring Forward zaprezentowano również framework ResearchKit, który ma pozwolić lekarzom na jeszcze lepszy wgląd w stan zdrowia pacjenta. Tworząc to rozwiązanie Apple współpracowało z wieloma ośrodkami medycznymi w USA i nie tylko. ResearchKit ma stanowić bardzo dobre narzędzie diagnostyczne, mające pomóc m.in. w diagnostyce choroby Parkinsona, dzięki przeprowadzeniu kilku testów z pomocą iPhone’a. Dane będą mogli otrzymywać lekarze, ale Apple zastrzega, że strzeże prywatności swoich klientów i dane medyczne nie będą przesyłane bezpośrednio do Apple.
Niemobilne premiery – nowy MacBook
Apple zaprezentowało również nowego MacBooka – najcieńszego w historii. Najnowsze urządzenie posiada zaledwie 13,1mm grubości i waży 900g. Takie parametry czynią go o prawie 1/4 cieńszym od MacBook Air. Posiada 12-calowy wyświetlacz Retina o rozdzielczości 2304×1440. Touchpad został udoskonalony – wyczuwa on siłę nacisku, co pozwala na jeszcze sprawniejszą i przyjemniejszą obsługę sprzętu. Płyta główna została zmniejszona aż o 67% w stosunku do poprzedniego modelu. W urządzeniu nie znajdziemy również wentylatora. Takie ograniczenie rozmiaru podzespołów umożliwiło zmieszczenie wewnątrz większej baterii, która ma pozwolić na ok. 9-10 godzin pracy na jednym ładowaniu. MacBook posiada również gniazdo USB-C, które zapewnia łączność z USB, DisplayPort, HDMI oraz VGA.
MacBook trafi do sprzedaży 10 kwietnia. Najtańszy wariant kosztować będzie 1299 dolarów za 256GB pamięci wewnętrznej. Za lepszy procesor i 512GB przyjdzie zapłacić 1599 dolarów.
Apple współpracuje z HBO
Oprócz nowych urządzeń, przedstawiono również współpracę Apple TV z HBO Now. Platforma HBO Now będzie dostępna jedynie z odtwarzaczami Apple TV. Cenę odtwarzacza obniżono do 69 dolarów, a miesięczny abonament HBO Now wynosić będzie 14,99 dolarów. Dzięki temu posiadacze takiego zestawu będą mogli cieszyć się oglądaniem „Gry o Tron” w momencie jej światowej premiery.
Na oficjalnej stronie Apple możecie obejrzeć materiały video zaprezentowane podczas eventu.
Źródło:
http://www.businessinsider.com/big-beautiful-photos-of-the-apple-watch-2015-3
http://www.phonearena.com/news/Check-out-all-the-Apple-Watch-built-in-applications-here_id67033
http://www.phonearena.com/news/Apple-Watch—the-specs-review_id67022
http://thenextweb.com/apple/2015/03/09/everything-apple-announced-at-its-spring-forward-event-in-one-handy-list