Konferencje
Mobile Trends

Apple wyprzedziło Coca-Colę w wyścigu o najcenniejszą markę świata

Serwis Interbrand opublikował ranking najlepszych marek globalnych 2013 – Best Global Brands 2013. Intensywny rozwój branży nowych technologii, w tym także branży mobile, spowodował, iż pierwsze miejsce przypadło firmie Apple.
Interbrand podczas tworzenia rankingu kieruje się takimi wyznacznikami jak m.in. przychody, obecność w krajach zagranicznych czy świadomość społeczna. W zeszłorocznym rankingu na pierwszym miejscu królowała kultowa Coca-Cola. Obecnie spadła ona na trzecie miejsce w rankingu.
Apple wspięło się na pierwsze miejsce. Wartość marki wyceniana jest na 98,316 mln dolarów. W porównaniu do ubiegłego roku, wartość Apple wzrosła o 28%.
Drugie miejsce również przypadło marce z kategorii „technologia” i jest to Google. Rok temu marka znajdowała się na czwartym miejscu, w tym roku jej wartość wzrosła o 34%, co zapewniło jej drugie miejsce. Zaraz za Facebookiem (wzrost o 43% i 52 miejsce w rankingu), jest to najwyższy odnotowany wzrost wartości marki.
Największy spadek wartości marki odnotowała Nokia – firma znalazła się w tym roku na 57 miejscu (spadek z zeszłorocznego 19-ego miejsca), co oznacza spadek wartości marki aż o 65%! BlackBerry w ogóle nie znalazło się w rakingu.
Spośród pozostałych marek technologicznych i elektronicznych wymienić warto:

  • Microsoft – utrzymał się na 5. miejscu, ze wzrostem wartości o 3%. Jego wartość to 59,546 mln dolarów.
  • Samsung – zmienił pozycję o jedno miejsce w górę i obecnie znajduje się na 8 miejscu. Odnotował wzrost rzędu 20%.
  • Facebook – marka skoczyła z zeszłorocznego miejsca 69 na miejsce 52 i, jak wyżej wspomniałam, odnotowała największy procentowy wzrost wartości marki – o 43%.

Jak widać więc, marki niejako związane z mobilnymi technologiami zyskują coraz wyższe wartości i wysokie miejsca w rankingu. Już w pierwszej piątce znalazły się aż 3 takie marki – Apple, Google i Microsoft. Ranking wyraźnie zdominowały marki amerykańskie, ale znalazło się także wiele marek japońskich, niemieckich czy francuskich.
Źródło:
http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2013/Best-Global-Brands-2013.aspx

Udostępnij
Zobacz także