Konferencje
Mobile Trends

Azjatycki rynek smartfonów – ranking producentów wg Tech In Asia

Portal Tech In Asia przygotował listę 15 azjatyckich firm produkujących smartfony, które mogą w przyszłości zdetronizować Samsunga i Apple, przynajmniej na tamtejszych rynkach. Całkiem możliwe, że telefony te zagoszczą także na innych rynkach, ponieważ głównym celem wszystkich producentów jest działanie wg zasady wysoka jakość w niskiej cenie.
Samsung obecnie zajmuje pierwsze miejsce spośród producentów smartfonów, tak w Azji, jak i na całym świecie. Rynek smartfonów w Azji rozkwita i pojawia się coraz więcej nowych firm, proponujących swoje urządzenia. Poniżej przedstawiamy 8 firm, które mogą stanowić realne „zagrożenie” dla Samsunga i Apple.
xiaomi-mi3

  1. Chiny – Xiaomi – to chyba najpopularniejszy chiński start-up. W tym roku firma planuje sprzedać 60 milionów smartfonów. Najmocniejszą stroną firmy jest sprzedawanie smartfonów za połowę ceny w porównaniu do urządzeń Samsunga czy HTC, przy zachowaniu całkiem dobrych parametrów. Na niskie ceny pozwala tryb sprzedaży – 70% urządzeń Xiaomi sprzedawanych jest on-line, a 30% przez operatorów sieci. Na razie firma planuje zdominować rynki azjatyckie, aby następnie rozszerzyć działalność o rynek Ameryki Południowej. Flagowiec: Xiaomi Mi3.
  2. Chiny – Coolpad – to kolejny, obok Xiaomi, przykład telefonu, który w Azji jest popularniejszy od iPhone’ów. W Chinach zajmuje trzecie miejsce pod kątem sprzedaży. Design tych urządzeń jest raczej ubogi, podobnie jak parametry, jednak dla przeciętnych, niezbyt wymagających użytkowników, w pełni wystarczający. Coolpad produkował już urządzenia m.in. dla amerykańskiego T-Mobile jako OEM, a więc są to urządzenia w pewnym stopniu sprawdzone. Flagowiec: Coolpad Magview 4.
  3. Chiny – Oppo – firma ta gościła już w naszym portalu, kiedy opisywaliśmy ich model Oppo N1, z dość nietuzinkowym aparatem. Firma chce zdominować zarówno rodzime, jak i dalsze rynki. Głównym celem Oppo jest Indonezja, Tajlandia i Filipiny. Flagowiec: Oppo Find 7.oppo_find7a
  4. Indie – Micromax – z dotychczas opisanych firm, Micromax jest najbliżej zdetronizowania Samsunga. W 2013 roku w Indiach 38% sprzedanych smartfonów stanowiły te Samsunga, 16% – Micromax. Firma pojawiła się już w Rosji i Rumunii, ponieważ są to kraje rozwijające się, gdzie popyt na budżetowe smarfony jest dość duży. Flagowiec: Micromax Canvas Knight.
  5. Indie – Karbonn – sprzedaż smartfonów tej firmy w Indiach pod koniec roku 2013 wynosiła 10% ogółu sprzedaży. To firma nieco mniejsza od Micromax, która systematycznie się rozrasta. Karbonn to jedna z dwóch firm, której Microsoft zaproponował niższe ceny licencji. Flagowiec: Karbonn Titanium Octane Plus.
  6. Indie – Xolo – to kolejna firma, której Microsoft zaproponował niższe ceny licencji. To producent nisko- i średniopółkowych smartfonów na rynku indyjskim, jednak ceny proponowane przez firmę są stosunkowo wysokie w porównaniu do konkurencji. Flagowiec: Xolo Q3000.
  7. Malezja – Ninetology – firmę na tle pozostałych wyróżnia nieco większy wkład włożony w design urządzeń. Na rynku malezyjskim firma zajmuje drugie miejsce w rankingu sprzedaży smartfonów (na pierwszym oczywiście jest Samsung). Flagowiec: Ninetology Z1+.
  8. Filipiny – Cherry Mobile – Filipiny wyróżniają się na tle Indonezji czy Wietnamu szybkim tempem wzrostu rynku smartfonów. Firma obecnie ma przygotowane aż 84 modele smartfonów, które będą sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży. Flagowiec: Cherry Mobile Omega Infinity.

Na pełnej liście Tech In Asia znalazły się także:Ninetology Quadcore U9 Smartphone X1 Spec

  • Pakistan – Q Mobile – największy producent smartfonów w Pakistanie. Na chwilę obecną firma oferuje aż 43 modele.
  • Indonezja – Smartren – indonezyjski operator telekomunikacyjny. Obecnie zrzesza 12,5 miliona użytkowników oraz szerzy Androida na indonezyjskim rynku dzięki produkcji własnych smartfonów.
  • Indonezja – Cyrus – Niska jakość za niską cenę? I na takie produkty znajduje się zapotrzebowanie. Cyrus sprzedaje smartfony za pół ceny, w porównaniu np. do Xiaomi czy Micromaxu.
  • Indonezja – Mito – 80% sprzedaży stanowią niskopółkowe, zwykłe komórki, wobec czego firma raczej nie zdominuje rynku smartfonów.
  • Tajlandia – I-Mobile
  • Wietnam – FPT
  • Filipiny – Starmobile

Co sądzicie o azjatyckich propozycjach? Zapewne niewiele z nich opuści lokalne rynki, aby podbić Amerykę i Europę, jednak wydaje się, iż niektóre z firm – przede wszystkim chińskie i indyjskie – wykazują dość duży potencjał. Najprawdopodobniej nie zdetronizują Samsunga, za to mogą stanowić dość popularne rozwiązanie dla użytkowników o mniej zasobnych portfelach. Myśląc o konkurencji Samsunga, nie można także zapominać o producentach o nieco bardziej ugruntowanej pozycji – Lenovo, LG, Huawei, HTC czy Motorola. Samsung póki co raczej pozostanie numerem jeden wśród telefonów z Androidem, ale nie da się ukryć, że liczba smartfonów z tym systemem operacyjnym sukcesywnie rośnie.
Źródło:
http://www.techinasia.com/2013-list-new-asian-homegrown-smartphone-brands/
Zdjęcie:
ova © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Zobacz także