Konferencje

CES 2015: nowe smartwatche od Garmina (Fenix 3, Epix, Vivoactive)

W trakcie targów CES 2015 amerykański producent nawigacji zaprezentował trzy nowe modele smartzegarków. Fenix 3, Epix oraz Vivoactive, bo o nich mowa, nie zaskakują niską ceną. Jednak każdy z nich posiada specyficzne cechy, które mogą być pożądane przez niektórych konsumentów – szczególnie tych aktywnych fizycznie.

Fenix 3 – drogi, ale przystosowany niemalże do każdych warunków

Fenix 3 jest smartzegarkiem skierowanym do aktywnych ludzi. Cechuje go wbudowany moduł GPS i GLONASS (rosyjski odpowiednik systemu GPS) oraz obecność wielu sensorów. Poza podstawowymi funkcjami mierzenia pulsu czy kroków, nowy zegarek Garmina zmierzy i poda liczne dane związane z bieganiem, jazdą na rowerze, pływaniem czy nawet wspinaczką górską (dzięki wbudowanemu kompasowi, barometrowi i wysokościomierzowi). Słowem – fani większości aktywnych form spędzania czasu znajdą tu coś dla siebie.

Co więcej, platforma LiveTrack, którą Garmin udostępnia użytkownikom swoich smartwatchy, pozwoli na wspólne treningi ze znajomymi. Wystarczy sparować poprzez Bluetooth dwa egzemplarze Fenix 3, by urządzenia zaczęły wymieniać się danymi. Warto wspomnieć o wysokiej normie wodoodporności (do głębokości 50 metrów) i wydajnej baterii (według producenta zegarek będzie działał do 50 godzin w trybie UltraTrac, do 16 godzin w trybie treningu i do 6 tygodni w trybie zegarka) – ważnych dla aktywnych miłośników nowych technologii.
Garmin Fenix 3 ma zadebiutować na rynku w pierwszym kwartale tego roku. Jego nabywcy będą musieli wyłożyć 499 dolarów, natomiast osoby chcące posiadać egzemplarz zabezpieczony szafirową szybką (wyjątkowo wytrzymała) – zapłacą o 100 dolarów więcej.

Epix – „nadgarstkowa nawigacja”?

Epix – kolejny smartwatch od amerykańskiego producenta. Jest to urządzenie, które ma służyć przede wszystkim do nawigowania. W tym celu producent zapewnia 1-roczną subskrypcję na mapy satelitarne (mapy regionalne TOPO PRO i TOPO Light oraz obrazy satelitarne BirdsEye). W warstwie technicznej nie ma zaskoczeń. Prostokątny wyświetlacz o przekątnej 1.4 cala oraz 8 GB wbudowanej pamięci (m.in. na mapy), moduł GPS/GLONASS, cyfrowy kompas, barometr, wysokościomierz oraz wodoodporność do głębokości 50 metrów. Oczywiście producent zadbał o wydajną baterię, której czas działania został ustalony na poziomie 16 tygodni w trybie zegarka, 24 godziny w trybie GPS lub 50 godzin w trybie UltraTrac GPS.

Czy „nadgarstwkowa nawigacja” ma szansę na większy sukces? Śmiem wątpić, natomiast wątpliwości nie mają projektanci Garmina. Wszyscy, którzy chcieliby zakupić tego rodzaju zegarek, powinni móc to zrobić już w tym kwartale za kwotę 549 dolarów (599 dolarów – tyle będzie kosztować wersja z preinstalowaną mapą topograficzną).

Vivoactive – smartzegarek Garmina dla mniej zamożnych?

Na koniec pozostaje opisać model Vivoactive. Wydaje się, że jest to urządzenie skierowane do najszerszej grupy potencjalnych odbiorców, także ze względu na cenę. Kwadratowa koperta smartwacha skrywa kolorowy wyświetlacz o rozdzielczości 205 × 148 pikseli oraz baterię, której maksymalny czas działania został ustawiony na poziomie trzech tygodni (w trybie GPS zegarek wyłączy się po około 10 godzinach). Co ważne, Vivoactive jest wodoodporny do głębokości 50 metrów (norma 5 ATM). Posiada też wbudowany moduł GPS i GLONASS.

Poza standardowymi funkcjami, opisywane urządzenie oferuje rozwiązania skierowane do fanów golfa (m.in. pomiary dystansów uderzenia), pływania (wykrywanie długości basenu), jazdy na rowerze czy biegania.
Garmin Vivoactive jest najtańszym smartwatchem w ofercie. Jego cena została ustalona na poziomie 249 dolarów.
Wyżej opisane smartwatche Garmina nie należą do platformy Android Wear. Producent postanowił stworzyć własne rozwiązanie softwarowe Connect IQ. W ramach tej platformy programistycznej zewnętrzni producenci aplikacji mogą udostępniać swoje programy dla urządzeń Garmina.
Źródło:
http://www.theverge.com/2015/1/5/7486787/garmin-fenix-3-epix-vivoactive-smartwatch-connect-iq-ces-2015

Udostępnij
Zobacz także