Konferencje
Mobile Trends
Google Cloud Platform

Co to jest GCP?

Szybko działające strony internetowe, sprawne serwisy odpowiadające na indywidualne potrzeby klientów, które dostarczają wartości, a nie zabierają czasu – tego oczekują użytkownicy. Własne, fizyczne serwery, wieszające się w momentach nadmiarowego ruchu to ból głowy już nie tylko deweloperów, ale również coraz częściej właścicieli biznesów, którzy widzą jak odpływają im klienci. Jak temu zapobiec? Rozwiązaniem jest Google Cloud Platform.

Google Cloud Platform jest platformą z usługami chmurowymi, połączeniem wielu funkcjonalnych usług działających w chmurze zapewnianej przez Google. Aby lepiej zrozumieć GCP, bo tak w skrócie nazywa się ta platforma, konieczna jest odpowiedź na pytanie “czym jest chmura obliczeniowa?”.

Czym jest chmura i komu przyniesie korzyść?

Chmura to połączone ze sobą serwery, minimum dwa, ale oczywiście Google zapewnia ich całkiem sporo. GCP obecne jest w 34 regionach, i ponad 103 lokalizacjach. Google Cloud Platform to rozwiązanie dedykowane administratorom systemów, developerom, oraz inżynierom danych. Usługa działa na zasadzie „on-demand”. Płacimy za taką ilość danych, z jakich w danym momencie skorzystamy. Jeżeli nasza strona internetowa generuje spory, ale sezonowy ruch, a więc są momenty kiedy przesyłanych danych jest znacznie więcej, korzystając z rozwiązania chmurowego poniesiemy koszty jedynie wówczas, kiedy jest ruch. Dla porównania, posiadając fizyczny serwer musimy przez cały czas ponosić koszty jego utrzymania. Co więcej, jeżeli ruch rośnie, to wiąże się to ze stopniowym skalowaniem infrastruktury, która w chwilach zastoju nie będzie w ogóle używana. A w skrajnych przypadkach, kiedy nie przewidzimy zwiększającego się ruchu, nasza strona może przestać odpowiadać, a klienci uciekną do konkurencji.

Elastyczność i płatność tylko za wykorzystane dane

Chmura obliczeniowa pozwala na dostęp z każdego miejsca na świecie, a nie jedynie z lokalizacji, w której znajduje się serwer. Przy dzisiejszej mobilności to argument, na który warto zwrócić szczególną uwagę.

Google Cloud Platform powstała w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, dla których wyzwania związane z zarządzaniem własnymi serwerami okazały się sporym problemem. Google uważa, że każda firma działa w oparciu o dane. To, czy odniesie sukces, zależy w dużej mierze od umiejętności przetwarzania danych i wyciągnięciu z nich właściwych informacji. GCP zapewnia pełną elastyczność w dostępie do nich, ułatwiając przejście z infrastruktury zarządzanej manualnie przez firmy (on-premise), w kierunku bardziej dynamicznego środowiska, działającego w chmurze.

Mimo że mówimy o chmurze, to warto zaznaczyć, że infrastruktura oferowana przez Google jest jak najbardziej fizyczna. Serwerownie mieszą się w ponad 103 lokalizacjach na całym świecie, które połączone są światłowodami należącymi do Google i rozciągniętymi pomiędzy kontynentami po dnach mórz i oceanów. Tak potężna infrastruktura zapewnia bardzo szybki i bezpieczny dostęp do danych. Trzymając je, przykładowo, na serwerach w Tokio, możesz połączyć się z nimi z Paryża bez konieczności korzystania z zewnętrznej sieci internetowej. Wdrożenie Google Cloud Platform jest dużo łatwiejsze przy skorzystaniu z pomocy regionalnego partnera, takiego jak FOTC.

Bezpieczeństwo bez kompromisów

Jedną z przyczyn, dla których firmy rozważają skorzystanie z Google Cloud Platform jest bezpieczeństwo. Centra danych Google przypominają najlepiej chronione instytucje rządowe, do których dostęp mają nieliczne osoby posiadające odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa. Same dane są szyfrowane, dzięki czemu nie są czytelna nawet dla osób, które mają fizyczny kontakt z serwerem.

Usługi szyte na miarę

GCP to przede wszystkim platforma zapewniająca dostęp do niemal dwustu narzędzi, dzięki którym klienci mogą budować, testować i wdrażać, własne rozwiązania. Są to zarówno produkty bazodanowe, jak i te wychodzące szerzej, poprzez AI, Machine Learning, czy Internet of Things (IoT). Z Google Cloud Platform zyskujesz dostęp do tych samych zasobów, z których korzysta wyszukiwarka Google czy YouTube.

Umów się na spotkanie z przedstawicielem FOTC i odbierz voucher na kwotę 500 dolarów, który jest ważny przez 12 miesięcy.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także