Z początkiem lutego z inicjatywy Polkomtel i Digital Care ruszył program Plus Odkup. Nowa usługa dostępna w punktach Plus pozwala klientom operatora na odsprzedaż używanego smartfona i przekazanie środków na konto abonenckie. Firma Digital Care dostarcza aplikację pozwalającą na wycenę urządzeń, odkupuje je, odbiera z punktów Plus a następnie daje im nowe życie.
30 milionów smartfonów – tyle urządzeń mobilnych zalega w szufladach Polaków. I chociaż 77 proc. z nas uważa, że elektrośmieci stanowią problem, to co czwarta osoba zostawia telefon bez konkretnego celu. Dzieje się tak, ponieważ konsumenci często nie wiedzą, gdzie mogą bezpiecznie i komfortowo sprzedać smartfon. Tymczasem z danych Digital Care wynika, że 71% badanych chętnie odsprzedałoby swój stary smartfon, a zdecydowana większość z nich (blisko 50%) odsprzedałaby go właśnie swojemu operatorowi.
Dlatego, by połączyć działania na rzecz ochrony środowiska, a także zapewnić klientom transparentną usługę i korzyści finansowe wynikające ze sprzedaży używanego sprzętu, powstał program Plus Odkup, którego partnerem jest firma Digital Care.
Czym jest Plus Odkup?
Usługa Plus Odkup umożliwia klientom odsprzedaż używanego urządzenia w punktach Plusa. Środki finansowe uzyskane z transakcji można wykorzystać dowolnie w ramach konta abonenckiego – opłacić nimi rachunki za usługi lub raty za urządzenia zakupione w Plusie.
– Sprzedaż smartfona w Plus Odkup daje wiele korzyści. To działanie przede wszystkim ekonomiczne i ekologiczne, a także niezwykle proste – cały proces rozpoczyna się i kończy podczas jednej wizyty w salonie. Dzięki usłudze klient nie musi martwić się, co zrobić ze starym urządzeniem, przyczynia się do redukcji ilości elektrośmieci będących w obiegu, a uzyskane środki może przeznaczyć np. na sfinansowanie nowego modelu smartfona. Cieszymy się, że możemy współtworzyć taki program wraz z Plusem – mówi Sylwia Obłuska, Deputy Sales Director Digital Care.
W pierwszych tygodniach od uruchomienia oferty odkupowi będą podlegać jedynie telefony marki Apple.
Plus Odkup krok po kroku
By wziąć udział w programie, należy przynieść używany smartfon do salonu firmowego Plus. Na miejscu sprzedawca wraz z klientem przeprowadza weryfikację sprzętu, a także jego stanu (zarówno technicznego, jak i zewnętrznego – obudowy czy ekranu) oraz przygotowuje niezbędne dokumenty. Całość procesu jest wykonywana za pośrednictwem profesjonalnych narzędzi diagnostycznych przygotowanych przez Digital Care.
– Zależało nam, by Plus Odkup był programem intuicyjnym i prostym zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Z tego powodu to aplikacja, z niewielką pomocą człowieka, wykonują najpierw testy automatyczne, a następnie interaktywne. Po nich następuje ocena stanu zużycia telefonu w ramach trzystopniowej klasyfikacji, która ma wpływ na ostateczną wartość urządzenia. Po dokonaniu sprzedaży telefon wraca do Digital Care, a my dbamy o to, by znalazł kolejnego właściciela – podsumowuje Sylwia Obłuska.
Jak pokazują inne dane Digital Care usługa odkupu jest na rynku bardzo potrzebna – wiele osób zostawia stare telefony z planem ich odsprzedaży, ale na koniec dnia zaledwie 14% badanych udało się to zrobić z sukcesem. Większości osób nie udaje się osiągnąć satysfakcjonującej ceny odkupu, albo zniechęca je ilość formalności związanych z samodzielną odpsrzedażą, w tym koniecznością zapakowania urządzenia, dodania akcesoriów, wystawienia urządzenia na portalu internetowym i potem jego wysyłki. Pamiętać też należy, iż sprzedając telefon samodzielnie musimy kupującemu udzielić co najmniej rocznej rękojmi na urządzenie, a w przypadku jego awarii naprawić na własny koszt.
Digital Care to największy na polskim rynku dostawca usług dla urządzeń mobilnych, działający od 2012 roku. Współpracuje z sieciami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami. Aktualnie firma działa na 11 rynkach w Europie, Azji i Afryce, a z jej usług skorzystało do tej pory ponad 8 milionów klientów na całym świecie.