Konferencje

Content marketing e-commerce – jakie treści wzmacniają pozycję sklepu internetowego?

Asortyment sklepu internetowego to tylko element całej jego oferty. Dla konsumenta znaczenie ma nie tylko ilość bądź jakość dostępnych produktów czy usług, ale i sposób opowiadania o nich. Jak robić to skutecznie, wykorzystując tekst, obraz i inne narzędzia content marketingu e-commerce?

Strategie content marketingu to najlepszy sposób na dotarcie do konsumentów z pokolenia cyfrowego, którzy na co dzień korzystają z urządzeń mobilnych i sieci. Odwiedź agencję adCookie, by dowiedzieć się jak wykorzystujemy je do pozycjonowania SEO e-commerce.

Content marketing e-commerce to nie autoreklama

Znasz dobrego sprzedawcę, który mówi wyłącznie o sobie? Content marketing e-commerce mniej uwagi poświęca samej marce, koncentrując się na rzeczywistych potrzebach odbiorców. Klientom sklepów internetowych oferuje dokładnie to, czego potrzebują przy wyborze produktów i usług, kształtując wizerunek e-sklepu jako eksperta w swojej dziedzinie. Takie podejście, wykorzystujące umiejętnie skonstruowaną treść i obrazy, pozwala wygenerować nawet trzykrotnie więcej leadów w porównaniu do tradycyjnych działań reklamowych. Dowodzą tego m.in. badania Demand Metric & Referral Candy, z których dowiadujemy się również, że 70% konsumentów woli poznać markę czytając interesujący artykuł lub infografikę, aniżeli oglądając reklamę, a ponad 80% z nich wiarygodność e-sklepów ocenia na podstawie publikowanych w internecie treści.

Jakie treści tworzą agencje content marketingu?

Siła marketingu treści tkwi w różnorodności – profesjonalne agencje content marketingowe zainteresowanie ofertą e-sklepu budują przy pomocy różnorodnych narzędzi do monitorowania aktywności użytkowników, doboru odpowiednich słów kluczowych czy wielokanałowej dystrybucji materiałów promocyjnych. Do szczególnie atrakcyjnych treści sklepu internetowego należą przede wszystkim:

  • rzetelne opisy produktów i usług, podkreślające korzyści z zakupu,
  • atrakcyjne zdjęcia i filmy eksponujące sprzedawany asortyment,
  • landing-page kampanii sprzedażowej,
  • regularny newsletter ze spersonalizowaną ofertą,
  • artykuły i wpisy blogowe o charakterze poradnikowym,
  • bezpłatne materiały informacyjne (np. e-book zakupowy),
  • komentarze eksperckie i recenzje produktów,
  • infografiki, prezentacje interaktywne, webinary i podcasty.

To oczywiście tylko kilka elementów wykorzystywanych w strategiach content marketingowych dla e-commerce. Jeśli chcesz poznać ich więcej, skontaktuj się z naszym zespołem poprzez formularz na stronie: https://adcookie.pl/kontakt/.

SEO e-commerce w sprzedaży internetowej

Odpowiednio skonstruowana treść wpływa bezpośrednio na pozycję e-sklepu w organicznych wyszukiwaniach i ranking Google. Łącząc marketing treści z SEO e-commerce Twój biznes staje się rozpoznawalny w sieci – więcej potencjalnych klientów trafia na stronę sklepu internetowego, a samo przeglądanie asortymentu czy porównanie produktów jest szybsze, łatwiejsze i bardziej angażujące. Wszystko za sprawą działań optymalizacyjnych, w tym m.in. nasycenia tekstów promocyjnych odpowiednimi słowami kluczowymi bądź dostosowaniu sklepu internetowego do wymagań urządzeń mobilnych.

Zobacz także