
Facebook jest już "mobile-first"
Od 2012 roku właściciele Facebooka stopniowo zmieniali strategię rozbudowy swojego serwisu społecznościowego, kładąc szczególny nacisk na wsparcie dla urządzeń mobilnych. Po 3 latach dopięli swego – w 3 kwartale 2015 roku Facebook oficjalnie stał się firmą „mobile-first” – od 2012 liczba użytkowników korzystających z Facebooka tylko poprzez sprzęty mobilne wzrosła siedmiokrotnie do 727 milionów stając się tym samym grupą dominującą. Zwiększyła się także ogólna liczba użytkowników serwisu, przez październik osiągająca poziom nawet powyżej miliarda dziennie. Firma osiągnęła także lepsze przychody, niż w analogicznym okresie przed rokiem.
Do tego niewątpliwego sukcesu przyczyniły się nie tylko działania samego Facebooka, starającego się w sposób szczególny traktować urządzenia mobilne, ale także obywatele krajów rozwijających się, którzy przez ostatnie lata zaczęli bardzo intensywnie korzystać z sprzętów przenośnych, mobilnego internetu i samego Facebooka.
Jeszcze więcej aktywnych użytkowników
Liczba aktywnych użytkowników Facebooka na miesiąc, podniosła się o 14% do 1,55 miliarda. Największy progres zaobserwowano w przypadku aktywnych w ciągu miesiąca użytkowników mobilnych, których ilość w stosunku do ostatniego roku wzrosła o 23% do 1,39 miliarda.
Kolejnym krokiem Facebooka wynikającym z obecnych trendów ma być nastawienie się na materiały video. Serwis pochwalił się, że zamieszczone w nim filmiki wyświetlane są około 8 miliardów razy dziennie.
Lepsze wyniki dzięki mobile
Nie tak dawno Facebook upublicznił dane o swoich, bardzo dobrych wynikach finansowych. Przychody z mobilnej reklamy wzrosły o 73%, stanowiąc 78% ogólnych przychodów z reklam Facebooka (tymczasem zyski z reklam desktopowych zmniejszyły się o 8%).
Jak widać właściciele serwisu w przemyślany sposób zarządzają Facebookiem wyznaczając sobie cele zgodne z przyszłościowymi trendami (urządzenia mobilne, video, wirtualna rzeczywistość).
Przypomnijmy, że w skład internetowego imperium Facebooka, wchodzą także inne liczące się na urządzeniach mobilnych platformy: Instagram, WhatsApp, Messenger. Ich liczba aktywnych użytkowników wzrosła kolejno do: 400 milionów, 900 milionów i 700 milionów. Facebook szykuje się także do przyszłorocznej premiery własnego headsetu wirtualnej rzeczywistości – Oculus Rift.
Źródło:
www.thewire.com
www.forbes.com
www.businessinsider.com