Facebook nabył aplikację mobilną Moves, popularny w Ameryce dziennik fitnessowy. Liczba pobrań aplikacji wynosi 4 miliony. To kolejna aplikacja w rękach Facebooka, obok Instagramu i Whatsapp. W sumie aplikacje te warte są 20 miliardów dolarów.
Misja społeczna Facebooka
Kwota transakcji nie została podana do publicznej wiadomości. Moves nadal będzie funkcjonować jako niezależna aplikacja. Facebook argumentuje zakup twierdząc, iż „chce pomagać ludziom czynić małe kroki w stronę zdrowszych nawyków i zdrowego stylu życia”. Aplikacja fitnessowa Moves została stworzona w Finlandii w 2012 roku. Do dnia dzisiejszego została pobrana 4 miliony razy. Moves służy przestawieniu dziennej aktywności użytkownika w serii wykresów. Gromadzi dane z telefonu, przede wszystkim na bazie akcelerometru. Służy także szacowaniu ilości spalonych kalorii, wskazując najbardziej aktywne momenty dnia.
Moves częścią ekosystemu
Jak widać, Facebook skupia się nad poszerzaniem swojego mobilnego portfolio. To opłacalna praktyka, tym bardziej, że kilka dni temu liczba mobilnych użytkowników Facebooka przekroczyła 1 miliard. W Facebookowej kolekcji (oprócz aplikacji sygnowanych wprost mianem „Facebook”) znajdują się już 2 aplikacje – Instagram oraz od kilku tygodni WhatsApp. Jak twierdzi Zuckerberg aplikacje mobilne są „częścią całego ekosystemu, w skład którego wchodzą informacje, którymi ludzie chcą dzielić się z innymi”.
Creative Labs
Warto także wspomnieć o tzw. „Creative Labs”, jakie utworzyły się ostatnio w strukturach Facebooka. Inicjatywa pozwala małym zespołom wewnątrzfirmowym na współpracę nad mobilnymi rozwiązaniami. To swego rodzaju sieć start-upów w wielkiej firmie, jaką jest Facebook. Paper – Facebooke’owa gazeta, o której pisaliśmy na początku roku, to pierwszy produkt Creative Labs.
Źródło:
http://www.businessinsider.com/facebook-acquires-fitness-app-moves-2014-4
http://www.engadget.com/2014/04/24/facebook-buys-fitness-app-moves/