Konferencje
Mobile Trends

Facebook kupuje Oculus VR za 2 miliardy dolarów w gotówce i akcjach

Wczoraj późnym wieczorem (25 marca 2014) Facebook podał oficjalny komunikat, ogłaszając, iż kupuje firmę Oculus VR, producenta słynnych już okularów Oculus Rift. Komunikat okazał się dużym zaskoczeniem i wzbudził wiele emocji – niektórzy z ekscytacją czekają na rozwój sytuacji, inni boją się o swoją prywatność i bezpieczeństwo swoich danych.
Oculus VR to firma specjalizująca się w tworzeniu wirtualnej rzeczywistości, proponując m.in. wyjątkowe rozwiązania dla gier komputerowych, dzięki którym poczujemy się, jak byśmy znaleźli się w samym centrum akcji. Facebook zapłaci za Oculus 2 miliardy dolarów – 400 milionów dolarów w gotówce oraz 23.1 miliony akcji, których wartość szacowana jest na 1.6 miliarda dolarów.

Społecznościowy potencjał wirtualnej rzeczywistości

Oculus zasłynął dzięki swoim okularom Oculus Rift, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem i popularnością. Stworzony z myślą o symulacji gier komputerowych, okazuje się mieć także potencjał w komunikacji, mediach i rozrywce, a przynajmniej taki potencjał widzi w nich założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg. Jak sam twierdzi, mobilność jest platformą teraźniejszości, a teraz przygotowujemy się także do korzystania z platform przyszłości. Oculus ma szansę stworzyć najbardziej społecznościową platformę wszechczasów i zmienić sposób, w jaki pracujemy, bawimy się i komunikujemy. Słowa Zuckerberga brzmią dość tajemniczo i nie dają żadnych gotowych rozwiązań, ale jesteśmy bardzo ciekawi, w jaki sposób Facebook rozwinie użyteczność i zastosowanie Oculusów. Współzałożyciel i CEO Oculus VR, Brendan Iribe, oświadczył, iż firma jest bardzo podekscytowana współpracą z zespołem Facebooka, która zaowocuje najlepszą platformą rzeczywistości wirtualnej na świecie.

Racjonalność czy kaprys?

Wiele osób zastanawa się nad faktem, w jaki sposób Zuckerberg chce wykorzystać potencjał wirtualnej rzeczywistości w portalu społecznościowym i komunikacji. Według niektórych zakup Oculusa to pomyłka, według innych kaprys założyciela Facebooka, a jeszcze inni z zaciekawieniem czekają na rozwój wydarzeń i pokładają nadzieję w tej współpracy. Będąc za czy przeciw zakupieniu Oculusa przez Facebooka, nie da się ukryć, że Facebook ma bardzo ekspansywną politykę i być może zakup Oculusa służy jedynie „poszerzeniu terytorium”. Przypominamy, że Facebook 2 lata temu zakupił już Instagram, a w tym roku także WhatsApp za 19 miliardów dolarów. Jaki będzie następny krok Zuckerberga, tego nie wie nikt.
Siedziba Oculus VR nie zmieni się – nadal będzie znajdować się w Irvine w Kaliforni, a firma będzie pracować nad udoskonalaniem swoich okularów Oculus Rift. Cała transakcja ma zostać sfinalizowana w drugim kwartale 2014 roku.
Oficjalny komunikat Facebooka w tej sprawie znajdziecie pod tym adresem: http://newsroom.fb.com/news/2014/03/facebook-to-acquire-oculus/.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także