Mark Zuckerberg ciągle deklaruje, że rozwija Facebooka, by coraz lepiej łączyć ze sobą ludzi. Nie ulega jednak wątpliwości, że wprowadzane co chwilę nowe funkcjonalności, służą także zatrzymaniu użytkowników w obrębie jednego ekosystemu. Należący do Zuckerberga Oculus w 2018 roku poszerzy rodzinę swoich gogli wirtualnej rzeczywistości o całkowicie bezprzewodowy wariant Go. Z kolei do aplikacji mobilnej Facebooka trafi opcja zamawiania posiłków (na razie jedynie w USA). Firma podejmie też walkę z fałszywymi wiadomościami udostępnianymi na łamach serwisu.
Oculus Go bez kabli i za 200 dolarów
Go to nowa generacja gogli VR od Facebooka zaprezentowana na czwartej już konferencji Oculus Connect (producenta gogli VR wykupionego przez Zuckerberga w 2014 roku). I jest to generacja naprawdę szczególna, bo całkowicie pozbawiona okablowania, z własnym komputerem pokładowym zdolnym odtwarzać proste aplikacje VR. Do tej pory kabelków pozbawione były głównie gogle modularne, które wymagają jednak osadzenia w nich smartfona, służącego jako ekran urządzenia. Oculus Go będzie dostępny w 2018 roku w cenie 200$ (199$).
Wraz z goglami zaprezentowano także nowe, bezprzewodowe kontrolery Santa Cruz, które śledzą ruch dłoni użytkownika w wirtualnej rzeczywistości (sześcioma czujnikami). Działają i wyglądają podobnie jak pierwsze Oculus Rift Touch.
Nie zabrakło też samego pokazu możliwości VR. W przyszłym roku właściciele gogli skorzystają chociażby z Oculus Venues, funkcji, która wirtualnie „przenosi” użytkownika w wybrane miejsce, np. koncert, wydarzenie sportowe, premierę kinową itp. W takim jednym wydarzeniu będzie mogło zgromadzić się do 1 tysiąca osób. W przyszłości pojawi się też więcej aplikacji i VR-owych nowości stworzonych na Oculus Rift od firm takich jak Respawn Entertainment, Pixar, Marvel czy Netflix.
Osoby, które nie korzystają z gogli VR będą mogły podziwiać efekty pracy powstałe w wirtualnej rzeczywistości dzięki nowemu formatowi udostępniania treści w News Feedzie – 3D Posts. Rozwój czeka także usługę Facebook Spaces, czyli spotkania ze znajomymi pod postacią avatarów, w określonym środowisku VR (pojawi się np. opcja wapólnego oglądania wideo 360 w rozszerzonej rzeczywistości).
Facebook umożliwi zamawianie jedzenia z dostawą do domu
Kiedy Facebook zamknie nas już w wirtualnej rzeczywistości, nie pozwoli nam umrzeć z głodu. Dlatego też w aplikacji mobilnej serwisu pojawi się możliwość składania zamówień na jedzenie. Wprowadzenie nowej opcji tłumaczone jest tym, że użytkownicy i tak często przeszukują Facebooka w poszukiwaniu lokali z jedzeniem i opinii na ich temat. Dlaczego by więc nie dać im możliwości zdalnego zamawiania posiłku z dostawą do domu lub odbiorem na miejscu?
Funkcja będzie dostępna w menu aplikacji, a konkretnie w sekcji ulubione. Jak na razie skorzystają z niej jedynie Amerykanie, którzy będą mogli przebierać w ofertach takich usług jak EatStreet, Delivery.com, DoorDash, ChowNow, Olo oraz restauracji Jack in the Box, Five Guys, Papa John’s, Panera. Apka wyświetli najbliższe lokale oraz ich ofertę z której można będzie rozpocząć składanie zamówienia (bez wychodzenia za obręb serwisu). W przypadku dostaw pojawi się wybór między różnymi usługodawcami (w niektórych usługach można logować się kontem Facebooka).
Walka z nieprawdziwymi treściami rzeczywiście się rozpocznie?
Z nieoficjalnych informacji dowiedzieliśmy się, że Facebook testuje także specjalne oznaczanie wiadomości jako fałszywych w ramach walki z tzw. fake newsami. Okazuje się, że takie plakietkowanie zmniejsza ich zasięg o około 80%. Problemem pozostaje jednak czas potrzebny do wyłapania i oznaczenia nieprawdziwej wiadomości udostępnionej w serwisie (wg niepotwierdzonych informacji okres ten to zazwyczaj trzy dni).
Piątego października br. Facebook zaproponował także inne, nowe rozwiązanie związane z artykułami wrzucanymi przez użytkowników na „News Feed”. Niedługo będą one opatrywane znaczkiem „informacji”, który pozwoli wyświetlić pozostałe treści na ten sam temat, a więc nadać wiadomości szerszego kontekstu.
Źródła:
www.buzzfeed.com
www.oculus.com
newsroom.fb.com
newsroom.fb.com
www.facebook.com