Konferencje

Facebook i Oculus zabiorą nas do wirtualnej rzeczywistości w bezprzewodowych goglach VR


Mark Zuckerberg ciągle deklaruje, że rozwija Facebooka, by coraz lepiej łączyć ze sobą ludzi. Nie ulega jednak wątpliwości, że wprowadzane co chwilę nowe funkcjonalności, służą także zatrzymaniu użytkowników w obrębie jednego ekosystemu. Należący do Zuckerberga Oculus w 2018 roku poszerzy rodzinę swoich gogli wirtualnej rzeczywistości o całkowicie bezprzewodowy wariant Go. Z kolei do aplikacji mobilnej Facebooka trafi opcja zamawiania posiłków (na razie jedynie w USA). Firma podejmie też walkę z fałszywymi wiadomościami udostępnianymi na łamach serwisu.

Oculus Go bez kabli i za 200 dolarów

Go to nowa generacja gogli VR od Facebooka zaprezentowana na czwartej już konferencji Oculus Connect (producenta gogli VR wykupionego przez Zuckerberga w 2014 roku). I jest to generacja naprawdę szczególna, bo całkowicie pozbawiona okablowania, z własnym komputerem pokładowym zdolnym odtwarzać proste aplikacje VR.  Do tej pory kabelków pozbawione były głównie gogle modularne, które wymagają jednak osadzenia w nich smartfona, służącego jako ekran urządzenia.  Oculus Go będzie dostępny w 2018 roku w cenie 200$ (199$).
Wraz z goglami zaprezentowano także nowe, bezprzewodowe kontrolery Santa Cruz, które śledzą ruch dłoni użytkownika w wirtualnej rzeczywistości (sześcioma czujnikami). Działają i wyglądają podobnie jak pierwsze Oculus Rift Touch.

Nie zabrakło też samego pokazu możliwości VR. W przyszłym roku właściciele gogli skorzystają chociażby z Oculus Venues, funkcji, która wirtualnie „przenosi” użytkownika w wybrane miejsce, np. koncert, wydarzenie sportowe, premierę kinową itp. W takim jednym wydarzeniu będzie mogło zgromadzić się do 1 tysiąca osób. W przyszłości pojawi się też więcej aplikacji i VR-owych nowości stworzonych na Oculus Rift od firm takich jak Respawn Entertainment, Pixar, Marvel czy Netflix.
Osoby, które nie korzystają z gogli VR będą mogły podziwiać efekty pracy powstałe w wirtualnej rzeczywistości dzięki nowemu formatowi udostępniania treści w News Feedzie – 3D Posts. Rozwój czeka także usługę Facebook Spaces, czyli spotkania ze znajomymi pod postacią avatarów, w określonym środowisku VR (pojawi się np. opcja wapólnego oglądania wideo 360 w rozszerzonej rzeczywistości).

Facebook umożliwi zamawianie jedzenia z dostawą do domu

Kiedy Facebook zamknie nas już w wirtualnej rzeczywistości, nie pozwoli nam umrzeć z głodu. Dlatego też w aplikacji mobilnej serwisu pojawi się możliwość składania zamówień na jedzenie. Wprowadzenie nowej opcji tłumaczone jest tym, że użytkownicy i tak często przeszukują Facebooka w poszukiwaniu lokali z jedzeniem i opinii na ich temat. Dlaczego by więc nie dać im możliwości zdalnego zamawiania posiłku z dostawą do domu lub odbiorem na miejscu?

Funkcja będzie dostępna w menu aplikacji, a konkretnie w sekcji ulubione. Jak na razie skorzystają z niej jedynie Amerykanie, którzy będą mogli przebierać w ofertach takich usług jak EatStreet, Delivery.com, DoorDash, ChowNow, Olo oraz restauracji Jack in the Box, Five Guys, Papa John’s, Panera. Apka wyświetli najbliższe lokale oraz ich ofertę z której można będzie rozpocząć składanie zamówienia (bez wychodzenia za obręb serwisu). W przypadku dostaw pojawi się wybór między różnymi usługodawcami (w niektórych usługach można logować się kontem Facebooka).

Walka z nieprawdziwymi treściami rzeczywiście się rozpocznie?

Z nieoficjalnych informacji dowiedzieliśmy się, że Facebook testuje także specjalne oznaczanie wiadomości jako fałszywych w ramach walki z tzw. fake newsami. Okazuje się, że takie plakietkowanie zmniejsza ich zasięg o około 80%. Problemem pozostaje jednak czas potrzebny do wyłapania i oznaczenia nieprawdziwej wiadomości udostępnionej w serwisie (wg niepotwierdzonych informacji okres ten to zazwyczaj trzy dni).
Piątego października br. Facebook zaproponował także inne, nowe rozwiązanie związane z artykułami wrzucanymi przez użytkowników na „News Feed”. Niedługo będą one opatrywane znaczkiem „informacji”, który pozwoli wyświetlić pozostałe treści na ten sam temat, a więc nadać wiadomości szerszego kontekstu.
Źródła:
www.buzzfeed.com
www.oculus.com
newsroom.fb.com
newsroom.fb.com
www.facebook.com

Udostępnij
Zobacz także