Konferencje
Mobile Trends

Google Moja Firma – jak pojawić się na mapach Google?

W tym artykule chciałbym wyjaśnić Ci, czym jest i jak założyć wizytówkę Google Moja Firma, aby Twoja firma pojawiła się w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google. Przedstawię Ci jak zrobić to krok po kroku, a następnie, poruszę temat profitów płynących z połączenia wizytówki z kontem Google Ads.

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

To indywidualny i bezpłatny profil Twojej firmy, który pozwala Ci zdecydować, jakie informacje o swojej firmie chcesz wyświetlać w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Dzięki niemu możesz udostępniać użytkownikom przydatne informacje, takie jak numer telefonu, godziny otwarcia, adres czy też opinie. Aby przyciągnąć potencjalnych klientów, możesz publikować zdjęcia i oferty podkreślające wyjątkowość Twojej firmy.

To wspaniałe narzędzie pozwalające pozyskać nowych klientów będzie kosztowało Cię całe 0 zł 😊

Kto może, a kto powinien założyć wizytówkę w Google?

Moim zdaniem każda firma powinna mieć taką wizytówkę. Dzięki temu rozwiązaniu Twój potencjalny klient bez trudu odnajdzie wszystkie potrzebne informacje o Tobie. Wizytówka Google Moja Firma pozwala również na prowadzenie komunikacji, poprzez dodawanie wpisów informacyjnych, ofert oraz promocji. Korzystając z niej, podkreślasz więc wiarygodność swojej firmy i ułatwiasz odnalezienie jej w Internecie.

Wizytówki w Google Moja firma to najlepsze rozwiązanie dla firm lokalnych typu: restauracje, salony fryzjerskie, salony kosmetyczne, gabinety dentystyczne czy też zakłady mechaniczne.

Jak stworzyć profil firmy w Google Moja Firma?

Aby rozpocząć proces tworzenia profilu firmy, musisz posiadać konto Google, do którego Twoja wizytówka będzie podpięta. Jeśli już masz już takie konto, to wybierz odpowiednie, jeżeli nie musisz stworzyć nowe.

Przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Następnie postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

Znajdź swoją firmę w bazie

Musisz wpisać nazwę swojej firmy w odpowiednim polu i sprawdzić, czy Google posiada jej dane w swej bazie. Jeśli odnajdziesz wizytówkę swojej firmy, wybierz ją i edytuj. Nie twórz nowej z takim samym adresem, Google ją zablokuje uznając, że to duplikat istniejącego już profilu.

Jeśli w bazie Google brakuje informacji o Twojej firmie, wybierz opcję „Dodaj informacje o swojej firmie w Google”.

Dodaj informacje o firmie

W tym miejscu musisz wpisać nazwę swojej firmy oraz wybrać odpowiednią kategorię działalności z listy. Wystarczy, że wpiszesz kilka pierwszych znaków a Google wyświetli Ci swoje propozycje. Pamiętaj, że w nazwie warto umieścić słowo kluczowe, które później będzie miało wpływ na większą widoczność w wyszukiwarce Google.

Wprowadź odpowiedni adres Twojej firmy

Jeśli chcesz wyświetlać w wizytówce adres swojej firmy, pod którym obsługujesz klientów to zaznacz opcje „TAK” i wprowadź wszystkie potrzebne dane.

Następnie w kolejnym kroku możesz zweryfikować znacznik na mapie. Jeśli nie zgadza się z faktycznym stanem, to możesz go przesunąć w odpowiednie miejsce.

Określ, czy świadczysz usługi u klienta i dokąd dojeżdżasz

Jeśli oferujesz usługi lub dostawy do domu lub firmy klienta, zaznacz poniższą opcje i wprowadź wszystkie potrzebne dane. Możesz wprowadzić kilka obszarów tj. ulice, miasta czy też województwa.

Wypełnij dane teleadresowe/adres bezpłatnej witryny

Wprowadź swój numer telefonu, który będzie wyświetlał się na profilu Twojej firmy. Dodatkowo możesz zaznaczyć opcję utworzenia bezpłatnej witryny bazującej na wprowadzonych danych do konta Google Moja Firma. Jeśli jednak posiadasz już swoją witrynę zaznacz opcje „NIE”. Temat tworzenia wspomnianej strony zostawimy na osobny wpis na blogu.

Weryfikacja wizytówki Google Moja Firma

Po przejściu przez wszystkie kroki dotarliśmy do etapu, w którym pozostaje już tylko weryfikacja. Są 3 sposoby zweryfikowania Twojej wizytówki:

SMS/ połączenie telefoniczne/ tradycyjny list

Warto tu dodać, że dla nowych profili, których nie było wcześniej w bazie wizytówek Google mamy tylko jedną metodę weryfikacji – listownie. W ciągu 15 dni otrzymamy list z kodem na podany w wizytówce adres.

Podsumowanie

Zakładając wizytówkę w Google Moja Firma możesz zyskać o 42% więcej zapytań o dojazd oraz o 35% więcej wejść na adres URL strony internetowej, który został wprowadzony podczas tworzenia konta. Twoja firma od tej chwili będzie widoczna w wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google. Dodatkowo w lokalnych wynikach wyszukiwania wyróżni Cię to na tle konkurencji.

Jeśli jednak interesuje Cię lepsza widoczność w mapach oraz dotarcie do potencjalnych klientów, to powinieneś wykorzystać kampanie Google Ads.

Gdy utworzysz konto reklamowe i połączysz z nim swoją wizytówkę, zyskasz możliwość tworzenia tzw. kampanii lokalnej. Jak to zrobić, dowiesz się w tym artykule: Kampania lokalna Google Ads – kierowanie na lokalizację.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj: https://www.devagroup.pl/blog/jak-zalozyc-wizytowke-google-moja-firma

Autor: Krzysztof Dudzik – Senior SEM Specialist w DevaGroup. Certyfikowany Specjalista Google AdWords i Google Analytics. Z dużą sumiennością podchodzi do powierzanych zadań przez co żaden deadline mu niestraszny. Pozytywnie nastawiony do otaczającego go świata. Stworzony do prowadzenia Twojej kampanii reklamowej.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także