W trakcie Mobile Trends Conference przyznawane są nagrody za między innymi najlepsze polskie aplikacje mobilne. Swoje własne, globalne nagrody o podobnej tematyce, rozdaje również Google, które co roku wybiera najlepsze pozycje ze Sklepu Play. W tegorocznej edycji konkursu, dokonano nominacji w 12 kategoriach – od „najlepszej aplikacji niezależnej” po „aplikację z najlepszym wpływem społecznym”.
Które aplikacje zdobyły uznanie Google?
Poniżej znajdziecie listę najlepszych aplikacji dostępnych na Androidzie, wyróżnionych przez Google w 2017 roku. Niezależnie od tego, które apki ostatecznie zdobędą główne nagrody (rozdanie nastąpi 18 maja br.), każda z nominowanych z pewnością zasługuje na naszą uwagę. Kryteriami, którymi kierowano się przy ich wyborze były m.in.: wysoka ocena użytkowników, wydajność techniczna oraz świeżość pomysłu.
Nominacje dla deweloperów niezależnych i świeżych odkryć startupowych
W pierwszej kategorii „Standout Indie” znalazły się aplikacje niezależnych deweloperów, wyróżniające się artyzmem i pomysłem na rozgrywkę:
- Reigns (oszczędna graficznie gra mobilna, będąca symulatorem królowania),
- Kingdom: News Lands (podobnie jak Reigns, ale nieco mniej ascetyczny symulator królowania),
- Mars: Mars (zręcznościowa gra platformowa, jedyna darmowa w zestawieniu)
- Casuality (gra logiczna polegająca na pokonywaniu kolejnych plansz)
Kolejna kategoria została poświęcona nowym aplikacjom-startupom („Standout Startup”), które odniosły sukces w ilości pobrań. Znalazły się w niej cztery pozycje:
- HOOKED – Chat (fabularyzowane historyki przedstawione w formie „chatowych” rozmów)
- Discord – Chat for Gamers (komunikator tekstowy i głosowy dla graczy)
- CastBox – Best Podcast & Audio (agregator podcastów, pozwalający na tworzenie i udostępnianie nagrań)
- Simple Habit Meditation (aplikacja z nagraniami wspomagającymi medytację)
Aplikacje nie tylko dla smartfonów, ale także smart-zegarków i telewizorów
Google nie zapomniało także o kategorii aplikacji przeznaczonych na smart-zegarki z systemem Android Wear („Best Android Wear”). Oto najlepsze z nich:
- Lifesum: Healthy lifestyle app (aplikacja pomagająca w realizowaniu celów dot. zdrowego stylu życia)
- Runtastic Bieganie i Fitness (aplikacja mierząca trasy rowerowe, biegu, spacerów itd.)
- Foursquare City Guide (przewodnik po miastach, szczególnie po lokalnych restauracjach)
- Bring! Shopping List (aplikacja służąca jako mobilna lista zakupów)
- Seven – 7 Minute Workout (aplikacja do ćwiczeń fizycznych z programem 7 minut dziennie przez 7 miesięcy)
Wśród nominowanych w kategorii „Best TV Experience” znalazły się trzy innowacyjne aplikacje, które sprawdzić można również na dużych ekranach:
- Netflix (mobilna aplikacja największej amerykańskiej sieci strumieniującej filmy i seriale)
- Red Bull TV (platforma rozrywkowa z nagraniami z wydarzeń sportowych, muzycznych i nie tylko)
- Haystack TV: Daily News (agregator wiadomości telewizyjnych)
AR i VR z własnymi kategoriami
Nie zabrakło także kategorii poświęconej najnowszym trendom czyli najlepszym doświadczeniom VR („Best VR Experience”). Szczególnie rekomenduje się tu wykorzystanie headsetu Daydream VR:
- Virtual Virtual Reality (przygodowa gra mobilna wykorzystująca możliwość gogli Daydream)
- The Arcslinger (gra mobilna, w której wcielamy się w rewolwerowca; przeznaczona na gogle VR Daydream)
- Mekorama VR (gra łamigłówkowa w wirtualnej rzeczywistości)
- Gunjack 2: Enid of Shift (gra mobilna – kosmiczna strzelanina w wirtualnej rzeczywistości)
- The Turning Forest (interaktywna bajka zaprezentowana w wirtualnej rzeczywistości)
Jeśli chodzi o rozszerzoną rzeczywistość („Best AR Experience”), nominowano 4 najlepsze aplikacje, kreatywnie wykorzystujące AR:
- Dinosaurs Among Us (aplikacja pozwalająca osadzić wirtualne modele dinozaurów w rzeczywistości, przeznaczona dla urządzeń projektu Tango)
- Holo (apka pozwala dodawać hologramy do realnego świata)
- WOORLD (aplikacja AR pozwalająca wirtualnie dekorować rzeczywistość)
- Crayola Color Blaster (gra mobilna typu strzelanina wykorzystująca AR, dla urządzeń z platformą Tango)
Gry mobilne i aplikacje dla dzieci
Najlepsze aplikacje dla dzieci („Best App for Kids”) to w większości gry mobilne, mające bawić, edukować i rozwijać kreatywność:
- Hot Wheels: Race Off (mobilna gra zręcznościowo-wyścigowa)
- Animal Jam – Play Wild! (gra mobilna w formie współczesnego Tammagotchi)
- Teeny Titans – Młodzi Tytani (mobilna gra akcji strategiczno-przygodowa)
- Toca Life: Vacation (mobilna gra edukacyjno-rozrywkowa)
- Think! Think! (aplikacja edukacyjna przeznaczona dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat, mająca rozwijać kreatywne myślenie)
Specjalną kategorię przeznaczono także dla najlepszych mobilnych gier multiplayerowych („Best Multiplayer Game”), opartych na współzawodnictwie:
- FIFA Mobile (gra Fifa w wersji mobilnej, skupiona na rozgrywkach multiplayer)
- Lords Mobile (strategiczna gra mobilna)
- Hearthstone (gra karciana z trybem dla dwóch graczy)
- Modern Strike Online (drużynowa strzelanina przeznaczona na urządzenia mobilne)
- Dawn of Titans (strategiczna gra mobilna)
Najlepsi z najlepszych – aplikacje i gry mobilne
W najważniejszej kategorii „najlepsza aplikacja” („Best App”), nominowano 5 produktów, które odznaczają się estetycznym designem i intuicyjnością:
- Quik – Free Video Editor (prosty edytor do zdjęć i wideo, stworzony przez firmę GoPro)
- Memrise: zabawa i nauka (aplikacja edukacyjna do nauki języków w formie gry mobilnej)
- Fabulous: Motivate Me! (aplikacja motywacyjna, pomagająca w wyrabianiu dobrych nawyków)
- Money Lover: Kontrola Wydatków (to mobilny organizer do kontroli wydatków, długów, konstruowania budżetów)
Z najlepszych gier mobilnych („Best Game”), szczególnie angażujących użytkowników, wyróżniono cztery tytuły:
- Choices: Stories You Play (prosta gra opierająca się na podejmowaniu decyzji w prezentowanych historiach)
- Pokemon GO (produkcja wykorzystująca uproszczoną wersję AR, polegająca na łapaniu pokemonów w „rzeczywistości”)
- TRANSFORMERS: Forged to Fight (Mobilna gra akcji/bijatyka z Transformersami w głównych rolach)
- Fire Emblem Heroes (japońska gra turowo strategiczna-RPG wyprodukowana przez Nintendo)
Doceniono aplikacje mające pozytywny wpływ społeczny
Google postanowiło docenić także aplikacje wyróżniające się wysoką dostępnością i przystępnością („Best Accessibility”), to znaczy takie, z których korzystać może jak największa liczba użytkowników (nawet z niepełnosprawnościami lub specjalnymi potrzebami)
- IFTTT (aplikacja łącząca w sobie wiele różnych serwisów społecznościowych, komunikatorów i platform takich jak Twitter, Dysk Google, Instagram itd.)
- A Bling Legend (przygodowa gra mobilna w której liczy się nie obraz, ale dźwięk – słuchawki obowiązkowe!)
- Eye-D -for visually impaired (aplikacja-asystent, mająca na celu poprawę codziennego funkcjonowania osób z zaburzeniami wzroku)
- SwiftKey Symbols (komunikator dla osób z zaburzeniami autystycznymi, który przewiduje kolejne symbole, które może zechcieć wprowadzić osoba pisząca wiadomość)
- Open Sesame! Touch Free Access (aplikacja służąca do obsługi urządzeń mobilnych przy pomocy ruchu głowy, bez dotyku)
W ostatniej kategorii znalazły się aplikacje, które wywarły najlepszy wpływ społeczny („Best Social Impact”):
- ProDeaf Tradutor (aplikacja umożliwiająca tłumaczenie z języka migowego)
- Charity Miles Walk&Run Tracker (apka do biegania, w której kilometry przeliczane są na pieniądze przeznaczane na cele charytatywne)
- Sea Hero Quest (gra mobilna, będąca jednocześnie elementem projektu badawczego dotyczącego leczenia demencji)
- ShareTheMeal – Help children (aplikacja charytatywna służąca walce z głodem ma świecie)
- Peek Acuity (apka, która umożliwia ocenę stanu wzroku, w tym ostrości widzenia).
Wyniki poznamy 18 maja br.
Nominowane przez Google aplikacje to fascynujące przykłady tego, jak w twórczy sposób wykorzystać i rozwinąć formułę urządzeń mobilnych. W jednym momencie mogą stać się one konsolą do gier, kiedy indziej pomocnikiem w medytacji, a jeszcze kiedy indziej – nauczycielem języka obcego. Ostateczne wyniki Googles Play Awards 2017 poznamy w trakcie tegorocznej konferencji I/O 2017, a konkretnie – 18 maja.
Źródło:
play.google.com
Via:
venturebeat.com