Konferencje
Mobile Trends

Google pracuje nad "zakupowym" rozszerzeniem do wyszukiwania głosowego

Pod nieco tajemniczą nazwą „Conversational shopping search” kryje się nowe rozszerzenie do funkcji wyszukiwania głosowego, nad którym pracuje firma Google. Ma ono w szczególnym stopniu skupiać się na zakupach internetowych dokonywanych z pomocą funkcji głosowych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Tym samym użytkownicy mobile mogliby zastąpić dotychczasowe stukanie palcami po ekranie w trakcie zakupów online wygodniejszymi komendami głosowymi.

Sprzedawcy internetowi powinni przyglądać się nowym funkcjom wyszukiwania głosowego

„Conversational shopping” nie zapowiada się na rewolucję (w końcu od czasu pojawienia się wirtualnych asystentów funkcje typu wyszukiwanie głosowe nie robią już takiego wrażenia), ale jego losy są z pewnością warte śledzenia, szczególnie wśród  internetowych marketerów.

92% mowy rozpoznawane jest poprawnie

Według Behshada Behzadi, pracownika Google, który przedstawił informacje na temat nowej usługi Google w trakcie wydarzenia SMX West, błędne rozpoznawanie słów mowy przez „Voice Search” wynosi jedynie 8% (przed dwoma laty było to 20%, widać więc sporą poprawę). Behzadi zauważył także, że wyszukiwanie głosowe prawdopodobnie stanie się standardem nie tylko na smartfonach, ale też na urządzeniach ubieralnych czy w inteligentnych samochodach.
Wyszukując informacje poprzez pisanie na urządzeniu korzystamy z innego języka niż robiąc to w sposób głosowy. Jak łatwo się domyślić, w drugim przypadku pozostajemy bardziej naturalni, budujemy pełniejsze zdania itd. Zostanie to uwzględnione w trakcie prac nad „Conversational shopping”. Dzięki nowemu rozszerzeniu pojawi się możliwość poproszenia wyszukiwarki o pokazanie np. wybranego koloru czy rozmiaru ubrań, znalezienie sklepu w pobliżu czy produktu o określonej cenie. To kolejny etap rozbudowy możliwości wyszukiwania głosowego.
Źródło:
www.searchengineland.com
www.wordstream.com
www.thesempost.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także