Konferencje
Mobile Trends

Hasztagi w social mediach – jak ich używać?

Hasztagi w social mediach potrafią zdziałać cuda – odpowiednio wykorzystywane w danej branży pomagają zwiększyć zasięgi, a tym samym sprawić, że przybędą do nas nowi klienci, czy fani. W artykule dowiesz się, czym są hasztagi, w jaki sposób ich używać i po co.

Hasztag – co to jest?

Hasztag to fraza lub słowo poprzedzone znakiem #. W mediach społecznościowych wykorzystywana jest jako wskazówka (dla użytkowników i algorytmów), że dana treść (wpis/zdjęcie) dotyczy określonego tematu lub należy do danej kategorii. Hasztag ułatwia znajdowanie interesujących nas treści podczas wyszukiwania ich w mediach społecznościowych oraz pozwala na skuteczne dotarcie do większej liczby osób.

Zobacz również: https://scroll.morele.net/poradniki/jak-udostepnic-tweeta-kilka-sposobow-na-dzielenie-sie-wpisami-z-twittera-na-fb-insta-blogu-itp/

Jak korzystać z hasztagów

  • zawsze zaczynaj od # – nie używaj spacji, interpunkcji lub symboli,
  • konto publiczne – aby zastosowane przez Ciebie hasztafi przynosiły oczekiwane korzyści Twój profil powinien być publiczny, aby każda zainteresowana osoba mogła go zobaczyć,
  • nie łącz zbyt wielu słów – najlepsze hashtagi są zazwyczaj stosunkowo krótkie i łatwe do zapamiętania,
  • używaj odpowiednich i konkretnych hasztagów – jeśli hasztag jest zbyt niejasny, trudno będzie go znaleźć i będzie niewidoczny dla potencjalnych klientów, czy nowych fanów,
  • ogranicz liczbę używanych hasztagów – więcej nie zawsze znaczy lepiej, a nawet może zostać odebrane to jako spam.

Korzyści z stosowania hasztagów

Poniżej wyjaśniamy jakie korzyści niesie za sobą stosowanie hasztagów.

  • Zwiększenie zaangażowania wśród obserwujących – umieszczanie hasztagów w swoich postach jest równoznaczne z czynnym udziałem w dialogu odbywającym się w mediach społecznościowych. A co najważniejsze, hasztagi sprawiają, że w tematyce, w której prowadzisz swój profil jesteś widoczna (-y). Stosowanie hasztagów zwiększa zaangażowanie na Twoim profilu poprzez polubienia, udostępnienia, komentarze i przybywanie nowych obserwujących.
  • Budowanie świadomości marki dzięki personalizowanym hasztagom – stworzenie markowego hasztagu może być skutecznym sposobem na promocję i zwiększanie zaangażowania.
  • Okazywanie poparcia dla spraw społecznych – używanie hasztagu, który określa walkę w słusznej sprawie pomoże Ci w budowaniu świadomości swojej marki.
  • Sposób na znalezienie potencjalnch klientów – użycie kilku aktualnie popularnych hasztagów pomoże Ci poszerzyć grono obserwujących, którzy po hasztagach wyszukują interesujące ich konta.

Stosowanie hasztagów niesie za sobą wiele korzyści – ważne, aby nie były one przypadkowe tylko spójne z Twoją marką, czy osobowością.

Więcej takich porad znajdziesz na https://scroll.morele.net/.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także