Zakupy przez Internet stały się niezwykle popularne. W sklepach internetowych kupujemy już niemal wszystko. Od książek, przez ubrania, aż po żywność. Szczególnym powodzeniem takie witryny cieszą się w okresie świątecznym. Większość Polaków właśnie w ten sposób zamawia bowiem bożonarodzeniowe upominki dla swoich bliskich. Jak zatem rozpocząć taką działalność? Jaki jest koszt sklepu internetowego? Jakie zyski przynosi handel internetowy? Na te pytania odpowiadamy w naszym artykule.
Czy warto założyć sklep internetowy?
Każdy przedsiębiorca, zajmujący się handlem powinien niewątpliwie rozważyć założenie sklepu internetowego. Może on bowiem wprowadzić niejedną działalność na wyższy poziom. Sklep internetowy powoduje, że prowadzący go podmiot staje się widoczny na rynku. Dzisiaj bowiem nawet jeżeli nie zdecydujemy się na zakupy przez Internet, to najczęściej chociażby sprawdzimy adresy sklepów stacjonarnych w Internecie. Poza tym taka sprzedaż jest niezwykle wygodna. Nie trzeba martwić się o wynajem powierzchni usługowej w atrakcyjnej lokalizacji. Odchodzą też koszty zatrudnienia dużej liczby pracowników. Wysyłkę realizuje się natomiast bardzo prosto – korzystając z usług kurierów, z paczkomatów albo własnej sieci dostaw. Koszt sklepu internetowego jest też zdecydowanie niższy niż koszt tradycyjnego, stacjonarnego sklepu.
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
Postawienie i uruchomienie profesjonalnego sklepu internetowego to mniej więcej koszt od dwóch do trzech tysięcy złotych. Specjaliści, zajmujący się tworzeniem takich witryn oferują najczęściej rozmaite pakiety. Można zatem wybrać sklep niemal szyty na miarę swoich potrzeb. Wiedząc ile produktów sprzedajemy oraz jakie dodatkowe funkcjonalności chcielibyśmy umieścić w swoim sklepie, możemy określić cenę takiego przedsięwzięcia. Umowa z deweloperami, tworzącymi sklepy internetowe, najczęściej przybiera postać abonamentu. Chodzi bowiem o to, by nie tylko stworzyć sklep, ale jednocześnie by ktoś stale czuwał nad jego prawidłowym działaniem. Abonament ten może przybrać formę stałego ryczałtu albo procentu od wartości sprzedaży. Pytając o ofertę danej firmy otrzymamy z reguły ogólny koszt sklepu internetowego, rozbity na poszczególne opcje i warianty. Na stronach internetowych takich firm można również znaleźć szczegółowe cenniki.
Co kosztuje najwięcej?
Oczywiście warto przy tym podkreślić, że najdroższe jest samo stworzenie sklepu internetowego. Wiąże się bowiem z koniecznością zaprojektowania strony graficznej, wykonania rozmaitych funkcji, wykonania zdjęć produktów, a także opracowaniu strategii działania i metod wysyłania poszczególnych produktów. Sama, bieżąca obsługa nie nadszarpuje jednak jakoś szczególnie budżetu przedsiębiorców. Bieżący koszt sklepu internetowego oscyluje bowiem najczęściej w granicach kilkuset złotych miesięcznie. Wszystko zależy jednak od rozmiarów działalności. Małe sklepy internetowe mogą nawet kosztować kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Mając na względzie to, ile kosztuje miesięczne utrzymanie stacjonarnego sklepu, to niewątpliwie atrakcyjna propozycja. Sklepy internetowe są nadto bardzo intuicyjne i przystępne w obsłudze. Wszelkie czynności, związane ze sprzedażą wykonywane mogą być już nie przez obsługę strony, ale przez samego sprzedawcę.
Jak rozpocząć działalność sklepu internetowego?
Chcąc zatem założyć sklep internetowy, należy znaleźć firmę specjalizującą się w tego typu usługach. Najlepiej wybrać usługobiorcę, który posiada wszechstronną ofertę. Nie zajmuje się zatem wyłącznie tworzeniem prostych stron, bazujących na gotowym szablonie, ale radzi sobie również z nieco bardziej skomplikowanymi tematami. Solidne firmy oferują również tworzenie grafiki, ocenę użyteczności, projektowanie układów, pisanie kodu stron internetowych, pisanie skryptów akcji dynamicznych, zapewnienie stronie responsywności (RWD), stałą opiekę graficzną i webmasterską, nieograniczone wsparcie techniczne, możliwość migracji starego sklepu na nowe serwery i tak dalej. Dobry sklep internetowy musi też posiadać wszelkie, niezbędne certyfikaty, aby był bezpieczny dla kupujących i dla sprzedającego.