Agencja marketingowa Refuel udostępniła w internecie infografikę podsumowującą przeprowadzone w lipcu bieżącego roku badanie na temat technologii definiującej styl życia generacji nastoletnich millenialsów (pokolenia nie pamiętającego czasów przed internetem i telefonami komórkowymi). Zostało ono przeprowadzone na grupie 684 osób, w wieku od 16 do 19 lat.
Smartfony konieczne do życia
Wśród aktywności, sprzętów i technologii właściwych millenialsom, absolutny prym wiodą smartfony/telefony komórkowe. Zajmują pierwsze miejsce wśród 10 przedmiotów, które ankietowani określili jako konieczne do życia (powyżej połowa z tych dóbr była związana z technologią – smartfony wyprzedziły w tym zestawieniu, jedzenie, komputer i wodę). Wysoki wynik osiągnęły również w wymiarze godzin spędzanych na ich użytkowaniu w ciągu doby – średnio aż 6,3 godzin, w porównaniu do 3,5 godzin poświęcanych telewizji czy komputerowi; najgorszą pozycję uzyskały, nie tak już popularne i poręczne tablety (1,9 godziny). W przeciwieństwie do nich, smartfony zajmują także pierwsze miejsce na planowanych przez millenialsów listach przyszłorocznych zakupów (nowy telefon chciało sobie sprawić 35% badanych), przy czym o zakupie konkretnego modelu miałaby przesądzać raczej jakość niż cena (w przypadku tabletów sytuacja jest nieco bardziej wyrównana).
Media społecznościowe i reklama
W mediach społecznościowych generacja Y śledzi najczęściej profile powiązane z programami telewizyjnymi, zespołami muzycznymi (po 43%) oraz filmem (42%), czwarte w kolejności były fanpage związane z kategorią ubrania/buty (37%). Pewnym zaskoczeniem może okazać się fakt, że stroną społecznościową/aplikacją, z której badani korzystali najczęściej okazał się YouTube (64% procent ankietowanych spędza na nim sporo czasu), a nie Facebook, który uplasował się na drugiej pozycji z wynikiem 51% (ostatnio pobił rekord ilości zalogowanych użytkowników – 1 miliard w jednym momencie). Trzecie miejsce zajął Instagram (45%), czwarte Snapchat (42%), a piąte niezbyt popularny wśród młodych Twitter (28%).
Każdego miesiąca prawie połowa millenialsów wypróbowuje co najmniej 4 nowe aplikacje mobilne. Najczęściej instalują je pod wpływem znajomych lub rodziny (55%), rzadziej mediów społecznościowych (35%) czy internetowych video (34%)
W przypadku reklam badani przyznali, że największą uwagę poświęcają tym wykonanym w formie video, a największy wpływ na zakup produktu wywierały na nich reklamy mobilne.
Źródło:
http://research.refuelagency.com/reports/millennial-teens-digital-explorer/