W pierwszych latach działalności wielkie serwisy społecznościowe i startupy zwykle nie przynoszą swoim twórcom równie ogromnych pieniędzy. Wystarczy spojrzeć chociażby na sytuację odnoszącego rokroczne straty Ubera czy Twittera, który ostatecznie nie został sprzedany przez brak odpowiednich kupców. Jednakże sieci takie jak Facebook, Snapchat czy Pinterest powoli wykorzystują potencjał cyfrowej infrastruktury do reklamy i udziału w branży e-Commerce. Teraz dołączy do nich mobilny Instagram.
Jak dowiadujemy się z komunikatu prasowego opublikowanego przez Instagram, w Stanach Zjednoczonych więcej niż 84% użytkowników smartfonów przeszukuje sieć w poszukiwaniu produktów i porównuje je między sobą w przeglądarce internetowej lub aplikacji mobilnej.
Produkty na zdjęciach z opisami i odnośnikami do sklepów
Dlatego też Instagram (należący przecież do Facebooka) wprowadzi do swojej aplikacji usługę, która sprawi, że przejście od oglądania widocznego na zdjęciu produktu do jego zakupu stanie się znacznie prostsze niż dotychczas. Do tej pory różnorakie firmy i marki wykorzystywały Instagrama do reklamy realizowanej przez najbardziej popularnych użytkowników (tzw. Influencerów). Teraz będą mogły w jeszcze bardziej bezpośredni i skuteczny sposób podsuwać klientom swoje produkty.
https://vimeo.com/189697603
Funkcję przetestuje 20 amerykańskich marek
Instagram będzie testował najnowszą funkcję na terenie USA (na urządzeniach z iOS). Pozwoli ona markom na dodawanie do widocznych na zdjęciach produktów rozbudowanych opisów oraz odnośników do firmowych sklepów. W testach nowej usługi bierze udział 20 amerykańskich sprzedawców, a wśród nich między innymi: Kate Spade, JackThreads czy Warby Parker. Pod publikowanymi przez nich zdjęciami produktów zamieszczane będą przyciski tap to view, dzięki którym potencjalni klienci szybko zobaczą opis i cenę produktów znajdujących się na fotce. Użytkownicy Instagrama będą mogli także szybko przenieść się na stronę producenta i kupić interesujący ich przedmiot. Dzięki temu proces zdobywania informacji o produkcie ma być szybszy i nie będzie wymagał wyjścia poza aplikację Instagrama.
Aplikacje z zamkniętym systemem
Podobnie jak Facebook z Instant Articles, tak i Instagram stara się więc ograniczyć działania użytkownika do obrębu aplikacji, tak by nie musiał jej opuszczać w poszukiwaniu dodatkowych informacji czy przechodząc do artykułu w stronie zewnętrznej.
Źródło:
business.instagram.com/blog/