Jeśli instagramowe Stories wydają się Wam za krótkie lub zbyt poszatkowane, to twórcy serwisu przygotowali na to rozwiązanie. Jest nim nowa aplikacja IGTV, czyli pisząc w dużym skrócie, społecznościowa telewizja internetowa dla posiadaczy smartfonów. Oglądniemy w niej materiały wideo od ulubionych twórców z Instagrama, trwające dłużej niż standardowe dla tej aplikacji paręnaście sekund.
Do 1 godziny, wertykalnie na pełnym ekranie smartfona
Filmy publikowane w nowej aplikacji IGTV mogą trwać nawet do 1 godziny. Zachowają też swój wertykalny format, dzięki czemu można oglądać je trzymając smartfon w pionie. Obraz będzie wyświetlał się na pełnym ekranie, bez czarnych pasków u dołu i góry. Dlatego też wrzucane do apki wideo powinny być nakręcone w ten sam sposób.
Do IGTV zalogujemy się przez konto z Instagrama
Aplikacja IGTV działa na bazie instagramowego konta użytkownika (można przejść do niej z ekranu głównego aplikacji). Zaobserwowani na Instagramie autorzy automatycznie pojawią się dzięki temu wśród obserwowanych na IGTV. Sam interfejs aplikacji przypomina to co użytkownicy Insta dobrze znają. Kanały z filmami innych użytkowników przełącza się gestem „swipe” w lewo lub w prawo. Wideo możemy polubić, udostępnić i skomentować. Nie zabrakło też wyszukiwarki oraz kart z proponowanymi, popularnymi, niedooglądniętymi kanałami i filmami.
Na razie bez reklam
Obecnie w aplikacji znajdują się głównie krótkie wideo popularnych Instagramowiczów, zwiastuny filmowe, prezentacje zza kulis i materiały informacyjne. IGTV, przynajmniej na razie, jest także wolna od reklam.
Na chwilę obecną ma służyć markom do budowaniu bardziej zażyłych relacji z klientami, dzięki dłuższym materiałom wideo i „storytellingowi”.
Instagramowa telewizja to konkurencja dla YouTube’a?
Twórcy IGTV liczą na to, że użytkownicy aplikacji będą śledzić kanały autorów zaobserwowanych już wcześniej na Instagramie. IGTV wyrasta w ten sposób na konkurencję dla YouTube’a i nowe pole do działań dla vlogerów i marek. W myśl strategii mobile-first, będą oni mogli kierować dłuższe materiały do konkretnej widowni korzystającej ze smartfonów. Swój własny kanał w IGTV może utworzyć jednak każdy. Pytanie brzmi, czy tego typu formuła jest nam do czegokolwiek potrzebna (aplikacja mobilna YouTube także wspiera wertykalne wideo)? O tym przekonamy się śledząc statystyki użytkowników korzystających z IGTV w ciągu najbliższych miesięcy.
IGTV dostępne jest na systemach operacyjnych iOS oraz Android.
Via: mobilemarketingmagazine.com
Źródło: business.instagram.com