Konferencje
Mobile Trends

Instagram stworzył konkurencję dla YouTube? Powitajmy aplikację IGTV

Jeśli instagramowe Stories wydają się Wam za krótkie lub zbyt poszatkowane, to twórcy serwisu przygotowali na to rozwiązanie. Jest nim nowa aplikacja IGTV, czyli pisząc w dużym skrócie, społecznościowa telewizja internetowa dla posiadaczy smartfonów. Oglądniemy w niej materiały wideo od ulubionych twórców z Instagrama, trwające dłużej niż standardowe dla tej aplikacji paręnaście sekund.

Do 1 godziny, wertykalnie na pełnym ekranie smartfona

Filmy publikowane w nowej aplikacji IGTV mogą trwać nawet do 1 godziny. Zachowają też swój wertykalny format, dzięki czemu można oglądać je trzymając smartfon w pionie. Obraz będzie wyświetlał się na pełnym ekranie, bez czarnych pasków u dołu i góry. Dlatego też wrzucane do apki wideo powinny być nakręcone w ten sam sposób.

Do IGTV zalogujemy się przez konto z Instagrama

Aplikacja IGTV działa na bazie instagramowego konta użytkownika (można przejść do niej z ekranu głównego aplikacji). Zaobserwowani na Instagramie autorzy automatycznie pojawią się dzięki temu wśród obserwowanych na IGTV. Sam interfejs aplikacji przypomina to co użytkownicy Insta dobrze znają. Kanały z filmami innych użytkowników przełącza się gestem „swipe” w lewo lub w prawo. Wideo możemy polubić, udostępnić i skomentować. Nie zabrakło też wyszukiwarki oraz kart z proponowanymi, popularnymi, niedooglądniętymi kanałami i filmami.

Na razie bez reklam

Obecnie w aplikacji znajdują się głównie krótkie wideo popularnych Instagramowiczów, zwiastuny filmowe, prezentacje zza kulis i materiały informacyjne. IGTV, przynajmniej na razie, jest także wolna od reklam.
Na chwilę obecną ma służyć markom do budowaniu bardziej zażyłych relacji z klientami, dzięki dłuższym materiałom wideo i „storytellingowi”.

Instagramowa telewizja to konkurencja dla YouTube’a?

Twórcy IGTV liczą na to, że użytkownicy aplikacji będą śledzić kanały autorów zaobserwowanych już wcześniej na Instagramie. IGTV wyrasta w ten sposób na konkurencję dla YouTube’a i nowe pole do działań dla vlogerów i marek. W myśl strategii mobile-first, będą oni mogli kierować dłuższe materiały do konkretnej widowni korzystającej ze smartfonów. Swój własny kanał w IGTV może utworzyć jednak każdy. Pytanie brzmi, czy tego typu formuła jest nam do czegokolwiek potrzebna (aplikacja mobilna YouTube także wspiera wertykalne wideo)? O tym przekonamy się śledząc statystyki użytkowników korzystających z IGTV w ciągu najbliższych miesięcy.
IGTV dostępne jest na systemach operacyjnych iOS oraz Android.
Viamobilemarketingmagazine.com
Źródłobusiness.instagram.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także