Dopiero co, Instagram wprowadził na rynek nową usługę IGTV, a już pojawiają się informacje, że podległa Facebookowi platforma planuje również uruchomienie własnej aplikacji zakupowej. Miałaby nazywać się ona IG Shopping i pozwalać użytkownikom na przeglądanie towarów od obserwowanych marek oraz zamawianie ich bezpośrednio w aplikacji.
Informacje na temat IG Shopping podał na swoich łamach serwis The Verge. Według jego źródeł, nie wiadomo jednak kiedy nowy produkt Instagrama miałby ujrzeć światło dzienne, ani też czy projekt zostanie doprowadzony do finalnego stanu. Ponoć, twórcy aplikacji liczą jednak na to, że może ona sporo namieszać na rynku e-commerce. Jak zauważa bowiem szefowa operacyjna Facebooka, Sheryl Sandberg, Instagram może pochwalić się 1 miliardem aktywnych użytkowników, 25 milionami kont biznesowych i 2 milionami reklamodawców.
Od zdjęcia do zakupu
Wydawałoby się, że w kwestii handlu internetowego, Instagram zatrzyma się na wprowadzeniu reklamach do swojej aplikacji. Od marca 2017 roku zatwierdzone przez serwis firmy mogą oznaczać swoje produkty na publikowanych zdjęciach, zamieszczając na nich linki prowadzące wprost do sklepu internetowego. Funkcja ta ma zostać wprowadzona także w instagramowych Stories. Firma chce najwyraźniej pójść o krok dalej i sama uruchomić sklepową platformę.
Coraz więcej aplikacji od Instagrama (i Facebooka)
Na uwagę zasługuje rozrastający się w ten sposób ekosystem aplikacji i platform należących do Facebooka. Firma zanotowała w ostatnim czasie przychody nieco gorsze od przewidywanych, co mocno odbiło się na wynikach giełdowych. Jej strategia wciąż nastawiona jest jednak na dalszą rynkową ekspansję. Facebook stara się stworzyć spójny zestaw usług, biorąc przykład z innego technologicznego giganta – Google.
Serwis Marka Zuckerberga posiada już przecież w swoim portfolio WhatsAppa, Instagrama i Messengera oraz własną apkę (nie wspominając o innych zakupionych firmach – np. Oculus Rift). Z przynajmniej jednej z nich, każdego miesiąca korzysta około 2.5 miliarda użytkowników. To mniej więcej 1/3 globalnej populacji.
A i te aplikacje otoczone są mniejszymi, bardziej wyspecjalizowanymi. Jest tak na przykład w przypadku Instagrama. Do „towarzyszących” mu aplikacji należą Layout (do tworzenia kolaży ze zdjęć), Boomerang (do tworzenia instagramowych gifów) oraz świeżutkie IGTV, na którym użytkownicy mogą dzielić się nagranymi przez siebie, wertykalnymi filmami. Od grudnia 2017 roku Instagram testuje także własny komunikator mobilny – Direct.
Źródło:
Instagram is building a standalone app for shopping, www.theverge.com