Konferencje
Mobile Trends

Inteligentne głośniki Amazon Echo trafiły do oficjalnej polskiej dystrybucji


Inteligentne głośniki Echo od Amazona trafią do oficjalnej polskiej dystrybucji. Co prawda urządzenia te wciąż będą działać jedynie w obcych językach (angielskim, niemieckim lub japońskim), ale przynajmniej od tej pory będzie można w miarę bezproblemowo zamawiać je wprost do Polski i obsługiwać na rodzimym terytorium. 
Jest to spory krok do przodu w kwestii dostępności inteligentnych głośników najważniejszych producentów na polskim rynku. Do tej pory trzeba było sprowadzać je zza granicy, a towarzysząca im aplikacja mobilna nie była oficjalnie dostępna w Polsce (przez co Alexa potrafiła płatać figle np. ze strefami czasowymi). Amazon wyprzedził tym samym Google Home, które jak dotąd trafiło już do niektórych europejskich krajów, ale nie do Europy Środkowo-wschodniej. Amazon Echo będzie można zamawiać natomiast wprost do Polski (a w sumie do 28 nowych krajów)
Najważniejszą zmianą jest jednak możliwość pobrania aplikacji Amazon Alexa (przydatnej w konfiguracji i obsłudze sprzętu) oficjalną drogą dystrybucji. Dostęp do niej mógł okazać się nawet bardziej problematyczny niż zamówienie samego urządzenia zza granicy.
Aplikację do Amazon Alexa można pobierać z Google Play oraz iTunes. Polska znalazła się na liście dostępnych krajów.

Amazon Music Unlimited w Polsce razem z głośnikami Echo

Wraz z głośnikami Echo na polski rynek trafiła usługa Amazon Music Unlimited (dostępna również w formie aplikacji). Pozwala ona na słuchanie muzyki (ponad 40 mln utworów) i specjalnie przygotowanych stacji radiowych, za comiesięczną opłatą (w podstawowym pakiecie – 3,99 euro od osoby). I to właśnie odtwarzanie muzyki z usługi Unlimited, może stać się główną funkcją Amazon Echo na polskim rynku (do czasu spolonizowania całego systemu – jeśli kiedyś w ogóle to nastąpi).
Podstawowe komendy Alexy będzie można wykorzystać także w obsłudze „smart home” czy też do sprawdzania pogody i wiadomości. Swego czasu podkrakowski Oknoplast wprowadził do swojej oferty okna, rolety i drzwi do inteligentnego domu. Wyposażone są one w mechanizmy sterowane za pomocą komend głosowych, właśnie za pośrednictwem Alexy (drzwi tarasowe otwierają się np. na komendę „open the door”).

Na polskim rynku, ale nie po polsku

Jak na razie, na polskojęzycznych stronach internetowych produktów z linii Echo widnieją jedynie przetłumaczone nazwy oraz informacja:

Obsługa Echo Dot, Amazon Echo, Echo Plus i Echo Show jest dostępna tylko po angielsku lub niemiecku.

Cała reszta informacji wyświetla się w języku niemieckim (lub angielskim). Urządzenia kosztują kolejno: 34,99 euro w ramach promocji za Echo Dot, 99 euro za Amazon Echo 2G, 149 euro za Echo Plus.

Amazon Echo to inteligentny głośnik, który wykonuje polecenia głosowe

Dla przypomnienia – Amazon Echo to inteligentny głośnik z wirtualnym asystentem Alexa na pokładzie. Użytkownik może wydawać mu głosowe polecenia w języku angielskim (np. „Alexa, play me a song …”). Mikrofon Amazon Echo nagrywa zasłyszane komendy, przetwarza je na tekst i wysyła do chmury gdzie podejmowana zostaje odpowiednia operacja (znalezienie i odegranie danej piosenki przez głośnik np. dzięki usłudze Amazon Music Unlimited). Echo potrafi też odpowiadać na pytania np. o najświeższe wiadomości lub pogodę.
Źródło: phx.corporate-ir.net
Via: www.spidersweb.pl
Zdjęcie: www.amazon.de

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także