Konferencje
Mobile Trends

Interaktywne e-maile i stories na stronach internetowych to efekty ewolucji projektu Google AMP


Accelerated Mobile Page to projekt rozwijany przez Google od ponad 2 lat. Jego celem było przyspieszenie ładowania się bogatych graficznie stron internetowych na urządzeniach mobilnych. Już niedługo, interaktywne elementy AMP będzie można załączać także w wiadomościach e-mail. Technologia AMP napędzi również nowy format publikacji treści w Internecie, podobny do znanych ze Snapchata Stories.

AMP sprawi, że e-maile będą piękniejsze i bardziej interaktywne

Przy wykorzystaniu technologii AMP, e-maile staną się interaktywne bogatsze w treść. AMP pozwoli nam na przykład na wypełnienie formularza lub przeglądnięcie galerii zdjęć w samej wiadomości e-mail. Co więcej, zawarte w niej informacje (np. oferta biura podróży) będą mogły być aktualizowane na bieżąco. Dzięki temu nigdy się nie zestarzeją. Tym samym AMP for Email oddaje w ręce firm i wydawców nowe możliwości obsługi klientów i dostarczania im informacji.

Dostęp do AMP dla e-maili na razie dostali jedynie deweloperzy

AMP for Email testują już Pinterest, Booking.com oraz Doodle. Niedługo dołączą do nich kolejne firmy i wydawcy. Wkrótce projekt otrzyma też wsparcie w Gmailu i będą mogli wypróbować go wszyscy użytkownicy. Aby otrzymać dostęp do wczesnej wersji AMP for Email należy zarejestrować się na stronie internetowej: gsuite.google.com/campaigns/index__amp-for-email.html.

Google wprowadzi własny format stories oparty na AMP

Szybsze ładowanie się stron internetowych, pełnych grafik i tekstu, to główna funkcja AMP. Tymczasem firma Google ogłosiła własny format znanych ze Snapchata stories. Są to wyświetlane pionowo, atrakcyjne wizualnie karty z informacjami i newsami – AMP stories. Kolejne karty można „przewijać” w prawo. Mogą pojawiać się na nich grafiki, animacje, filmiki i tekst. AMP stories wyświetlimy zarówno na komputerach (w przeglądarce) jak i smartfonach. Format dedykowany jest jednak urządzeniom mobilnym.

Stories to format idealny dla smartfonów

Formatem AMP stories powinni w szczególności zainteresować się wydawcy treści, którzy chcieliby skupić się na dostępie do użytkowników urządzeń mobilnych. Stories działają i wyglądają świetnie głównie na smartfonach, jako krótkie komunikaty, które można bez problemu przeglądać np. w trakcie podróży autobusem. Google współpracuje już z CNN, Conde Nast, Hearst, Mashable, Meredith, Mic, Vox Media i The Washington Post.
Na razie efektem współpracy Google i wydawców jest swego rodzaju pokaz możliwości AMP stories. Każdy ze współpracujących wydawców uruchomił własną prezentację. Przykładowe stories możecie zobaczyć pod tym adresem. Więcej z nich znajdziecie wchodząc na smartfonie pod link: g.co/ampstories i wyszukując jednego z partnerów. W wynikach wyszukiwania powinna wyświetlić się Wam lista dostępnych u danego wydawcy „visual stories”.

   

Na razie brakuje narzędzi do tworzenia AMP, a ich efektywność może przesądzić o sukcesie lub porażce projektu

Aktualnie nie są jeszcze dostępne żadne narzędzia do tworzenia i publikacji AMP stories. Wydawcy i webmasterzy muszą przygotować się do zapewnienia wsparcia nowemu formatowi (m.in. integracji z obsługiwanymi systemami CMS). Z czasem AMP stories zaczną pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google. Firma opublikowała również tutorial dla wszystkich zainteresowanych tworzeniem AMP stories (AMP to technologia o otwartym kodzie źródłowym). Można znaleźć go pod adresem: www.ampproject.org/docs/tutorials/visual_story.
Via:
techcrunch.com/2018/02/13/google-takes-amp-beyond-basic-posts-with-its-new-story-format/
techcrunch.com/2018/02/13/google-wants-to-use-amp-to-make-email-more-interactive/
Źródła:
blog.google/products/g-suite/bringing-power-amp-gmail/
developers.googleblog.com/2018/02/amp-stories-bringing-visual.html

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także