Konferencje
Mobile Trends

iPhone 7 najpopularniejszym smartfonem pod choinką

Najpopularniejszymi prezentami na Boże Narodzenie w Polsce miały okazać się kosmetyki i słodycze. Zapewne całkiem spore grono obdarowanych znalazło jednak pod choinką nowy smartfon, tablet albo smartwatch. Jak wynika z danych serwisu analitycznego Mixpanel, przez okres świąteczny o 12,7 procent zwiększyła się liczba aktywowanych iPhone’ów 7. Ogólnie, w ciągu 3 dni od wieczoru wigilijnego, włączonych zostało więcej nowych urządzeń Apple niż tych pracujących na Androidzie.  
O 8,5 procent wzrosła natomiast liczba nowych flagowców Google z serii Pixel (niedostępnych jak na razie w Polsce). Patrząc całościowo to iPody, iPhone’y i iPady, cieszyły się w te święta większą popularnością – ich ilość wzrosła sumarycznie o 12,8 procent. To wynik słabszy niż przed rokiem (15,8%), ale jeszcze większy spadek zaliczyli „Androidowcy”. Liczba urządzeń pracująca pod kontrolą tego systemu zwiększyła się w końcówce grudnia o jedynie 2,6 procent, w porównaniu z ubiegłorocznym 10,6 procent.

Apple dominuje prezenty

Jak dowiadujemy się z corocznego raportu Flurry, w ciągu tygodnia poprzedzającego Boże Narodzenie, aż 44% spośród wszystkich aktywowanych urządzeń mobilnych stanowiły te wyprodukowane przez Apple. Mimo kilkuprocentowego spadku w stosunku do wyniku z 2015, firma wciąż pozostawia w tyle Samsunga. Udział koreańskiego giganta wyniósł 21 procent (o 1% więcej niż w 2015). Na podium wskoczyło także chińskie Huawei z 3% udziałów. Dalsze pozycje wśród technologicznych producentów zajęli: LG, Amazon, Oppo, Xiaomi oraz Motorola (po 2% aktywacji). W raporcie Flurry zaznaczono jednak, że Apple i Samsung zawdzięczają wysokie pozycje głównie różnorodności swojej oferty, zarówno modeli jak i rodzajów sprzętów.

Phablety powoli zdobywają świąteczny rynek

Wśród najczęściej aktywowanych w tygodniu poprzedzającym święta smartfonów i tabletów, drugie miejsce zajęły phablety, czyli smartfony z ekranami o przekątnej od 5 do 6,9 cali. W tym roku ich udział wyniósł aż 37% na szkodę najpopularniejszych obecnie telefonów średniej wielkości (o przekątnej ekranu od 3,5 do 4,9 cala). Ich udział z 54 procent w zeszłym roku zmalał do 45. Prawie w ogóle nie zmieniły się natomiast liczby dotyczące świątecznych aktywacji małych i pełnowymiarowych tabletów (okolice 9-8%).
W dzień Bożego Narodzenia dwukrotnie zwiększyła się za to ilość zainstalowanych aplikacji mobilnych (w porównaniu z pozostałymi dniami grudnia). Najpopularniejsze były te z kategorii: messaging & social, gry, muzyka, media i rozrywka, oraz dzieci i rodzina.

Smartfon pod choinką nie tak częsty jak przed rokiem

Smartfony wciąż znajdują się na szczycie list prezentowych, jednak ich udział zmniejszył się w stosunku do obserwowanego przed rokiem. Bardziej wyraźnie zmalało za to zainteresowanie inteligentnymi zegarkami, a przynajmniej Apple Watchem, którego ilość egzemplarzy wzrosła w te święta o „jedynie” o 8,9% (w zestawieniu z 18,6 procent w 2015).
Źródło: 
techcrunch.com
flurrymobile.tumblr.com

Zdjęcie: 
www.pexels.com

Udostępnij
Zobacz także