Badania IBRIS pokazują, że aż 83% procent osób uważa, że aplikacje mobilne ułatwiają ich życie codzienne. Telefonu używamy nie tylko do kontaktu z bliskimi, ale też do monitorowania stanu zdrowia, zarządzania domem, czy zamawiania różnego rodzaju usług. Użytkownicy chętnie korzystają z aplikacji ułatwiających zamówienie przejazdu lub posiłku, ale czy w przyszłości równie chętnie będą zamawiali w ten sposób usługi sprzątające?
Idea Przemysłu 4.0 to koncepcja opisująca proces transformacji technologicznej i organizacyjnej. Obejmuje zmiany technologiczne, ale też nowy sposób pracy i roli ludzi w przemyśle. W pojęciu tym zawierają się również aplikacje, z których użytkownicy korzystają coraz częściej, wybierając tzw. przełomowe innowacje (disruptive innovation) (Raport EY: Nowy trend w formule zatrudnienia). Dostępne z poziomu smartfona narzędzia, umożliwiające proste zamówienie transportu czy posiłku sprawiły, że tysiące klientów odwraca się od tradycyjnych usługodawców kierując się w stronę innowacyjności połączonej z niespotykaną wcześniej użytecznością. Do popularnych wśród użytkowników narzędzi dołączy wkrótce Batmaid – aplikacja, która umożliwi proste i bezpieczne zamówienie pomocy w sprzątaniu mieszkania.
Nowa rzeczywistość, nowe nawyki
Coraz więcej obszarów naszego życia przenosi się do telefonów, które od dawna nie służą już tylko do kontaktu ze znajomymi. Telefon stał się naszym głównym odtwarzaczem multimediów, urządzeniem monitorującym naszą aktywność fizyczną, czy centrum zarządzania naszym domem – począwszy od inteligentnych zamków, po zaawansowane rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo i upraszczające codzienne czynności. Aż 83% respondentów badania zleconego przez Fundację Przyszłość Pokoleń uważa, że aplikacje mobilne ułatwiają ich życie codzienne (Badania Fundacji Przyszłość Pokoleń). To zupełnie naturalne, skoro asystent głosowy w telefonie nie tylko powie nam jakiej możemy spodziewać się pogody, ale również zamówi dla nas taksówkę czy jedzenie. Statystyki pokazują, że Polacy na dobre przekonali się do zamawiania posiłków z poziomu aplikacji czy przeglądarki. Pomimo, że rynek gastronomiczny osiągnął w 2020 roku o 15% (Raport o rynku dowozów jedzenia, Stava) niższą wartość niż w roku poprzednim, to wartość zamówień online wzrosła aż o 67%. Podobnie wygląda sytuacja transportu pasażerskiego. Według prognoz ZDG TOR w 2021 roku (Zespół Doradców Gospodarczych TOR – Zmiany w przewozie osób taksówkami w dobie nowelizacji ustawy o transporcie drogowym) wartość taksówkowych usług aplikacyjnych ma się zwiększyć z 2,39 mld zł do 4,2 mld złotych. TOR szacuje, a przeprowadzone przez IPSOS badanie pokazuje, że 69% respondentów planujących przejazd w dużym mieście, myśli w pierwszej kolejności o właśnie o usłudze świadczonej za pośrednictwem aplikacji (IPSOS, badania przeprowadzone dla firmy Uber).
Czas na domowe porządki z Batmaid
Firmy świadczące usługę sprzątania starają się dogonić trendy, oferując coraz więcej rozwiązań odpowiadających na potrzeby użytkowników. Pomimo tego, że w branży zatrudnionych jest ponad 700 tys. osób, z czego około 100 tys. w świadczy usługi w zakresie sprzątania domowego (Dane Polskiej Izby Gospodarczej Czystości), a eksperci wskazują, że rynek będzie rozrastał się się średnio o 8% rocznie (Outsourcing Portal), trudno o znalezienie aplikacji, która w prosty sposób pozwoli zlecić domowe porządki profesjonalistom.
Sytuacja zmieni się już w czwartym kwartale tego roku, kiedy polscy użytkownicy będą mogli korzystać z Batmaid – aplikacji sprowadzającej zamówienie usług sprzątających do kilku dotknięć ekranu smartfona, która do tej pory była dostępna wyłącznie dla mieszkańców Szwajcarii, Francji, Włoch czy Luksemburga. Dzięki niej zamówimy pomoc polegającą w sprzątaniu zarówno standardowym, jak również w większych porządkach po remoncie albo zakończeniu najmu.
Batmaid to przede wszystkim wygoda – umożliwiamy proste i szybkie zamówienie usług sprzątających, świadczonych przez zespół przeszkolonych i zaufanych specjalistów. Zdecydowaliśmy się na start Batmaid w Polsce ponieważ to największy rynek w tej części Europy, a Polacy są bardzo otwarci na innowacyjne rozwiązania – komentuje Piotr Majdan, General Manager Poland z Batmaid – Dzięki bezpiecznym metodom płatności i przyjaznej obsłudze klienta, zapewniamy pełen komfort i pomoc Batmaid w całym procesie – od wyboru usługi, przez samo zadbanie o mieszkanie, po obsługę posprzedażową.